20.2.2017. 18:00
3
Autoputem Sarajevo - Beograd za dva sata ste u Beogradu, ali sačekati ćemo dok se FBiH i RS dogovore kojom rutom će ići
Bosna i Hercegovina bi trebalo da dogovori trasu puta koji bi Sarajevo povezao sa Beogradom, a sudeći prema prvim reakcijama – to neće biti lak posao. Ključno pitanje u vezi s kojim još nema saglasnosti unutar BiH je kojom trasom će od Sarajeva taj put ići do granice sa Srbijom, odnosno do graničnog prelaza Vardište.

Republici Srpskoj najviše odgovara trasa Sarajevo – Podromanija – Rogatica – Ustiprača – Vardište, dok Federacija BiH zagovara da to bude trasa Sarajevo – Pale – Prača – Mesići, gdje je otprilike tačka na kojoj bi se i njihov put poklopio s trasom koju “forsira” RS i dalje nastavio na Ustipraču i granicu sa Srbijom.

Rezultat slika za autoput sarajevo beograd
Foto: ATV

Za naš portal govorio je Ševal Kovačević, stručnjak za sobraćaj, koji smatra da je trenutno primarni interes BiH da se otvori povezivanje BiH sa Srbijom.

"U zadnjim razgovorima Aleksandra Vučića i Denisa Zvizdića gdje je bilo govora o autoputu Sarajevo - Beograd postoji više varijatni. Jedna od varijanti je da se ide ovim pravcem M5 koji bi išao preko Sarajeva Pala, Prače, Ustiprače, Višegrada, Vardišta i dalje prema Beogradu. Interesantno bi bilo povezivanje sandžaka sa teritorije Srbije gdje bi se desno jedan krak mogao uraditi i povezati Sandžak sa autoputem, tako da bi iz Sarajeva u Sandžak mogli za sat i po doći. Druga varijanta koja bi bila je do Tuzle preko koridora 5c, a od Tuzle preko Bijeljine, Brčkog, Rume, Beograda što bi dalo i povezivanje milion stanovnika na sjeveroistoku Bosne", rekao je za Source stručnjak za sobraćaj, Ševal Kovačević.

Milorad Dodik predlaže nešto sasvim treće, odnosno da trasa autoputa nikako ne ide prema Sarajevu. On je izjavio da je Republika Srpska za izgradnju autoputa koji bi pokrio teritoriju značajnu za RS na jedinstvenoj trasi od Zvornika preko Milića, Vlasenice, Han Pijeska, Sokoca, pa dalje prema Rogatici i Višegradu, kao i Palama.

"Taj put ne može da bude završen negdje dole, navodno u Sarajevu, nego bi morao da pokrije upravo ovaj prostor",
rekao je Dodik za Srnu.

"Treća varijanta koju zagovara Milorad Dodik nije realna. Ona ne služi svojoj svrsi, a on to zagovara da ide preko Bijeljine, Han pijeska, Rogatice do Ustiprače prema Višegradu, onda to nebi bilo spajanje Sarajevo - Beograd", mišljenja je Kovačević.

Srbija je izvršila pripreme za gradnju autoputa na varijanti Sarajevo, Vardište, Višegrad i prema Beogradu. 

"Srbija je zainteresovana za ovu varijantu, što se tiče varijante puta do Tuzle, i tu postoji opcija neke brze ceste, a treća stvar povezivanja je svakako otvoriti željezničku vezu Sarajevo - Beograd, da stavimo u funkciju Talgo vozove i da se što brže povežemo. Izglednja ovih puteva bi trebalo da postane tranzit jer preko Srbije se puno brže može stići do Bliskog istoka, Grčke, Albanije, Bugarske i drugih zemalja gdje se granaju koridor 10 i drugi koridori", rekao nam je Ševal Kovačević.

Izgradnjom autoputa Sarajevo - Beograd, znatno bi se smanjio vremenski period putovanja od jednog do drugog grada.  

"Sada imamo put od pet, šest sati putovanja od Sarajeva do Beograda, a gradnjom autoputa to bi se skratilo na dva, dva i po sata. To bi bilo sasvim prihvatljivo i imali bi jednu modernu saobraćajnicu, čemu teži Evropa. Moramo znati da je Evropa napravila mrežu koridora gdje je razvodila cijelu Evropu. Mi smo dobili koridor 5c, kao krak C, a on ide iz Budimpešte, a glavni koridor koji ide i nadovezuje se je koridor 3 koji ide sa sjevera Evrope od Ukrajine, pa do Budimpešte, Venecije, do Madrida. Mi smo tek dobili krak C, a jos nemamo gotovo nijedan autoput", kaže naš sagovornik.

Ševal Kovačević istiće kako je važno da domaće firme budu uključene u izgradnju ovih puteva i da je najbolje da se gradnja podijeli na manje LOT-ove. 

"Ovdje se mora raditi dalje, raditi na infrastrukturi i upošljavanju stanovništva. Raditi autoputeve tako da se podijele na manje LOT-ove i tako da mogu raditi naše domaće firme konkurisati. Mi još nemamo firme koje mogu bušiti 10 km tunela same, ali ako naše firme budu radile u konzorciju sa drugima 40%, onda je toliko posto našeg budžeta jako značajno", kaže za Source Kovačević. 

Ukoliko bi se pristupilo izradi idejnog projekta i evaluaciji do konačnog glavnog projekta trebalo bi najmanje dvije godine. Ako se "napadne" trasa s obje strane nebi trebalo da pređe 5 godina, mogao bi se koridor izgraditi. 

Novinarka: Merima Druškić

3
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.