15.9.2020. 11:57
2
Po novom zakonu vozači će plaćati izlazak policije zbog manje štete na automobilima?
U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH rekli su da se, u suštini, radi o problemu izlaska patrole Saobraćajne policije na mjesto nastanka saobraćajne nezgode čak i kada se radi o nezgodama sa manjom štetom

Velike su šanse da će vozači u BiH ubuduće plaćati naknadu ukoliko zatraže izlazak policajaca na mjesto nezgode sa manjom materijalnom štetom.

Tarifa još nije poznata, ali se zna da će, uđe li ova novina u Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima (ZOBS) u BiH, na ovaj način prikupljena sredstva ići u materijalno-tehničko opremanje Saobraćajne policije.

U Zakonu o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima (ZOBS) u BiH, koji je na snazi, navodi se da je policija dužna izaći na mjesto nezgode u kojoj ima poginulih ili povrijeđenih, ili je nastala veća šteta, ali i kada je manja šteta, ako to zahtijeva jedan od učesnika nezgode. Ali, u toku su izmjene ZOBS-a.
Kako dodaju, poslije saobraćajne nezgode u kojoj je prouzrokovana samo manja šteta vozači su dužni odmah ukloniti vozila sa kolovoza i razmijeniti lične podatke, te popuniti i potpisati obrazac evropskog izvještaja o saobraćajnoj nezgodi.

“Namjera Ministarstva jeste da se izbjegne ustaljena navika da se u svakom slučaju kod saobraćajne nezgode poziva Saobraćajna policija, čime se stvaraju nepotrebne gužve i zastoji, već da se kod saobraćajnih nezgoda sa manjom materijalnom štetom koristi propisani obrazac kojim se kod osiguravajućih društava rješava pitanje osiguranja nastale štete, a što je regulisano Pravilnikom o obliku i sadržaju obrasca evropskog izvještaja o saobraćajnoj nezgodi”, kažu iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.

Kako dodaju, u Nacrtu izmjena i dopuna ZOBS-a data je samo osnovna konstrukcija ovog člana, o čemu će se tek izjasniti članovi Radne grupe za izradu prijedloga zakona, kad će se definisati i ostali elementi u vezi sa tim članom.

Milija Radović, vršilac dužnosti zamjenika direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS, kaže da postoji problem koji treba riješiti, a koji se odnosi na propise koji regulišu ovu oblast u smislu – šta je manja materijalna šteta.

Prvo, kako na licu mjesta procijeniti koliki je iznos štete? Osim toga, u Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju stoji da je manja šteta – do 500 KM. Istovremeno, prema ZOBS-u, manja šteta je kad na vozilu nisu oštećeni vitalni dijelovi i sklopovi i koje se može samostalno kretati. Ali…

“Imate sad ovih novijih vozila kojima nisu oštećeni vitalni dijelovi koji se, recimo, odnose na upravljanje, na kočenje, ali mu far košta 1.000 ili 2.000 maraka. Može on nastaviti kretanje do najbližeg servisa, ali to nije manja materijalna šteta”, pojašnjava Radović, prenose "Nezavisne novine”.

Istovremeno, on misli da u odnosu na zemlje u regionu imamo najmanju primjenu evropskog izvještaja o saobraćajnoj nezgodi.

“Zašto je to problem? To puno opterećuje rad Saobraćajne policije – za svako najmanje kuckanje, za štetu od 50 ili 100 maraka, zove se policija, koja mora napraviti uviđaj”, kaže Radović.

Prema njegovim riječima, u tom procesu prođe sat ili dva, a za to vrijeme bi saobraćajni policajci trebalo da rade poslove kontrole saobraćaja.

“Zato se izmjenama zakona predviđa da u slučajevima u kojima se treba primijeniti evropski izvještaj o saobraćajnoj nezgodi, a kada jedan od učesnika nezgode zahtijeva izlazak policije, onda to i plati”, rekao je Radović.


(Lejla Trle) 

2
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.