6.11.2019. 15:08
0
Ja sam za tebe Schumacher, a ti si za mene Hamilton!
Britanski vozač Formule 1 i dugogodišnji član Mercedesa, Lewis Hamilton, osvojio je prije nekoliko dana na VN Amerike u Austinu svoju šestu titulu prvaka svijeta u Formuli 1.

34-godišnji Britanac rođen u Stevenageu uradio je to jednom vozeći bolid McLarena, dok je pet puta osvojio titulu prvaka svijeta vozeći Mercedes. Međutim, osim što Hamilton sada ima svega jednu titulu manje u odnosu na najuspješnijeg vozača svih vremena, Michaela Schumachera, Hamilton lovi brojne rekorde koje je postavio legendarni Nijemac vozeći za Benetton i Ferrari (ako ne računamo njegov povratak u F1 koji nije bio toliko uspješan).

Schumacher za sada ima bolje brojke

Kada su titule šampiona svijeta u F1 u pitanju, Schumacher je prvi na vječnoj listi sa sedam titula, a Hamilton sada ima samo jednu manje. S obzirom na veliku dominaciju Mercedesa u proteklih šest godina, teško je sumnjati da se isto neće ponoviti i naredne sezone, kada će Hamilton ponovo biti favorit broj jedan za novu titulu. Dakle, već u sezoni 2020, Hamilton bi mogao da se izjednači za Michaelom Schumacherom po broju ukupnih titula u F1. Problem bi mogao nastati 2021. godine kada se mijenjaju pravila i kada postoji šansa da tada 36-godišnjeg Lewisa vidimo za volanom Ferrarija.

Osim toga, Britanac lovi rekord Michaela Schumachera po broji pobjeda u Formuli 1. Vozeći bolide Benettona i Ferrarija, Michael je ostvario 91 pobjedu, dok je Hamilton vozeći bolide McLarena i AMG Mercedesa upisao 83 trijumfa. Svakako će Lewis već do kraja ove sezone (Sao Paolo i Abu Dhabi) imati priliku da dođe do 85. pobjede u karijeri. 

Hamiltonu također nedostaje svega još pet podijuma kako bi se i u tom segmentu izjednačio sa Schumacherom koji ima 155 podijuma u karijeri. Britanac je već pretekao Nijemca po broju osvojenih pole pozicija (87-68), ali Schumacher ubjedljivo vodi kada su u pitanju najbrži krugovi (77:46).

Hrpa je rekorda i brojki koje su "prekucala" oba vozača, pa bi nam trebalo jako mnogo vremena kako bismo vam napisali koji su to sve rekordi koje drže Hamilton i Schumacher, a uostalom bismo vas previše zamarali brojkama.

Obojica su odlični vozači, ali su vozili odlične bolide

Uostalom, Schumacher i Hamilton su toliko bili dominantni u svojim erama, da se nalaze pri vrhu gotovo svih statističkih parametara u Formuli 1. Potpuno je i razumljivo s obzirom na vještine ove dvojice vozača, ali i na jačinu bolida koje su vozili. Posebno se to odnosi na Schumacherov Ferrari F2004 iz 2004. godine, koji se još uvijek smatra možda i najboljim vozilom koje se pojavilo u F1, te na hibridnu eru Mercedesa i Hamiltona u kojoj su doslovno pomeli svu konkurenciju i najbolje se snašli.

Schumacher i Hamilton se tako nalaze na prve dvije pozicije po pobjedama na vječnoj listi svih vozača, a daleko iza njih su Sebastian Vettel koji je treći sa 53 pobjede, te Alain Prost sa dvije pobjede manje od Vettela.

Ipak, Hamilton ima bolji procenat pobjeda u odnosu na Schumachera, koji je ovaj procenat itekako pokvario vraćajući se iz penzije, te vozeći upravo za Mercedes, u kojem će ga kasnije naslijediti Hamilton. Lewis je u 248 upisao 83 pobjede, što je procenat uspješnost od preko 33 posto, dok je Schumacher u 308 utrka upisao 91 pobjedu, što je procenat uspješnosti od 29,5 posto.

Schumacher, zajedno sa Vettelom, drži rekord sa najviše pobjeda u jednoj sezoni F1 (13), dok je Hamilton na drugom mjestu sa 11 pobjeda u sezoni, koliko su još jednom ostvarili Schumacher i Vettel. Treba dodati da je Hamilton pet od svojih šest titula osvojio toliko dominantno da je u dvije sezone imao 11, a u tri sezone po čak 10 pobjeda. Međutim, treba dodati da Schumacher, ipak, drži rekord, barem u novijoj historiji, po uspješnosti pobjeda u jednoj sezoni, kada je 2004. godine pobijedio u 13 od 18 utrka (72,22 %).

