29.3.2023. 10:40
Britanski astronomi otkrili ultramasivnu crnu rupu 33 milijarde puta veću od mase Sunca
Ultramasivnu crnu rupu koja je oko 33 milijarde puta veća od mase Sunca otkrili su britanski astronomi.

Naučnici sa Univerziteta Durham rekli su da je ogromna crna rupa jedna od najvećih ikada pronađenih, javlja SkyNews.

Tim je svoje nalaze, objavljene u časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, opisao kao “izuzetno uzbudljive”.

Vodeći autor dr James Nightingale, sa Odsjeka za fiziku na Univerzitetu Durham, rekao je: “Ova crna rupa, koja je otprilike 30 milijardi puta veća od mase našeg Sunca, jedna je od najvećih ikada otkrivenih i na gornjoj granici veličine za koju vjerujemo da crne rupe teoretski mogu postati, tako da je to izuzetno uzbudljivo otkriće.”

Ultramasivne crne rupe su najmasivniji objekti u svemiru. Njihova je masa između 10 i 40 milijardi puta veća od mase Sunca.

Astronomi vjeruju da se oni mogu naći u središtu svih velikih galaksija kao što je Mliječni put, koji uključuje naš solarni sistem.

Ultramasivne crne rupe su rijetke i neuhvatljive, a njihovo porijeklo je nejasno.

Neki vjeruju da su nastale ekstremnim spajanjem masivnih galaksija prije milijardi godina kada je svemir još bio mlad.

Istraživači su koristili fenomen poznat kao gravitacijsko sočivo, pri čemu im je pomogla obližnja galaksija pretvarajući je u džinovsko povećalo.

Ovo je otkrilo prisustvo ultramasivne crne rupe. U njoj je sila gravitacije toliko moćna da čak ni svjetlost ne može pobjeći.

Naučnici su koristili simulacije superkompjutera na Univerzitetu Durham i slike koje je snimio svemirski teleskop Hubble kako bi potvrdili veličinu supermasivne crne rupe.

Rekli su da je ovo prva crna rupa pronađena pomoću gravitacionog sočiva.

(Admir O.)