15.2.2024. 10:25
0
Kompletna lista destinacija na koje možete ići sa bh. aerodroma: Možemo li biti konkurentni u regiji?
U novije vrijeme često se uvode nove aviolinije sa bh. aerodroma. Donosimo vam listu svih destinacija na koje možete ove godine letiti sa bosanskohercegovačkih aerodroma.

Aerodrom Sarajevo 

Sarajevo je u 2023. godini imalo ukupno 1.362.007 putnika, što je tek 15.341 putnik manje ili 1,1 posto manje putnika nego 2022. godine (1.377.348 putnika), što je odličan rezultat s obzirom na to da je aerodrom izgubio bazu Wizz Aira koja je akumulirala oko 400.000 putnika. Sarajevo je imalo i 119,1 posto više putnika nego 2019. godine (1.143.680), piše avio-portal Zamaaero.

Stalne destinacije sa sarajevskog aerodroma su prema Beču, Kelnu, Stuttgartu, Berlinu, Frankfurtu na Majni, Stockholmu, Oslu, Gothenburgu, Copenhagenu, Warshawi u okviru evropskih destinacija. Regionalne destinacije na koje se može letiti sa sarajevskog aerodroma obuhvataju glavne gradove Zagreb, Beograd i Podgoricu, zatim Tiranu i Skopje. U okviru balkanskih destinacija tu su Solun i Atina.   Prema Istanbulu je moguće putovati sa dva avioprevoznika, te smo sa Turskom osim sa Istanbulom povezani i preko aviolinija prema Antalyji i Bodrumu. U bliskoistočne destinacije može se direktnim letovima putovati u Dohu, Rijad, Jeddah, Kuwait, Manamu, Muscat, Abu Dhabi, Dubai. Monastir i  Hurgada spadaju u sjevernoafričke destinacije koje su direktnim letom povezane sa glavnim gradom BiH.  

Na osnovu Javnog poziva za subvencioniranje aviosaobraćaja na području Kantona Sarajevo koji je 28.11.2023. godine raspisala Turistička zajednica Kantona Sarajevo bit će realizovane nove direktne aviolinije prema gradovima – Atina, Solun, te ponovno uspostavljanje letova prema Varšavi. Aviokompanija TUI AIRWAYS će nastaviti sa obavljanjem letova na relaciji London – Sarajevo. 

Aviokompanija Ryanair od ljeta uspostavlja još jednu liniju na relaciji Sarajevo – Solun. Letovi će se odvijati dva puta sedmično i to srijedom i nedjeljom od 03. jula do 25. avgusta ove godine. 

Aerodrom Tuzla 

Grčka aviokompanija Lumiwings dobila je nedavno odobrenje državne direkcije za letove Turske na relaciji Tuzla – Istanbul. Riječ je o liniji za koju je odobrenje ranije dobila crnogorska državna aviokompanija Air Montenegro, ali je sada promijenjeno i glasi na Lumiwings.

Inače, ugovor MAT-a i Lumiwingsa potpisan je nakon što je Vlada Tuzlanskog kantona osigurala 2,5 miliona KM kao podršku ovom projektu u vidu subvencije, koja je koncipirana tako da će novcem iz budžeta TK biti pokriveni eventualni gubici aviokompanije.

Lumiwings iz Tuzle, u zimskom redu letenja, dva puta sedmično ima linije za švedske gradove Stockholm i Halmstad, nizozemski Maastricht, njemački Saarbrucken i danski Esbjerg.

Aerodrom Tuzla je u 2023. godini imao 582.336 putnika, što je za 115.740 putnika više nego godinu ranije. Destinacije koje su dostupne u zimskom dijelu sezone na ovom aerodromu su Basel Mulhouse, za švedski gradovi Halmstad i Stockholm, njemački Dortmund, Saarbrucken i Memmingen, nizozemski Maastricht te danski grad Esbjerg. 

Aerodrom Banja Luka 

Charter letovi za Banja Luku su prošle godine imali 26.622 putnika, a ostali letovi 1929 putnika. 2022. godine charteri su imali 16.876 putnika, u 2021. 6205 putnika, a u 2019. 6974 putnika. Ostali letovi su prethodnih godina imali nešto više od 2000 putnika. Ozbiljan napredak Aerodroma Banja Luka zabilježen je u prethodnim godinama, piše portal Zamaaero. 

Destinacije na koje je moguće putovati sa banjalučkog aerodroma su Beč, Beograd, Geteborg, Basel Mulhouse, Dortmund, Memmingen i Stokholm, po nekoliko puta sedmično. 

Aerodrom Mostar 

Aerodrom Mostar je u 2023. imao 20.525 putnika (10.895 u 2022). Obzirom na najave novih linija iduća godina će svakako biti bitno uspješnija po aerodrom, izvijestio je ranije avioportal Zamaaero.

Trenutno ovaj aerodrom ima linije za Zagreb i Foggiju. Od 19. 04. 2024. godine, putnici će moći koristiti novu zračnu liniju za Beograd. Na ovoj relaciji letjet će avioni tipa Embraer E175 sa 88 mjesta, a letovi će biti dostupni 3 puta sedmično, odnosno ponedjeljkom, petkom i nedjeljom. 

