25.6.2017. 17:45
0
Nema turističke strategije: Dokad će gostima biti dovoljna samo ljepota Sarajeva
Brojni turisti, ali i svi oni koji imaju priliku posjetiti Sarajevo slažu se da je jedan od najljepših gradova Evrope sa bogatom historijom, kulturom i da se ima puno toga vidjeti.
Ipak, i pored velikog broja turista, iako preciznih podataka o njihovim dolascima nema, čini se da Sarajevo od toga nema velike koristi. Situacija sa dvije Turističke zajednice u KS dodatno je zakomplicirala stvari pa tako u jeku turističke sezone nema jasne strategije šta to može glavni grad ponuditi svojim gostima. 

No, sreća u nesreći je što se turisti snalaze većinom sami. Prateći mapu grada i istražujući na internetu, pitajući stanovništvo pronalaze ono što žele vidjeti. Često u vozilima javnog prijevoza pitaju kako stići do Tunela spasa, vodopada Skakavac, Vrela Bosne, ali i Zmajevca, Žute i Bijele tabije...

I od čelnika KS često čujemo da Sarajevo može ponuditi puno toga, ali sa riječi na djela još se nije prešlo. Zašto naprimjer nije odštampana turistička brošura koja će na jednom mjestu obuhvatiti najvažnije destinacije koje bi turisti obavezno trebali posjetiti u Sarajevu i okolini?

Veliki broj turista proteklih godina čudio se kako je Zemaljski muzej BiH zatvoren, a sada kada su njegova vrata otvorena turisti se moraju sami snalaziti kako doći do Muzeja umjesto da to bude jedna od prvih stvari koje će im ponuditi turistički vodiči. No, i tu imamo situaciju da postoje legalni vodiči i oni koji se samo tako predstavljaju te presreću turiste i goste na autobuskoj stanici ili po izlasku sa Sarajevskog aerodroma. 

Neuređen gradski prijevoz u kombinaciji sa "zloupotrebama taksista Sarajevotaksija" mrlje su koje turisti itekako zapamte prilikom boravka.

O pljačkama koje su svakodnevne i usred dana da i ne govorimo. Percepcija da grad Sarajevo može i treba funkcionisati samo za vrijeme Sarajevo Film Festivala je pogrešna, iako je istina da tada grad živi kao nikad tokom godine.

No, Sarajevo bi moglo i trebalo turistima nuditi punu uslugu tokom cijele godine, a naročito ljeti i u vrijeme praznika. 

Brojni turisti objavljujući fotografije sa mjesta koje posjete i sami iznose zamjerke na ono što nedostaje glavnom gradu BiH ili pak kritikuju nedovoljnu iskorištenost ovih bogatstava.

Jedan od gostiju koji ovih dana boravi u Sarajevu doktor Chris Giza na Twitteru je postavio fotografije vjerskih bogomolja ističući neviđenu raznolikost na jednom malom prostoru. S druge strane, fotografije koje je napravio na Bijeloj tabiji nažalost pokazuju ispisane grafite i zakržljalo šiblje i travu. No i pored toga ovaj gost je oduševljen “skupim pogledom na grad”, Kozijom ćuprijom, Kazandžilukom, rijekom Miljackom, gastronomskom ponudom, Baščaršijom, Inat kućom i Vijećnicom o kojima je čak znao i priču.

No, pitanje je dokad će gostima samo ljepota Sarajeva biti dovoljna za dolazak i boravak. I statistike, barem one koje je nekada predstavljala TZ KS, pokazuju da se turisti u Sarajevu prosječno zadržavaju nekoliko noći i idu dalje za Jajce, Mostar, Banja Luku, ili čak odlaze iz BiH za Hrvatsku, Srbiju ili Crnu Goru.   

Jasne strategije KS odnosno Vlade KS za oblast turizma nema, a većina onoga i što postoji i što olakšava boravak turistima je zahvaljujući radu gradskih općina. Tako je Općina Stari Grad otvorila Info centar za turiste na Baščaršiji te postavila info panoe sa najznačajnijim kulturno-historijskim karakteristikama.

(NAP/Merima Druškić)
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.