Bentley slavi – 70. godišnjica Continentala
Danas je srce Bentleyjeve game model Continental GT i on je, kao što bismo mogli i očekivati, inspirisan veličanstvenom istorijom i dizajnom modela R-Type Continentala, legendarnog modela koji ove godine slavi 70. godišnjicu od predstavljanja.
Prve isporuke R-Type Continentala su obavljene 1952. godine i u to vrijeme je bio najbrži četvorosjed na svijetu, a takođe je bio i najskuplji serijski automobil koji je tada koštao 6928 funti.
U današnjem novcu to bi otprilike bilo 140.000 funti, ali ni to nije dobar pokazatelj tadašnje vrijednosti ovog Bentleya koji je vrijedio - kao četiri prosječne kuće u Engleskoj.
Međutim, ko je mogao da si ga priušti, za taj novac je dobio prilično impresivan automobil, navodi Jutarnji.hr. Inspirisana Bentleyevim predratnim eksperimentima s aerodinamikom, kompanija je odlučila da napravi elegantni coupe baziran na R-Type Bentley limuzini.
Dobijeni model je bio prvi u svojoj istoriji koji je nosio naziv "Continental".
Kao i R-Type, Continental je pokretao 4,56 litarski redni šestocilindraš od 155KS umjesto standardnih 142KS, a mjenjač je imao veći konačni odnos u mjenjaču. Te promjene su se kombinovale da bi nastao automobil koji je u prosjeku mogao da postigne brzinu od 190 km/h tokom pet krugova na stazi Montlhéry u blizini Pariza.
Bentley je napravio samo 208 primjeraka R-Type Continentala, što ga čini jednako rijetkim prizorom u svoje vrijeme kao i sada. Od toga, 193 karoserije je napravio HJ Mulliner, pet je napravio Franay, tri Graber, a jednu Farina, dok je Park Ward napravio četiri dropheada i dva coupea.
Bentley piše da je, kada je radio na luksuznom coupeu za novu eru od ere 2003. godine, namjerno izabrao naziv Continental. Dizajn novog vozila nije samo inspirisan R-Type Continentalom, već je njegova tvrdnja da je najbrži četvorosjed na svijetu takođe direktan omaž automobilu iz 1952. godine.
(A. Balićevac)