7.4.2023. 16:37
0
Utvrđen uzrok avionske nesreće kod Prijedora u kojoj su poginuli otac i kćerka
FOTO: N1
Gubitak kontrole nad upravljanjem avionom na maloj visini i pad istog u kovit (spin) zbog sloma sile uzgona aviona (prekoračenje kritičnog napadnog ugla aviona) izazvanog greškom pilota u održavanju brzine i ugla penjanja tokom faza polijetanja i penjanja, glavni je uzrok avionske nesreće koja se dogodila 31. decembra 2022. na aerodromu Urije-Prijedor.

Navela je to u svom završnom izvještaju komisija koja je istraživala uzroke avionske nesreće u kojoj su poginuli dugogodišnji instruktor letenja i predsjednik Planinarskog saveza Republike Srpske Ljubiša Aramanda (47) i njegova kćerka Andreja, prenosi Glas Srpske.

Komisija za sprovođenje istrage uzroka vazduhoplovne nesreće aviona “Citabria” završila je istragu i sačinila završni izvještaj. Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće sproveden je po međunarodnim standardima i procedurama (ICAO) te važećim propisima BiH.

“Nesreća se dogodila prilikom izvođenja panoramskog leta u rejonu aerodroma. Let se izvodio danju, po pravilima vizuelnog letenja (VFR) i po vizuelnim uvjetima (VMC). U fazi penjanja nakon polijetanja, na visini oko 40-50 metara, avion je iz ugla penjanja iznenada naglo skrenuo udesno. Nakon oštrog skretanja udesno, avion se nastavio prevrtati preko desnog krila, obarati nos prema zemlji, a potom je prešao u strmo, skoro vertikalno obrušavanje i do udara u zemlju ostvario okret od 270 stepeni. Avion je pod strmim, gotovo vertikalnim uglom i nešto leđnim položajem udario u zemlju, pri čemu su pilot aviona i putnik poginuli, a avion je potpuno uništen”, navedeno je u izvještaju koji je usvojen 31. marta.

Dodato je da su na nesreću uticali nepravilan (nestandardan) vertikalni profil faze polijetanja i faze penjanja sa velikim promjenama ugla i brzine aviona, te brzina aviona neprilagođena postavkama flapsa (uvučen) i pretpoletnoj masi aviona.

Prema nalazima komisije, na nesreću su uticaj imali i prekoračenje mase aviona u polijetanju, odnosno veća masa aviona u polijetanju od dozvoljene, moguće zaleđivanje karburatora i pokušaj odleđivanja, što je za posljedicu imalo smanjenje snage motora i brzine, ekstremno mala visina na kojoj je došlo do gubitka uzgona, nedovoljna za bezbjedan izlazak iz kovita, kao i relativno veliki prekid u letenju.

(Erna H.) 

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.