19.6.2018. 11:25
0
Ko je "pojeo" osam milijardi KM i šta će biti sa 100 miliona koje su iz svojih novčanika dali Mujo, Ivan i Mile?!
FOTO: Source.ba / Arhiva
Svega nekoliko mjeseci nakon što je usvojen za mnoge sporni zakon o akcizama, objavljena je informacija da je samo od akciza prikupljeno oko 100 miliona KM.

Ipak, oni koji su zaduženi za gradnju puteva u Bosni i Hercegovini su skeptični da će taj novac moći da koriste odmah u ovoj godini, tako da će se još neko vrijeme čekati na izgradnju novih puteva direktno novcem od akciza. Dakle, građani BiH su već obezbijedili 100 miliona KM iz svojih novčanika.

U posljednjih 16 godina Federacija BiH je izgradila blizu 90 kilometara autoputa. Međutim, u posljednje četiri godine, računajući i 2018. godinu, nije izgrađen nijedan metar autoputa. 

SDP se hvali da je gradio puteve, SDA poručuje da su ostavili deficit iza sebe

U proteklih nekoliko mjeseci nismo imali nijedno otvaranje nove dionice, ali smo imali sve češće prepirke opozicije, uglavnom predvođene SDP-om, i aktuelne vlasti. Iz Socijaldemokratske partije BiH često vole da naglase kako su upravo oni ti koji su izgradili veći dio autoputeva u FBiH. Sa druge strane, aktuelna vlast i Autoceste FBiH tvrde da se trenutno gradi na tri lokacije Koridora Vc, te su optužili SDP da njihova vlast iza sebe nije ostavila nijedan spreman projekat za izgradnju Koridora Vc, te su dodali da je SPD iza sebe ostavio deficit od 180 miliona KM.

Za Source.ba portal danas je govorio Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu i stručnjak za saobraćajne probleme.

"Poslije pet mjeseci nemamo akcioni plan ugradnje miliona od akciza, niti kada ćemo ih ugraditi. Ovdje je neko napravio grubi promašaj. Vrlo malo i gotovo nikako nismo završili dionice na Koridoru u proteklo vrijeme. Započeli jesmo, ali završili nismo. Autoceste su uglavnom samo mijenjale menadžmente, bez ikakvih jasnih ciljeva. U posljednje tri godine donosimo odluke koje nemaju veze sa saobraćajem, pa donosimo odluke koje neće koristiti građanima u BiH. Počeli smo se igrati sa nekim novim autocestama, brzim cestama i koridorima koji nisu ni upisani na evropske koridore", rekao je danas za Source.ba portal Osman Lindov.

Adnan Terzić najavio 2018. godine kao "godinu velike gradnje"

Iz Autocesta FBiH su još prošle godine istakli kako je osigurano gotovo 800 miliona KM, ali su još tada naglasili da nogo toga ovisi o usvajanju zakona o akcizama (koji je u međuvremenu usvojen), te da bi u protivnom izgradnja puteva mogla da čeka do 2025. godine. Direktor Autocesta FBiH, Adnan Terzić, rekao je krajem prošle godine kako će upravo 2018. godina biti godina velikih radova i kako ćemo do 2020. godine okončani veliki posao.

"Započet ćemo gradnju tunela prema Goraždu i to će biti najveća gradilišta u narednoj godini. Siguran sam da možemo započeti 49 novih kilometara autoputa i sve završiti do kraja 2019. godine, početka 2020. Tako da će 2018. biti godina velikih radova", rekao je Terzić za Avaz u decembru prošle godine.

"Neću da komentarišem izjavu Adnan Terzića. Ja sam iz saobraćaja i znam šta se dešava još od 1996. godine, a sada je 2018. godine, gdje imamo ono što imamo na terenu", ističe Lindov.

Također, vrlo je upitno kako aktuelna vlast i uprava Autocesta FBiH planiraju da završe izgradnju Koridora do 2020. godine. Podsjećanja radi, od sjevera prema jugu Bosne i Hercegovine planirana je izgradnja Koridora u dužini od 337 kilometara. Do sada je izgrađeno oko 120 kilometara autoputa, a izgradnja Koridora počela je prije 18 godina.

Nove dionice na Koridoru Vc

Vijeće ministara BiH utvrdilo je Prijedlog ugovora o finansiranju izgradnje Koridora Vc između BiH i Evropske investicijske banke (EIB), vrijedan 100 miliona eura, ili blizu 200 miliona KM. Novac je namijenjen izgradnji dijela nove dionice autoputa duge 21 km, Mostar Jug-Počitelj, koja uključujući tri poddionice.

Ukupno procijenjeni troškovi projekta za cijelu dionicu Mostar Jug-Počitelj su 450 miliona KM. Od tog iznosa, kako je spomenuto od EIB-a će biti osigurano 100 miliona eura, kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) 120 miliona KM, a Investicijskim fondom za Zapadni Balkan (IFZB) osiguran je grant od 80 miliona KM, kao i iz vlastitih sredstva JP Autoceste FBiH ostalih 55 miliona KM.

Što se tiče dionice Nemila-Donja Gračanica, koja se nalazi sjeverno od Zenice, za dionicu Vraca-Donja Gračanica je već raspisan tender. Za dionice Nemila-Vranduk i Ponirak-Vraca Vijeće ministara je dalo odobrenje za potpisivanje kreditnog sporazuma na prošloj sjednici. Za dionicu Ponirak-Vraca tender je već raspisan, ali je zaustavljen do potpisivanja sporazuma. Za dionicu Nemila-Vranduk tender bi trebao biti raspisan nakon potpisivanja sporazuma sa Kuvajtskim fondom za arapski ekonomski razvoj (KFAED).

Na saglasnost Vlade FBiH, tačnije Ministarstva finansija FBiH, čekaju sporazumi o kreditiranju izgradnje dionica Poprikuše-Nemila, Tarčin-tunel Ivan, uključujući i izgradnju ovog tunela, te Mostar Sjever-Mostar Jug.

Gdje je nestalo osam milijardi KM?

Prije nekoliko mjeseci se pojavila informacija da je od akciza u periodu od 2006. do 2016. godine prikupljeno čak osam milijardi KM. 

Iz UIO su odgovorili da je u periodu od 2006. do 2016. godine od postojećih akciza na naftu i naftne derivate prikupljeno ukupno 4.828.733.578,70 KM. U istom periodu ukupno prikupljena sredstva za putarine iznosila su 2.951.979.419,53 KM.

Osim toga, Autoceste FBiH su, primjera radi, prošle godine objavile da su za pola godine samo od putarina prikupile preko 17 miliona maraka.

"Saobraćajna infranstruktura košta i u to nema dileme. U tu vrstu prikupljanja putarina uključena je sva saobraćajna mreža. I u 2018. godine se prebiramo po parama i kreditima, ali nemamo jasan akcioni plan kada, gdje i koliko ćemo utrošiti novca od prvih ili drugih akciza, te da li ćemo imati eventualno neke treće troškove. Nemate jasne dokumente osim tih nekih usvajanja planova na godišnjem nivou. Ono što nam dođe to ćemo i trošiti. Propada nam i postojeća saobraćajna infrastruktura. Ali, može nam se i idemo dalje", rekao je danas za Source.ba portal Osman Lindov.

Novinar: Haris Ahbabović

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.