Bh. novinari u posjeti najvećoj akviziciji Grupe Podravka u historiji njenog poslovanja
Podravka je u aprilu 2015. godine potpisala kupoprodajni ugovor o preuzimanju većinskog paketa dionica Žita, a u oktobru je i zvanično završen proces akvizacije, čime je Podravka postala 96 postotni vlasnik kompanije te je započela s preuzimanjem i preostalog postotka dionica od manjinskih dioničara.
Novinari iz Bosne i Hercegovine su nedavno imali priliku posjetiti sjedište kompanije Žito u Ljubljani, upoznati se s njenim radom i vidjeti kako nastaju neki od prepoznatljivih proizvoda.
„
Akvizicija Žita je najveća akvizicija Podravke u historiji poslovanja i samim tim to je značajan izazov, ali i poslovni potez za Podravka grupu u cjelosti. Vidimo cijeli niz potencijala u zajedničkom radu kako na regiji Adria, tako i na području EU“, kazao je Milan Tadić, stariji potpredsjednik Podravka grupe za Adria regiju, prilikom obraćanja bh. medijima.
„
BiH je drugo najveće tržište, poslije Hrvatske, za Žito i očekujemo pozitivne rezultate, najprije zahvaljujući već razvijenoj distributivnoj mreži koju posjedujemo u BiH, te bh. potrošačima koji su u našim proizvodima prepoznali kvalitet kojem vjeruju“ dodao je Tadić, uz konstataciju da „
Podravka lijepo živi u suživotu sa bh. potrošačima.“
Zahvaljujući Podravkinoj mreži, proizvodima Žita je otvoreno novih 20-ak tržišta širom svijeta, budući da Podravka ima vlastite podružnice i filijale u 23 države i svojim proizvodima je prisutna na više od 50 tržišta širom svijeta.
„
Ponosni smo što smo dobili vlasnika kakav je Podravka, jer je riječ o regionalnom lideru koji ima ambicije da postane globalni igrač“, kazao je na početku svog izlaganja Janez Bojc, predsjednik uprave Žita i dodao: „
Drago nam je da ćemo biti u prilici koristiti puni potencijal Podravka distributivne mreže koja je veoma jaka i da će naši kvalitetni proizvodi pronaći lijepo mjesto na policama, uz sve ostale proizvode Podravka grupe, kako u regiji, tako i u ostalim zemljama širom svijeta.“
Istaknuto je da je namjera Podravke, prije svega, učiniti Žito još uspješnijom i boljom kompanijom te iskoristiti sve sinergijske učinke koje su u ovom spajanju prepoznate. Nakon završenog procesa preuzimanja slovenskog Žita, Grupa Podravka se svrstava u sam vrh prehrambene industrije na tržištu regije s ukupnim prihodom na godišnjoj razini od oko 600 miliona eura.
Akvizicijom Žita učinjeni su ogromni koraci u stvaranju novog prehrambenog lidera sa značajnim potencijalom rasta na brojnim tržištima na kojima je Podravka prisutna. Ovo predstavlja snažan iskorak u internacionalizaciji poslovanja za Grupu Podravka, pri čemu tržište Slovenije, pored hrvatskog te tržišta BiH, postaje jedno od Podravkinih najznačajnijih tržišta.
Kompanija Žito ima tradiciju dužu od 150 godina i riječ je o najvećoj slovenskoj prehrambenoj kompaniji u segmentu pekarstva te proizvodnji čajeva, začina i riže te konditorskih proizvoda.
Žito je u toku 2014. ostvarilo promet od oko 114 miliona eura, a do kraja septembra 2015. godine ostvaren je čist profit od oko dva miliona eura.
Postoji ukupno 16 proizvodnih pogona u Sloveniji, a kompanija zapošljava preko 1100 ljudi, što zajedno sa Podravkom čini preko 6600 zaposlenih.
Podravka i Žito imaju vrlo komplementaran asortiman proizvoda – riječ je o prehrambenim proizvodima koji imaju sličan model proizvodnje, prodaje, promocije, distribucije i logistike.
Žito u svome portfelju ima široku paletu prepoznatljivih marki proizvoda, koje spadaju u sam vrh po prepoznatljivosti na tržištima regije, poput krovne marke
Žito (brašno i pekarski proizvodi), potom
Zlato polje (riža, tjestenina, mlinarski proizvodi),
Maestro (monozačini),
1001 Cvet (čajevi),
Natura (žitarice i mahunarke),
Gorenjka (čokolada),
Šumi (bomboni).
Ono što je zanimljivo jeste da Žito svake godine u prosjeku proizvede 180 novih proizvoda. Mnoge od ovih marki proizvoda već su i poznate i omiljene među potrošačima na tržištu BiH, a od ove će godine zahvaljujući rasprostranjenoj i snažnoj prodajnoj operativi Podravke biti još dostupnije i zastupljenije u trgovinama širom Bosne i Hercegovine.
Proširenjem poslovanja u komplementarnim grupama proizvoda Podravke i Žita stvaraju se mogućnosti proizvodnih i prodajno – marketinških sinergija, čime se poboljšala efikasnost poslovanja obje kompanije i povećala njihova konkurentnost.
Nakon završenog procesa preuzimanja slovenskog Žita, Grupa Podravka se svrstava u sam vrh prehrambene industrije na tržištu regije s ukupnim prihodom na godišnjoj razini od oko 600 miliona eura.
(Sponzorisani članak)