8.12.2022. 14:07
0
Vozači dizelaša: Evo šta trebate uraditi u narednom periodu
FOTO: AP
Dizelski motori i niske temperature nisu baš idealan par. Zbog toga, u narednom periodu, vozači dizelaša trebaju da obrate dodatnu pažnju na određene stvari kako bi bili u mogućnosti da startuju svoje vozilo kada dođe prava zima i temperature budu ispod nule.

Benzinske pumpe u novembru prelaze na takozvani zimski dizel, jer se kod standardnog dizela na temperaturama od minus 7 stepeni stvaraju parafinski kristali koji mogu da začepe sistem goriva i filter. Zimski dizel sadrži posebne aditive koji obezbjeđuju zaštitu od smrzavanja do minus 20 stepeni.

Ali to nije uvijek dovoljno, jer se često mogu formirati prvi kristali, čak i pre nego što temperatura dostigne -20 stepeni. U najgorem slučaju to može da uzrokuje skupu štetu, primjera radi na diznama.

Kako bi se to spriječilo, mnoga moderna vozila imaju posebne sisteme grijanja koji štite sistem goriva. Ali, kako temperatura drastično padne, i ova zaštita može da zakaže.

Najbolji način za održavanje protoka goriva je parkiranje automobila na mjestu zaštićenom od hladnoće, to jest u garaži. Ako to nije moguće, poslužiće drugi teren koji je što zaštićeniji.

Naravno, nisu svi vozači u prilici da na ovaj način zaštite svoj automobil. Tu u priču dolaze aditivi. Kako bi zimski dizel što duže ostao tečan, dodaju mu se određeni aditivi. Kako bi vaš dizelaš bio spreman za rad na vrlo niskim temperaturama, gorivu možete preventivno da dodate aditive. Međutim, treba biti oprezan i obratiti pažnju na savjete proizvođača. Ako dodate pogrešne supstance, možete negativno da utičete na učinak podmazivanja goriva.

Dizel treba redovno da se održava, jer se voda skuplja u filteru goriva i mora redovno da se ispušta. Ako se to ne uradi, voda može da se zaledi i začepi filter.

Ako motor neće da se upali jer se nakupilo previše čestica parafina, sistem goriva mora da se odledi. Da bi ste to učinili, automobil mora da bude parkiran na toplom, a do tada pomaže samo vuča. Čim se sistem ponovo zagrije, parafinske čestice se takođe otapaju, i dizel može ponovo da teče. Pored toga, trebali bi da zamjenite i filter goriva.

Mnogima je ovaj proces previše komplikovan, pa pokušavaju da otope parafinske čestice nekim alternativnim rješenjima. Otapanje sistema goriva fenom za kosu ili sličnim predmetima je opasno i ne treba da pokušavate da na ovaj način odletite sistem goriva, jer postoji mogućnost požara.

Kako piše Auto Klub, u prošlosti se dizelu zimi dodavala mala količina benzina, ali to svakako treba izbjegavati u modernim automobilima, jer u najgorem slučaju rizikujete veliko oštećenje motora.


(Erna H.) 

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.