24.12.2016. 14:53
6
Karijera mu ovisila o 800 maraka, pomagao ranjenoj djeci Sarajeva: Zamisli da bolid nazovem 'Zanosna Sabine', žena bi me izbacila iz kuće
Nikad mi u životu nije teže pala nesreća jednog sportaša od onoga što se Michaelu Schumacheru dogodilo posljednjih dana 2013. godine na skijanju. Život ponekad zna biti surov. Tolike utrke, tolike opasnosti. Toliko udesa, toliko lomova ruku i nogu. Na kraju ti cijeli život ispari u djeliću sekunde na skijanju, a bavio si se najopasnijim poslom na Planeti.

Ovih dana je aktuelna priča o vanserijskim lešinarima koji traže milion eura za navodnu fotografiju bolesnog šampiona, Michael Schumachera. Ljudska glupost i pohlepa su očito dvije sestre - vještice. Činjenica je i da su beskonačne. Ovo je priča o najvećem vozaču Formule 1 koji je ikada hodao Zemljom. Neka se ne naljute fanovi Ayrtona Senne. Za mene, a i za većinu fanova najbržeg cirkusa na svijetu, Michael Schumacher je GOAT. Greatest of all time.

Životna priča Michaela Schumachera počinje kada je imao samo četiri godine i kada je sjeo u prvi improvizovani karting bolid kojeg mu je napravio otac. Legenda kaže da se u tom vozilu pronašlo i nekoliko dijelova iz veš mašine. Schumacher nije bio dijete bogataša kao što je to bio slučaj, primjera radi, kod Nikija Laude (koji od tog bogatstva nije imao ništa, jer je njegova porodica smatrala da je F1 gubljenje vremena), ili kao što je to bio slučaj kod pokojnog Ayrtona Senne, koji je vjerovatno imao najbolje uslove od svih velikih vozača koji su se ikada pojavili u F1.

Michaelov otac je bio zidar, dok mu je majka uglavnom radila kao spremačica i čistačica po raznim hotelima i restoranima. Znate li da je briljantna karijera Michaela Schumachera bila "uslovljena" samo sa 800 njemačkih maraka? Da bi napredovao dalje u svojoj ranoj karijeri bilo je potrebno da mu se omogući novi karting bolid koji je koštao 800 DEM. S obzirom da njegov otac nije imao taj novac, isti je donirao lokalni (bolje rečeno seoski) biznismen, te je Michael nastavio sa svojim napredovanjem. Školu je napustio već u ranim danima, ali je kasnije uspio završiti školu za mehaničara. Michael Schumacher je jedini vozač u historiji F1 koji je imao diplomu mehaničara (još jedan od razloga dominacije Ferrarija početkom novog vijeka).



Prva prilika, iz vedra neba što se kaže, za Michaela je došla onda kada je zbog lumpovanja i kršenja javnog reda i mira uhapšen Bertrand Gachot. Ubrzo Schumacher dobija poziv od Jordana da im se pridruži kako bi vozio za tu ekipu na VN Belgije. Eddie Jordan je bio poprilično zabrinut, jer Schumi uopće nije znao stazu, ali je od tada počela njegova ustaljena praksa da svaku stazu pred utrku prouči tako što je po njoj vozio bicikl i pamtio krivine. Ipak, sama utrka se nije dobro završila jer je Michael već nakon nekoliko krugova bukvalno spalio kvačilo. Međutim, staza Spa u Belgiji je posebna u karijeri Michaela Schumachera jer je na njoj ostvario svoju prvu pobjedu ikada, i to u bolidu Benettona. Uz sve to, Nijemac je trijumfovao po kiši. Odmah nakon toga Schumachera počinju da nazivaju prljavim vozačem zbog sukoba sa brojnim konkurentima i sudarima na stazi. Izbacio je Sennu na VN Francuske, a nakon toga je umalo došlo do fizičkog obračuna između njega i Brazilca. Schumacher je na kraju prošao samo sa kolekcijom pametovanja od strane Senne (slično će se kasnije Michaelu dogodili u duelu sa Coulthardom).



