31.5.2022. 22:49
Habl uslikao skrivenu galaksiju iza Mliječnog puta
Ranije ovog mjeseca, NASA je podijelila sliku skrivene galaksije iza Mliječnog puta. IC 342, takođe poznata kao Caldwell 5, bila bi jedna od najsjajnijih galaksija koje smo do sada posmatrali. Ali, umjesto toga, galaksija je skrivena gustom kosmičkom prašinom ekvatora Mliječnog puta.

Skrivena galaksija je otprilike 11 miliona svjetlosnih godina udaljena od nas. I ono što je čini posebnom je koliko jako i dalje sija uprkos tome što je vidljiva samo kroz gustu kosmičku prašinu Mliječnog puta i drugih kosmičkih prepreka.

Ali, pošto Habl ima infracrvene mogućnosti, on je u stanju da "proviri" kroz taj svemirski otpad. NASA procjenjuje da je galaksija prečnika 50.000 svjetlosnih godina.

Svemirska agencija kaže da je jezgro galaksije tip regiona poznatog kao jezgro H II. Ovo je oblast atomskog vodonika koja je postala jonizovana, omogućavajući regionu da postane "energetsko rodno mjesto zvijezda". NASA kaže da bi se hiljade zvijezda mogle formirati u ovakvoj oblasti tokom nekoliko miliona godina.

Ova skrivena galaksija nije jedino otkriće koje je Habl nedavno napravio. Teleskop posmatra svemir već više od 30 godina. Tokom tog vremena, astronomi su otkrili ključne informacije koje čak osporavaju ono što znamo o širenju univerzuma.

Kako će i Džejms Veb uskoro početi sa ozbiljnim radom, uskoro ćemo znati mnogo više o univerzumu, prenosi Telegraf.

(Admir O.)