8.2.2016. 11:16
0
Davno smo ih koristili, a danas su "in": Ovo su stvari koje su se ponovo vratile u modu
Brojni od vas su kroz svoje djetinstvo ili odrastajući upamtili određene stvari, predmete, komade odjeće ili navike koji su bili svojstveni tom periodu, ali su nakon nekog vremena u potpunosti zaboravljeni.

Međutim, postoje neke stvari koje nikada neće biti zaboravljene, pa makar da se i desi da se izgube na nekoliko godina ili nekoliko desetina godina, kad - tad će se ponovo pojaviti i koristit će nekim budućim naraštajima.

Iako nauka, tehnika i moda napreduju žestokim ritmom, neke stvari se jednostavno uvijek vraćaju u trend.

Vinil ploče, klasični fotoaparati, kasete i mobilni telefoni

Tako primjera radi, nakon skoro 20 godina, prodaja tzv. vinil-ploča se opet mjeri u milionima, a gramofoni se vraćaju u modu. Nekada davno, prije iPoda, CD-a, čak i prije običnih kaseta, postojale su vinil-ploče. Šum i pucketanje vinil-ploča krasili su mnoge svjetske hitove. Zvuk koji se, na radost mnogih, ponovno vraća na tržište. Broj prodanih ploča u posljednje dvije godine je žestoko porastao (radi se o milionskim ciframa).

Prodaja ovakve vrste ploča nije se mjerila sa sedam cifara od 1996. godine. Apsolutni rekord zabilježen je 1981. godine kada su se hitovi, poput onih grupe Queen, prodavali u više od milijardu primjeraka.

"Ako pogledate historijske top-liste, možete vidjeti da na vrhu nisu samo umjetnici poput Davida Bowieja, Led Zeppelina ili Pink Floyda, nego da su tu i mnogi novi umjetnici koji su privukli mlađu generaciju fanova koji se prvi put susreću sa vinil-pločama", ističe Lynne McDowell, predstavnica Britanske fonografske industrije.



"Ploče su bile veliki trend, koji je vremenom potisnut sa tržišta. Ali sada se ponovno vraćaju u modu. Sve više stanica pušta takve nosače zvuka. Taj fenomen se prvo javio u malim nezavisnim produkcijama, i to se dopalo mlađim generacijama", kaže Jason Spinks, vlasnik muzičke trgovine.

"Hrana je dobra usporedba. Ljudi koji slušaju vinil-ploče su osobe koje uživaju u dobroj hrani. Mislim da su oni koji preferiraju digitalne medije, više orijentisani na brzu hranu",  ocijenio je Pete Hutchison, osnivač kompanije Electric Recording.

Kada je u pitanju tehnika, osim vinil-ploča u modu su se u proteklih nekoliko mjeseci počeli vraćati i klasični fotoaparati. Tako u jugoistočnoj Aziji raste interes za pred-digitalnu eru i mnogi ponovo otkrivaju umjetnost razvijanja filmova.

Aktuelna dominacija pametnih telefona i digitalne tehnologije na tržištu najveću štetu je nanijela tradicionalnim fotoaparatima. Ipak, u Aziji postoji veliki broj trgovina koje i dalje prodaju ovakvu opremu, a koje ujedno veoma dobro posluju.



David Chan, stručnjak za tehnologiju, otvorio je prvu takvu trgovinu prije 45 godina i od tada je svjedočio dramatičnim promjenama na tržištu. Chan ističe da se u posljednje vrijeme ponovo vraća trend korištenja klasičnih fotoaparata i razvijanja filmova.

"Novi iPhone i novi aparati su drugačija kultura. Poput instant nudli. Prokuhate ih i možete jesti. Ali ih ne možete ni uporediti sa domaćom kuhinjom", rekao je Chan. 

Audiokasete i pored brzog napretka koji polako iz upotrebe izbacuje i diskove, još nisu nestale s lica zemlje. Proizvođač kaseta iz Springfielda kaže da je ove godine imao najbolju godinu od početka svog rada 1969. godine.



"Možete opisati naš model rada kao tvrdoglavost i glupost. Previše smo tvrdoglavi da bismo odustali", rekao je predsednik kompanije National Audio Company, Stevie Step.

NAC, najveći od preostalih proizvođača audokaseta u SAD-u, prošle godine je napravio 10 miliona kaseta, dok je ove godine povećao prodaju za 20 posto.

