BiH kao Švicarska: Možete se osvježiti u restoranu, istuširati u kabini, prileći i odmoriti do vaše destinacije za male pare
Nakon nekoliko godina stajanja, Talgo vozovi pokrenuli su se na bh šinama. Od 1. augusta uspostavljena je nova linija na relaciji Sarajevo – Doboj – Banja Luka.
"Ranije smo uveli Talgo garniture i na južnoj pruzi. Uvezali smo Sarajevo, Mostar i Čapljinu, a ko želi dalje ka moru omogućili smo putovanje autobusom ka Neumu i Makarskoj po vrlo povoljnim cijenama", rekao je za Source Samir Kadrić, savjetnik predsjednika uprave za medije ŽFBiH.
Nove linije privukle su veliki broj bh. građana, a to je ono što raduje željezničare. Talgo garniture su najsavremenije u regionu, a cijene su dosta povoljnije u odnosu na autobuski saobraćaj, pa je za očekivati da će se sve više ljudi odlučiti na putovanje vozom. Do kraja godine se očekuje i povezivanje sa Krajinom.
U posljednjih dvadeset godina željeznički saobraćaj nije postigao zavidne rezultate, a poslijeratne generacije iz naše zemlje velikim dijelom nisu nikada putovale vozom. Sada se situacija može promijeniti.
"Ono na čemu insistiramo jeste da se ostvari regionalna saradnja uključujući Beograd i Zagreb, a onda željeznički saobračaj može biti zaokružena priča, kakva je bila i prije rata", rekao nam je Kadrić.
Do Čapljine se putuje dva sata, do Banja Luke nešto manje od četiri i po sata. Iako talgo vozovi mogu postići mnogo veće brzine, naše zemljište, tuneli i mostovi preko kojih ide pruga utječu na brzinu putovanja, ali iz Željeznica kažu kako će i dalje nastojati da rade na remontu pruga kako bi vrijeme putovanja bilo ugodnije što kraće.
Pogledajte video prilog!
Novinarka: Merima Druškić
Snimatelj i montažer: Ramiz Uzunović