Aerodromi u regiji: Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu daleko ispred svih 

U 2023. godini beogradski aerodrom ostvario je rekordan obim saobraćaja u svojoj historiji, ugostivši blizu 8 miliona putnika (7.95 miliona), što je čak 42 posto više nego 2022. godine i 29 posto više nego u istom periodu 2019. godine. Tokom prethodne godine, zabilježeno je više od 83.300 letova. 

U zimskom periodu beogradski aerodrom otprema putnike ka mnogim destinacijama među kojima su Frankfurt, Moskva, Sant Petersburg, Zurich, Rim, London, Beč, Amsterdam, Oslo, Pariz, Minhen, Eindhoven, Varšava, Dortmund, Barcelonu, Prag i mnogo drugih evropskih destinacija. Regionalne obuhvataju Sarajevo, Podgoricu, Zagreb, Tivat, Ljubljanu i Tiranu. 

Lijepe vijesti: Slijedi „ofanziva“ Ryanaira na region, BiH je u samom vrhu 

Ryanair, Air Serbia, Pegasus Airlines, easyJet i Wizz Air ove će ljetne sezone u odnosu na prošlu dodati najviše kapaciteta među avioprevoznicima na tržištima bivše Jugoslavije. Ljetna sezona samo što nije počela, tačnije za nešto više od mjesec i po dana, mnogi avioprevoznici tek trebaju dovršiti svoje planove.

Na prvom mjestu je Ryanair koji će ovog ljeta biti najbrže rastuća aviokompanija u regiji. Prevoznik će dodati nevjerojatnih 1,4 miliona sjedala, što će rezultirati povećanjem od gotovo 50 posto u odnosu na ljeto 2023. To dolazi u trenutku kada se niskobudžetni prevoznik priprema otvoriti novu bazu u Dubrovniku i pokrenuti nove letove iz Zadra, Zagreba i Sarajeva ovog ljeta. Zaista odlične vijesti. 

Povećanje kapaciteta u odnosu na prošlo ljeto: Ryanair najviše 

Tokom ove ljetne sezone Ryanair će najviše raspoloživih kapaciteta imati na liniji Zagreb – London Stansted, zatim na liniji Memmingen – Banja Luka, potom Dubrovnik – Stansted i Dubrovnik – Dublin. Na drugom mjestu je Air Serbia koja će ovog ljeta dodati gotovo 390.000 dodatnih sjedala u svojoj mreži na temelju postojećeg rasporeda.  Ukupno će kapacitet porasti za 11,3 posto u odnosu na prošlu godinu.

Aviokompanija ima najviše sjedala na letovima između Beograda i Tivta, a slijede linije iz glavnog grada Srbije za Podgoricu, zatim Pariz, kao domaćin Ljetnih olimpijskih igara 2024., te Zürich, prema podacima koje je objavio Ex-Yu Aviation News.

Šćuric: "Bojim se da BiH ne može biti konkurentna u regiji osim sa linijama prema Bliskom Istoku iz Sarajeva"

Stručnjak za civilno zrakoplovstvo Alen Šćuric u razgovoru za Source portal je komentarisao stanje bh. aerodroma u odnosu na aerodrome u regiji. Ističe da je sarajevski aerodrom ostvario dobar rezultat u odnosu na period prije Covid-19 pandemije. 

„Sarajevski aerodrom je 2023. završio na 8. mjestu u regiji. I realno tu i je po povezanosti. Zimi i nešto više obzirom da su jadranski aerodromi, ali i Podgorica zimi jako slabo povezani, pa bi bio zimi realno na 5. mjestu po povezanosti. To je jako dobar rezultat uzmemo li u obzir da je prije Covida bio na 10. mjestu u regiji.“, ističe Šćuric. 

Na pitanje o najavi niskobudžetnih kompanija koja obuhvata povećanje kapaciteta i uticaju toga na bh. aerodrome, Šćuric ističe samo uticaj na sarajevski aerodrom. 

„Ryanair će u Sarajevu na godišnjoj razini akumulirati preko 200.000 putnika. Nažalost drugi aerodromi u BiH nemaju povećanja LCC letova. Tuzla je izgubila bazu, a Banja Luka će imati nešto malo manje LCC linija nego prošle godine.“, kaže. 

Možemo li biti konkuretni u regiji, naš sagovornik ističe da se trebaju iznaći novi modeli i da je jedino konkurentnost u linijama prema Bliskom istoku. 

„Činjenica je da aerodromi u BiH, osim Sarajeva preživljavaju isključivo na ogromnim subvencijama. Čak se i sarajevska ekspanzija temelji na subvencijama. I to nije dobro. Treba iznaći model poput Skopja u kome će se linije financirati neko vrijeme, a onda postaju samoopstojne, dok se novac nakon toga ulaže u nove linije. Bojim se da BiH ne može biti konkurentna u regiji osim sa linijama prema Bliskom Istoku iz Sarajeva.“, zaključuje naš sagovornik. 

(Piše: Erna Hadžić) 



0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.