Međutim, retro revolucija nije mogla zaobići ni stare telefone koji smo brojni imali prije nekoliko godina. Razlog što su brojni korisnici odlučili da se vrate na korištenje starih telefona je njihova nevjerovatna izdržljivost. 

Nekoliko je razloga zbog kojih se ljudi ponovo odlučuju da koriste stare telefone, a među njima su: izdržljivost, jednostavnost, snalažljivost, baterija, cijena, veličina, mir od notifikacija, sigurnost, nema "buljenja" u ekran po cijeli dan i jednostavni su za upotrebu. Brojni najpoznatiji svjetski proizvođači telefona u proteklih nekoliko mjeseci su počeli da ponovo proizvode mobilne telefone koji su bili popularni prije 15-ak godina.



Kada su u pitanju telefoni, u modu su se počeli vraćati i stari telefoni na preklop. Trend je navodno pokrenula urednica američkog Voguea, Anna Wintour, koja je ranije ove godine uslikana sa telefonom na preklop starim barem deset godina.

Također, Iggy Pop je nedavno rekao da ima takav telefon jer "ga možete baciti, a da se ne polomi i uz to poslati poruku uz pomoć dugmića". Za to vrijeme u Južnoj Koreji, i Samsung i LG predstavljaju sasvim nove telefone na preklop namijenjene starijim osobama. Iz LG-a kažu da su svoj Wine Smart uređaj dizajnirali nakon serije istraživanja tržišta koja je pokazala da mnoge starije korisnike plaše male tipke i komplikovane opcije modernih smartphonea.

Odjeća

Odjeća je ta koja najviše trpi kada su u pitanju retro stvari, pa danas nije nimalo teško pronaći na desetine stvari koje su se nekada nosile, a koje su veoma popularne i danas, ili se ponovo vraćaju u modu.

Tregeri su samo jedna od stvari koja je ponovo u modi. Osim klasičnih tregera, u trendu su i tregerice pantalone, kao i kratki šorcevi koji na sebi imaju tregere. Iako su bile u trendu tokom devedesetih godina, sada su u modi ponovo majice sa velikim logo natpisima. Jeans je također dio odjeće koji je u gotovo svako doba bio popularan, a njegova popularnost je posebno povećana u posljednjih nekoliko godina. Posebno se ističu prsluci, jakne ili pocijepane farmerice.



Tri stvari kada je u pitanju retro moda su se ponovo vratile. Radi se o haljina sa cvijetnim dezenima, ali tu su još čuvene bermude koje su posebno bile popularne prije nekoliko desetina godina. U tu kolekciju možemo uvrstiti i platnene šešire.

Iako je gumena obuća svojstvena nekim starijim generacijama, ona se ponovo vratila u modu, a posebno se to odnosi na gumene čizme ili sandale. Među komadima odjeće koji su ponovo u samom vrhu popularnosti svih šopingholičara se nalaze i pantalone visokog struka. Još jedan dodatak, koji nam posebno koristi tokom kupovine, se vratio u modu, a to su cegeri.

Brojni strani časopisi mode savjetuju da se tokom ove godine moraju probati nositi neke stvari koje smo nosili prije 10 ili 20 godina, a koji već duže vremena nisu bili popularni. Listu čini šest jednostavnih stvari za nošenje među kojima su crvena haljina, helanke, role, gumeni satovi, karike i tzv. šuškavci. U trend su se u posljednje vrijeme, barem kada su u pitanju djevojke, vratio i tzv. goli stomak.



Kada su u pitanju muškarci, torbice koje su se svojevremeno nosile oko pasa se ponovo vraćaju u modu. U BiH i Hrvatskoj ovakav tip torbica nosio je pomalo čudan naziv (bubreg ili pederuše), ali brojne svjetske kompanije su ponovo počele da proizvode ovaj modni dodatak, te ističu kako je potražnja za torbicama ogromna. Što se tiče muškaraca i detalja koji se tiču njihovog izgleda, nije javna tajna da su brkovi postali nešto što se ponovo vratilo u modu, četrdeset godina nakon što su bili istinski hit.

Zaista je mnogo stvari, navika, tehnoloških pomagala i odjeće koji su se ponovo vratili u modu, a činili su dio kulture, mode i tradicije tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog vijeka. Stvari koje smo nabrojali su popularnost doživjeli u proteklih nekoliko mjeseci. 

Pripremio: Haris Ahbabović

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.