7.7.2020. 15:03
0
Ferrari odavno nije bio ovako loš, dominacija u najavi Mercedesa, McLaren napravio sjajan posao, Racing Point dobio gotov "kolač"
Utrkom za Veliku nagradu Austrije proteklog vikenda napokon je počela nova sezona u Formuli 1, koja je trebala početi još u martu ove godine, utrkom u Australiji, ali je početak sezone otkazan i prolongiran zbog pandemije virusa korone.

Podsjećanja radi, veliki broj utrka je već otkazan, neke su prolongirane za jesen, ukoliko se uopće održe, a FIA je odlučila da prve dvije utrke u sezoni ustvari budu dvije utrke u Spielbergu u Austriji.

Tako ćemo već za par dana, nakon Velike nagrade Austrije, imati Veliku nagradu Štajerske, a utrka će biti održana na istoj stazi, dakle na Red Bull Ringu. Potom slijedi nastavak sezone na VN Mađarske, a onda slijede dvije utrke u Velikoj Britaniji, na kultnom Silverstoneu. Prva će nositi naziv Velika nagrada Velike Britanije, dok će se druga službeno zvati 'Emirates Formula 1 70th Anniversary Grand Prix 2020'.

Onda slijede još tri utrke u Španiji, Belgiji i Italiji, pa bismo se trebali preseliti na neki drugi kontinent. Nove utrke i novi raspored, odnosno nastavak sezone u F1, biće naknadno objavljen. I cijela sezona, zapravo, je još uvijek pod znakom pitanja, zbog pandemije virusa korone i najava o nekom novom, jačem valu pandemije na jesen.

Dominacija Bottasa, kazne za Hamiltona


U Austriji smo gledali dominaciju Valtterija Bottasa. Iako je Mercedes izgledao suvereno, brojne kazne, što u kvalifikacijama što tokom same utrke, saplele su Lewisa Hamiltona u namjeri da ostvari visok plasman, ili da novu sezonu, u kojoj lovi svoju sedmu titulu prvaka svijeta, započne pobjedom. Osim te sedme titule, sa kojom bi se izjednačio sa legendarnim Michaelom Schumacherom, Hamilton lovi i još jedan veliki Schumacherov rekord, a to je 91 pobjeda u karijeri.

Hamilton je tokom kvalifikacija kažnjen zbog nepoštivanja žute zastave, a kazna je određena Hamiltonu tek nakon druge žalbe koju je uložio, logično, Red Bull, ekipi koja redovno važi u F1 za dežurnu "tračibabu". Potom je, vjerovatno neopravdano, Hamilton kažnjen tokom utrke sa pet sekundi zbog kontakta sa Alexom Albonom, koji je ponovo izletio sa staze, te je sve podsjećalo na prošlogodišnju VN Brazila, kada se desila slična stvar. 

U konačnici, sa svim kaznama, Hamilton je završio na četvrtom mjestu i vjerovatno će biti inspirisan više nego ikada da pobijedi u narednoj utrci, te ga potpuno opravdano proglašavamo favoritom za pobjedu na drugoj utrci sezone.

Ferrari odavno nije bio lošiji

Na drugom mjestu je završio vozač Ferrarija, Charles Leclerc, koji je više sretno, nego spretno završio na toj poziciji, uprkos silnim odustajanjima na stazi i raznim okolnostima. Ipak, treba odati priznanje mladom Charlesu na nekoliko sjajnih poteza na stazi, ali je jasno bilo da Ferrarijev bolid nije toliko kvalitetan kao ranije. Naime, čak sedam vozača nije okončalo utrku u Austriji, a najveće razočarenje je Max Verstappen koji je prethodne dvije godine slavio na RB Ringu, ali ovaj put je imao kvar bolida i morao se samo parkirati u garažu.

Drugi vozač Ferrarija, Sebastian Vettel, utrku je završio na razočaravajućem desetom mjestu, nakon što je ponovo izletio sa staze. Ipak, ne treba toliko kriviti ni same vozače Ferrarija, posebno Vettela. Činjenica je da je Ferrari veoma loše ušao u novu sezonu, da ne kažemo potpuno nespreman. Da vam sve bude jasnije, pokušat ćemo provući kroz brojke.