Iako brojni ljubitelji F1 kažu kako je rivalstvo Senne i Prosta bilo jedno od najvećih ikada, tih godina je počinjalo veliko rivalstvo između Senne i Schumachera, ali je tragično okončano u maju 1994. godine u zavoju Tamburelo na VN San Marina. Staza Imola bila je kobna te godine. Prvo je na treningu umalo poginuo Rubens Barichello, a dan kasnije u kvalifikacijama je poginuo Roland Ratzenberger, a tokom utrke je poginuo veliki Ayrton Senna. Dodjela nagrada na kraju utrke, na kojoj je pobijedio Schumacher, je bila poput sahrane.

Upravo te 1994. godine se dogodio jedan zanimljiv događaj. Naime, na VN Španije Schumacher je imao problema sa mjenjačem, pa mu se isti zaglavio u petoj brzini. Nijemac je tako odvezao utrku do kraja, vjerovali ili ne, u petoj brzini, te je osvojio drugo mjesto. Genije sa druge planete. Probajte samo pokrenuti vozilo u petoj brzini. Loš glas ga je udarao i onda kada se sudario sa Damonom Hillom u posljednjoj utrci sezone. Obojica su izletili sa staze, a na kraju je prvak bio Schumacher. Kritičari Nijemca će uvijek reći kako je Michael to namjerno uradio, jer je to bio najsigurniji put do titule. 

Na VN Španije prije 20 godina rođen je nadimak Regenmeister (kišni majstor). Naime, Michael je pobijedio u nehumanim kišnim okolnostima, a velika F1 legenda Stirling Moss je nakon utrke izjavio svoju čuvenu rečenicu:

"To nije bila utrka, to je bila Michaelova demonstracija briljantnosti".



Naredne godine se sudario sa Jacquesom Villeneuveom, te je na taj način izgubio titulu prvaka F1 od Kanađanina. Godinu nakon tog sudara uslijedio je još jedan, a kojeg smo već spomenuti. Naime, na čuvenoj utrci za VN Belgije iz 1998. godine koju su obilježili masovni sudari vozila, Schumacher se sudario sa Coulthardom, te je nekoliko krugova te utrke vozio bukvalno na tri točka (valjda to uspijeva samo njemu). Nakon ulaska u boks Michael je brzo krenuo prema boksu Coultharda kako bi se potukao sa njim, ali su sukob spriječili mehaničari Ferrarija i McLarena. Tek nekoliko godina kasnije David je priznao kako je usporio ispred Schumachera i kako je vjerovatno on kriv zbog toga jer se Nijemac zabio u njegov bolid. 

Kritičari Michael Schumachera će često potencirati ove stvari u usporedbi sa navodnom bezgriješnoću Senne, ali se i tu pravi greška. Brojni zaboravljaju Sennino šamaranje Irvinea, ili njegov namjerni sudar sa Prostom na isti način na koji se Schumi sudario sa Hillom. Na VN Velike Britanije 1999. godine Michael se zabio u zid, te tako slomio obje noge. Bio je to vjerovatno najteži udes u F1 karijeri Michaela Schumachera.



Kada bismo pisali samo o trijumfima Michaela Schumachera i srušenim rekordima, ovaj članak bi postao dosadan. Dovoljno je reći da je 2001. godine pretekao Sennu po broju pobjeda, a onda je jednostavno zaplakao na press konferenciji. Novinari su se složili da su to bile najistinitije suze koje su ikada vidjeli kod nekog sportaša. Dok je Michael grcao u suzama, njegov brat Ralf ga je tješio, a nakon toga je preuzeo ulogu starijeg brata i napokon se obratio novinarima. Suze je jedva sakrio i Mika Hakkinen. Ona prokleta Imola iz 1994. godine Michaelu je u tom trenutku pala na oči. Pao mu je na oči osmijeh velikog Ayrtona Senne. Eto koliko je veliki bio Brazilac kada je Schumacher preskočivši njegov rekord plakao na press konferenciji kao mala beba. Nijemac je kasnije osvojio sedam titula prvaka svijeta. 

