Kineska igra Go važi za jednu od najkompleksinijih na svijetu, a u takmičenju koje je organizovao Google, algoritam AlphaGo uspio je pobijediti Fana Huija, jednog od njaboljih igrača ove igre.
Dva igrača – jedan bijeli, jedan crni – počinju igru na praznoj tabli na kojoj postavljaju bijelo i crno kamenje, jedan po jedan. Kamenje se postavlja na tačkama ukrštanja linija, ne na praznim poljima, a svaka ukrsnica predstavlja jedan bod. Odigrani potez nije moguće povući, svaki kamen ostaje na poziciji na koju je postavljen. Cilj je osvojiti što veću teritoriju, ali ujedno i odbraniti svoju jer je moguće “pojesti” protivnikovu grupu tako što ćete je okružiti svojim kamenjem, pa neće imati gdje više da se širi. Go je teži i od šaha, a mašina je Fana pobedila rezultatom 5-0.
Kompjuter sada ima zadatak da pobijedi najboljeg čovjeka u ovoj igri, a nagrada za pobjednika će biti milion dolara. Ako pobijedi mašina, tvorac algoritma će novac donirati u dobrotvorne svrhe, prenosi Telegraf.
(Adna Zukanović-Zilić)