U odnosu na prošlogodšnju utrku u Austriji, Racing Point je napredovao za gotovo jednu sekundu, što je donekle i logično jer je Racing Point dobio gotov proizvod od Mercedesa, odnosno njihov prošlosezonski bolid. Još jedna od stvari koja gasi svaki takmičarski žar u F1 i koja ne ide na stranu ovog sporta.

Williams je napredovao za 0,7 sekundi, što je pohvalno, ali i dalje nedovoljno za neki ozbiljniji rezultat. Renault je napredovao za pola sekunde, McLaren za 0,47 sekundi, Alpha Tauri za 0,36 sekundi i Mercedes za 0,32 sekunde. Tri ekipe koje su nazadovale u odnosu na prošlu godinu koriste Ferrarijev agregat. Alfa Romeo je nazadovala za preko jednu sekundu, Ferrari je nazadovao za gotovo cijelu sekundu, dok je Haas nazadovao za više od pola sekunde. Nazadovao je i domaći Red Bull koji je imao slabiji rezultat za svega 0,038 sekundi.

Treće mjesto na ovoj utrci osvojio je sjajni Lando Norris, koji je doslovno u posljednjem krugu, u posljednjim metrima, uspio da završi pet sekundi ispod Lewisa Hamiltona i odveze najbrži krug trke i tako zabilježi svoj prvi podijum u karijeri. Carlos Sainz je utrku završio na petom mjestu, što je u posljednjih nekoliko godina nikad bolji rezultat za McLaren.

Mercedes opet najbolji, sjajan posao McLarena

Mercedes je, dakako, ponovo najveći favorit za sve titule, i individualnu, ali i konstruktorsku. Jednostavno, teško da će i ove godine bilo ko biti blizu Mercedesa. Sa druge strane, Ferrari očito više nije toliko konkurentan, pa bi ova sezona mogla da bude jedna od onih tegobnih Ferrarijevih sezona u kojima se talijanski tim neće boriti za sami vrh.

Racing Point-BWT Mercedes je ove godine, kako smo već naveli, mnogo konkurentniji, s obzirom da su dobili gotovo pa preslikan bolid Mercedesa od prošle godine. Najveći napredak, ako gledamo na onaj čisti konstruktorski napredak, a ne na gotove proizvode, napravio je McLaren koji je ove godine još bolji nego prošle godine, te sve F1 sladokusce raduje činjenica da se britanski gigant vraća u sami vrh Formule 1. 

Još uvijek je upitno kako će izgledati sezona za preostale ekipe, ali se očekuje da bi Red Bull mogao biti konkurentniji u odnosu na prošlu godinu, te iskoristiti momentum kako bi na kraju završio, ako ništa, ispred Ferrarija.

Može li Bottas pratiti ritam Hamiltona?

Pitanje je i koliko će Valtteri Bottas moći da prati svog klupskog kolegu koji je u pohodu na brojne rekorde. Nije javna tajna da je Bottas neko ko se uvijek muči sa konstantnošću, a na ruku mu ne ide ni to što su se brojne stvari, u većini slučajeva, morale podrediti upravo Lewisu Hamiltonu. U Mercedesu se, nakon odlaska Nice Rosberga, sve zna - Lewis Hamilton je broj jedan i sve se njemu, manje više, podređuje.

Ferrarijeva budućnost je, zaista, upitna i teško da možete nešto konretno prognozirati kada je u pitanju ovaj tim. Jasno je da je ovo posljednja sezona Sebastiana Vettela u crvenom bolidu, a 2021. godine na njegovo mjesto dolazi Carlos Sainz Jr. Jasno je, također, da konstruktori Ferrarija nisu napravili dobar posao tokom ove velike pauze i da ekipa iz Maranella ni blizu nije konkurentna sa Mercedesom. Žalosno je bilo gledati kako se Ferrari tokom vikenda muči sa, primjera radi, jednim Racing Pointom.

Sve u svemu, nova utrka u Austriji na programu je već u petak, kada nas očekuju prva dva treninga. Za subotu su najavljene kvalifikacije, a utrka je planirana za nedjelju. Odmah nakon Austrije, F1 karavana se seli u susjednu Mađarsku.

Pripremio: Haris Ahbabović

Lewis Hamilton će i ove godine osvojiti titulu u F1?
Da
Ne
0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.