6.5.2019. 12:44
0
Preporučuje li se trening tokom posta? Iznenadit ćete se odgovorom koji nam je dao fitness instruktor
Sa fitness instruktorom Nedimom Babićem razgovarali smo o tome kako uskladiti trening u periodu ramazana, kada se muslimanima propisuje post koji podrazumjeva zabranu konzumiranja ikakve hrane i pića (uključujući i vodu) u periodu od izlaska pa sve do zalaska sunca.

Rutina ishrane i spavanja kod muslimana koji praktikuju post se mijenja tokom mjeseca ramazana u odnosu na ostale mjesece. Ako ste aktivni rekreativac, ali ste ipak htjeli prekinuti treninge tokom ramazan jer postite, praksa ovog fitness instruktora daje drugačiji odgovor. 

Kako nam je naveo, post i trening itekako idu zajedno, a sve to kaže potvrđuju i stručnjaci kroz različite studije. 

"Već petu godinu organizujem treninge tokom ramazana, a prilagođeni su onima koji poste. U samom početku su moji članovi imali jednu vrstu straha i sumnje prema treningu tokom ramazana, ali su veoma brzo osjetili velike benefite treninga tokom posta", govori Nedim

Klijentima uvijek preporučuje da ne prestaju sa treningom, jer kako navodi, nije vrijedno da se forma koja se postigne do ramazana tek tako izgubi. 

"Ramazanski treninzi služe tome da se forma održi, ali ipak postoji mogućnost i da se napreduje, pogotovo kada je u pitanju topljenje masnih naslaga. Preporučujem da se treninzi rade ili dva sata poslije iftara ili neposredno prije iftara", navodi Nedim dodajući da je veoma bitno da se treninzima pristupi sistematski te da je i više nego poželjno da tokom treninga bude prisutna edukovana osoba koja će voditi trening i isti nadgledati. 

Kako navodi povratne informacije koje dobija od ljudi koji praktikuju treniranje za vrijeme posta su da se osjećaju dobro nakon treninga. 



Kada trenirati i kojih pravila se treba pridržavati 


"Kao najvažnije pravilo istakao bih ono koje glasi – Slušaj svoje tijelo. Svaki vježbač treba osluškivati svoje tijelo i obavezno zaustavite trening ako osjetite određene tegobe kao što su: nesvjestica, mučnina, bolovi u glavi ili prsima, teškoću u disanju i slično"

Nedimova preporuka je da se izbjagava dehidriranje tokom treninga, odnosno visok intenzitet vježbi te kardio vježbe gdje ljudi dodatno dehidriraju, jer samim postom naše tijelo dehidrira.

Neki od savjeta koje je podijelio su da trening prije iftara treba da bude prilagođen na način da budu zastupljenje vježbe srednjeg intenziteta, sa dužim pauzama između serija. 

Također, navodi kako treba raditi izometrijske vježbe, koje defintivno imaju odličan efekat na same mišiće i cjelokupno tijelo. 

Izbjegavati bilo koje vrste kardio vježbi, jer je tijelo svakako dehidrirano, te dodatna dehidracija nije nikako dobrodošla. Prednost ovog termina treninga je taj što odmah poslije treninga unosite hranjive materije. 

Trening poslije iftara može biti malo dinamičnijeg karaktera, ali ipak treba voditi računa da intenzitet vježbi i dalje ne bude previsok. Ovu vrstu trening i sam praktikujem, jer ne idem u krevet prije sehura (početak posta oko 3h ujutro). Bitno je naglasiti da je ovaj termin dobrdošao kod onih koji imaju mogućnosti produžiti jutarnje spavanje barem do devet sati te ne moraju ustati na posao u 7.00 sati ili ranije”, navodi Nedim.


Benefiti treniranja togom ramazana


Kao jedan od osnovnih benefita treniranja tokom ramazana je topljenje masti, kod ljudi koji imaju višak masnih naslaga, zatim održavanje forme u kojoj smo ušli u ramazan. 

“Također, posebno bih naglasio jedan interesantan benefit, a to je psihološki benefit. Mi sa psihološko-intelektualnog aspekta prelazimo neke granice tokom samog posta, a naročito ako još uključimo i treninge

“Za samog sebe bih rekao da sam čovjek koji ima šest do osam obroka tokom dana, a u ramazanu se to svede na manji broj i uz to prvi obrok je veoma kasno, ali ipak sa aspekta psihologije mi imamo tu jedan momenat gdje umom kontroliramo sve parametre koji sedešavaju”, navodi Nedim.



Greške tokom ramazana koje nam mogu nanijeti fizičke štete



Dodaje da je jedna od najvjećih grešaka prejedanje tokom iftara. 

“Kada ljudi nakon cjelodnevnog posta sjednu za sto i pretjeraju sa količinom hrane koju tada unes to nije dobrodošlo organizmu. Neka praksa je da se omrsimo sa vodom i hurmama kako većina radi, zatim da se napravi mala pauza i da se onda unese hrana koja će ispuniti dvije trećine prostora u stomaku. A i prema sunnetu poslanika Muhammeda a.s. je da se ne prejeda u samoj ishrani. Bolje imati do sehura još tri obroka, pa bilo da se radi i o jednoj jabuci, nego odma opteretiti probavni sistem. Posebno bih naglasio da se treba izbjegavati pržena hrana, koja dodatno dehidrira organizam a nije ni podobna za naš želudac”, zaključio je Nedim. 





Pripremila: Lejla Trle

 
0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.