Ne znam za ranija rivalstva, ali je za mene najveće i najzanimljivije rivalstvo u F1 bilo ono koje su imali Michael Schumacher i Mika Hakkinen. Sjećam se da sam redovno cijepao postere Finca, a iz današnje perspektive samo shvaćam da sam bio ljubomorno dijete. Michael i Mika su bili veliki prijatelji mimo staze. Dva detalja iz tog perioda njihove borbe ću vjerovatno pamtiti do kraja života. Mikino odustajanje 300 metara prije cilja na VN Španije. Dim iz bijesnog McLarenovog bolida, hladni Mika koji maše publici kao da je upravo pojeo dvije krofne, i Ferrarijevi konstruktori koji viču Michaelu: "Požuri, požuri. Miki se pokvario bolid". Današnja F1 je ograničeno sra**. Vjerovatno najlegendarniji detalj iz tog perioda njihovog rivalstva stiže sa staze Spa za VN Belgije iz 2000. godine. Najbolje preticanje u historiji F1. Tačka. Iako sam mrzio Hakkinena nije mi teško da to priznam, danas nakon 16 godina, kada više nisam ljubomorno dijete, nego samo sretnik koji je imao sreću da sve to isprati.



Zanimljivo je bilo gledati i bratske duele između Michaela i Ralfa, a posebno zanimljiv detalj dogodio se na stazi u Indianapolisu (inače staza na kojoj je poginulo najviše vozača u historiji F1) kada se Ralf zabio u zid i ostao da nepomično sjedi u svom BMW-ovom bolidu. Svaki krug kojeg je napravio, prolazeći pored razbijenog BMW-ovog bolida, Michael je samo gledao u pravcu brata Ralfa. Na sreću, mlađi Schumacher se ubrzo oporavio.

Koliko je Michael bio poštovan u Ferrariju govori činjenica da je gotovo cijeli konstruktorski tim Ferrarija plakao kada je Michael na Suzuki 2006. godine prokockao titulu. Svi su znali da je to kraj. Najveći odlazi penziju. Formula 1 ostaje bez glavnog glumca. Legendarni zvuk Ferrarijeve bijesne mašine ostaje bez prve violine. Najveće kritike na račun Michaela Schumachera su uglavnom stizale sa Otoka (valjda zato jer jer poništio sve njihove vozače). Kakva je programirana mašina bez greške bio Michael Schumacher dovoljno govori podatak da je znao voziti po deset krugova sa vremenima koja nisu izlazila iz okvira dvije desetinke. 

Ipak, na stranu sve pobjede, svi trofeji, svi rekordi. Veličina Michaela Schumachera leži u tome što je bio čovjek. Sport vjerovatno nikada neće vidjeti takvog filantropa. Nijemac je u svojoj karijeri donirao preko 50 miliona dolara u dobrotvorne svrhe. Odgovor na to leži u činjenici da je Michael potekao iz siromašne radničke porodice. Znao je to cijeniti i vratiti Planeti onda kada je postao slavan i bogat (procjenjuje se da je u karijeri zaradio preko milijardu dolara). 

Zanimljiv detalj se dogodio pred VN Kanade. Naime, mali Michael iz Kanade je bio teško bolestan, a bio je veliki fan Michaela Schumachera. Dijete je bilo paralizovano, a njegova majka i otac su otputovali prema Montrealu kako bi pokušali da stupe u kontakt sa Schumacherom i da ga upoznaju. U velikoj masi fotoreportera i fanova, u prvi mah nisu uspjeli, pa su odlučili da se vrate u Toronto. Ipak, sutradan su ponovo odlučili da sa sinom dođu do boksa Ferrarija i da upoznaju Michaela. Kontaktirali su još neke ljude kako bi im oni pomogli da upoznaju Nijemca. 

U sili raznih fanova, fotorepotrera i starleta Michael Schumacher se probija kroz iste, te se kreće prema porodici malog Michaela. Dijete je bilo paralizovano i sjedilo je u kolicima, a roditeljima su se bukvalno odsjekle noge kada je Schumacher stigao do njih. Potom je kleknuo, zagrlio malog dječaka koji se također zvao Michael, a onda mu je rekao:

"Zdravo Michaele. Znam da se zoveš Michael baš kao i ja i da navijaš za mene. Samo da znaš da ja znam ko si ti, čuo sam za tebe i veoma te volim. Ti si moj mali heroj", rekao mu je Michael Schumacher.

