17.10.2022. 10:46
Elon Musk upozorava: Pitanje nije hoće li, već kada će nas pogoditi džinovski asteroid
Reagirajući na simulaciju udara asteroida na New York City, šef SpaceX-a Elon Musk upozorio je da bi udar jednog od najvećih asteroida blizu Zemlje za čovječanstvo bio “kraj igre” i kaže da je pitanje “kada, a ne hoće li stići Sudnji dan”.

Asteroid 433 Eros drugi je najveći poznati objekt blizu Zemlje.

S preko 16 kilometara u promjeru, otprilike je pet puta veći od svemirske stijene koja je udarila u poluotok Jukatan u Meksiku i dovela do izumiranja dinosaura.

Iako je Eros trenutno bliži Marsu nego Zemlji, rad astronoma Paola Farinella, Patricka Michela i Claudea Froeschlea, objavljen u naučnom časopisu Nature, predviđa da će on jednog dana predstavljati potencijalnu prijetnju Zemlji, prenosi Daily Star.

Dok se to ne dogodi, ljudi tog doba vjerovatno će imati tehnologiju kojom će odvratiti “ubicu planeta”. Ili, sugerira milijarder Musk, mogli bismo imati stalnu koloniju na drugoj planeti.

Osnivač Tesle i SpaceX-a više je puta govorio o svojim planovima za kolonizaciju Marsa.

U augustu ove godine ponovio je svoj plan o uspostavi baze na Crvenoj planeti, napisavši u jednom kineskom naučnom časopisu da je njegova “najveća nada” da čovječanstvo “stvori samoodrživi grad na Marsu”.

Dodao je kako želi da SpaceX “izgradi najmanje 1.000 Starshipova kako bi poslao grupe pionira na ovu planetu”.

Musk je još 2017. rekao da postoje samo dvije moguće opcije za čovječanstvo.

Za jednu od njih je rekao da “ostajemo na Zemlji zauvijek i doći će do nekog izumiranja”.

“Nemam trenutno proročanstvo o smaku svijeta, ali na kraju – povijest sugerira – dogodit će se neki smak svijeta”, rekao je on.

Trenutno je, napisao je Musk, ljudska civilizacija “slaba mala svijeća… svjetlucavo svjetlo u praznini i ako se nadamo da ćemo dugoročno preživjeti, morat ćemo postati multiplanetarna stvorenja”.

Kaže da su njegova tri glavna pothvata: Tesla, Neuralink i SpaceX, namijenjeni zajedničkom radu kako bi osigurali opstanak čovječanstva.

“Želim učiniti sve što možemo kako bismo maksimalno iskoristili tehnologiju kako bismo pomogli u postizanju bolje budućnosti za čovječanstvo.

U tu svrhu, svako područje koje pridonosi održivoj budućnosti vrijedno je našeg ulaganja”, tvrdi Musk.

(A. Balićevac)