Lewis Hamilton slovi i za najboljeg rookieja u F1, te je u debitantskoj sezoni 2007. godine pobijedio u četiri utrke. Slično je 11 godina ranije napravio legendarni Jacques Villeneuve.

Michael je bio nešto mlađi kada je osvojio šestu titulu

Sada malo zanimljive i simpatične statistike: Oba vozača su osvojili šestu titulu prvaka svijeta u svojoj 34. godini života, s tim da je Schumacher bio nešto mlađi kada je to učinio. Lewis je rođen 7. januara, dok je Michael rođen 3. januara. Lewis je svoju šestu titlu osvojio 6. novembra, dok je Michael svoju šestu titulu osvojio 12. oktobra.

Međutim, brojni ljubitelji Formule 1 ne priznaju nikakve statističke podatke koji se tiču ova dva vozača kada su u pitanju usporedbe između njih dvojice. Činjenica je da su se Hamilton i Schumacher trkali jedan protiv drugog tek onda kada se Michael vratio iz penzije i kada, jednostavno, to nije bilo to.

Dalje, brojni će se složiti da su Ayrton Senna, Damon Hill, Mika Hakkinen i Fernando Alonso istinski rivali Michaela Schumachera, a veliki dio fanova u F1 upravu Sennu i Schumachera navode kao najbolje vozače koji su se ikada pojavili u F1. Malo je onih, osim istinskih fanova Hamiltona, koji Lewisa stavljaju na mjesto ispred Schumachera ili Senne (Francuzi ga svakako neće staviti ni ispred Prosta, Argentinci ispred Fangija).

Lewisova smirenost ili Michaelova genijalnost

Brojni su oni koji danas tvrde da su obojica vozača imali dominantne bolide, ali da je dominantniji bolid imao, odnosno ima, Mercedes, koji je doslovno pregazio svu konkurenciju u hibridnoj eri. Činjenica je da je Schumacher dominirao u Ferrariju od 2000. do 2004. godine, ali je prije toga imao ogromnih poteškoća boreći se za vozačima McLarena, konkretno mislim na Miku Hakkinena, te kasnije kada nije mogao da prati ritam Fernanda Alonsa u Renaultu i kada je otišao u penziju.

Mercedes očigledno nije imao takvih problema u posljednjih šest sezona, te su se doslovno vozači njemačke ekipe smjenjivali na tronu. U posljednjih šest sezona Mercedes je ubjedljivo trijumfovao kada su u pitanju pojedinačne titule vozača, ali i kada su u pitanju konstruktorske titule. Pet Lewisovih titula u Mercedesu presjekao je 2016. godine njegov klupski kolega Nico Rosberg, koji se povukao odmah nakon posljednje utrke u Abu Dhabiju.

Brojni su, također, ljubitelji Formule 1 koji će navesti pojedinačne primjere Lewisove i Michaelove genijalnosti za volanom, pa će reći da je Nijemac taj koji je bio prepoznatljiviji po svojoj vozačkoj genijalnosti za volanom, a posebno se to tiče vožnje u kišnim uslovima, pa Michael s razlogom, baš kai i pokojni Senna ranije, nosi nadimak "Kišni čovjek".

Lewisova smirenost i odlučnost u ključnim trenucima, njegovo vraćanje iz ponora i staloženost tokom cijele utrke je ono što Britanca čini besprijekornom mašinom, ali će onda uzvratiti fanovi Michaela Schumachera i drugi sladokusci u F1 koji će navesti vožnju Schumachera u petoj brzini, kada mu se pokvario mjenjač, te kada je na kraju uspio do druge pozicije. Navest će možda i njegovu maestralnu vožnju na Hungaroringu 1998. godine, njegovu pobjedu u Belgiji 1995. godine kada je sa 16. mjesta stigao do pobjede, njegov fantastičan povratak nakon stravične nesreće u Velikoj Britaniji kada je slomio obje noge, te utrku u Španiji 1996. godine kada je dobio nadimak "Kišni čovjek", te kada je u nemogućim kišnim uslovima odnio pobjedu.

Uostalom, izaberite i sami, ali prije toga se nadam da ste mogli uživati u majstorijama obojice velikih vozača. Možda je, u konačnici, potpuno glupo i besmisleno da poredimo sve ono što su dva velika šampiona postigla.

Ako ste fan Michaela Schumachera, morate svakako odati veliku počast i svim nevjerovatnim brojkama i dostignućima Lewisa Hamiltona, a sve je počelo 2008. godine na Interlagosu kada se pokvarila Toyota Time Glocka u posljednjem krugu. Ako ste gledali najuzbudljiviju utrku u historiji F1, znate na šta mislim.

Ako ste fan Lewisa Hamiltona, onda morate znati da će Schumacher biti uvijek taj, bez obzira na brojke, na kojeg će ljudi više tipovati kao na najboljeg svih vremena.

Novinar: Haris Ahbabović

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.