Roditelji i svi okupljeni su bukvalno grcali u suzama, dok je Schumacher grlio dječaka i pričao s njim.

Svi koji su bilo kada radili sa Michaelom tvrde da je to bio najbolji čovjek kojeg su ikada upoznali. Svojevremeno je uvijek kupovao skupe poklone svojim konstruktorima i mehaničarima, a koliko ih je cijenio dovoljno govorio podatak da je znao imena čak njihove djece. 

"Michael se odlično uklopio u Benetton kada je došao. U početku sam mislio da glumi kako bi nam se dopao, ali sam kasnije shvatio da je on zaista takav. Michael Schumacher je neko ko voli ljude i koga će ljudi veoma brzo zavoljeti", rekao je nekadašnji konstruktor u Benettonu, Steve Machetta.

Nakon što ga je pobijedio u dvije sezone zaredom i nakon što se Schumi penzionisao, Fernando Alonso je izjavio pred novinarima:

"Znam da sam imao mnogo sreće i da sam pobijedio Michaela dvije godine zaredom. Ali, vjerujte mi, on je najveći ikada. Kada bi svi vozači vozili ista vozila, niko od nas ne bi imao bilo kakve šanse pored Michaela", rekao je Alonso.

Crveni baron. Veliki šampion. Kišni majstor. Danas leži na postelji svog doma u Švicarskoj i oporavlja se. Vjerovatno će do kraja života ostati paralizovan, ali niko ga ne želi pamtiti takvog. Najupečatljivije pismo mu je poslao njegov nekadašnji rival, Mika Hakkinen.

"Michaele, u ovoj utrci ne moraš imati najbolje vrijeme. Znam da bi ti to itekako volio, ali ne moraš imati najbolje vrijeme. Što se mene tiče, imaš sve vrijeme ovog svijeta da se oporaviš", napisao je Mika.



Nakon što se Finac penzionisao, Schumacher je izjavio:

"Od svih vozača protiv kojih sam vozio, Mika Hakkinen je bio najbolji vozač kojeg sam ikada sreo. On je osoba koju sam najviše poštovao u F1", rekao je Schumacher.

Nakon povratka u F1, kada je sjeo u bolid Mercedesa, Sebastian Vettel mu je savjetovao da imenuje svoj bolid i da mu dodijeli neki nadimak.

"Nazvat ću ga 'Zanosna Corine', po svojoj supruzi. Zamisli da bolid nazovem 'Zanosna Sabine'. Mislim da bi me žena izbacila iz kuće", rekao je kroz smijeh veliki šampion.

Nakon novog povlačenja, Schumacher je otvoreno poručio:

"Lewis Hamilton me bezuspješno kopira i vozi kao curica. Moram da ga naučim kako se vozi. Od svih bolida, Ferrari je jedino auto. Sve ostalo su samo obična kola", rekao je Michael Schumacher.

Schumi je u dva navrata posjećivao Sarajevo, tokom 1996. i 1997. godine. U Sarajevo je stigao kako bi donirao ogromna sredstva za bolnicu u kojoj su se liječila djeca stradala od mina i neeksplodiranih sredstava. Donirao je ukupno 1,5 miliona dolara za bolnice u Sarajevu, Peruu i Senegalu. 



"Volim ovaj grad. Volim Sarajevo. Stigao sam ovdje da pomognem unesrećenim ljudima, te se nadam da će i drugi slijediti moj primjer"
, rekao je Schumacher.

Većina F1 stručnjaka će se i danas složiti da je Michael najveći koji se ikada pojavio u F1. Ja ću se složiti bez imalo razmišljanja. Danas Regenmeister vozi najtežu utrku koju je ikada vozio. Kiša nikada nije jače padala, a gume nikada nisu bile lošije. Danas vozi bez točka, sa zaglavljenim mjenjačem u petoj brzini, a kiša pada i pada. Nema veze. Pa, to je Michael Schumacher. Najveći borac kojeg je auto-moto sport ikada vidio. Vječiti šampion. Genije za volanom. Dobit će on i ovu utrku. Izdrži Meister! Izdrži šampione!

Novinar: Haris Ahbabović

 
6
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.