Dok BiH muku muči sa električnim romobilima, Hrvatska uvela zakon: Od danas vrijede nova pravila
Danas su u Hrvatskoj na snagu stupile izmjene Zakona o sigurnosti saobraćaja na cestama, kojima se detaljnije pojašnjavaju obaveze vlasnika električnih romobila te definiraju kazne za kršenje saobraćajnih propisa.
Prvi se put zakonski reguliralo sudjelovanje u prometu električnih romobila, električnih monocikla, segwaya i sličnih prevoznih sredstava koji se svrstavaju u posebnu kategoriju vozila, za koju je uveden i zajednički naziv - osobno prevozno sredstvo.
Osobno prevozno sredstvo je vozilo koje nije razvrstano ni u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg je mjesta, a čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h, odnosno čija najveća konstrukcijska brzina ne prelazi 25 km/h (vozilo koje se može samo uravnotežiti, monocikl s motornim ili električnim pogonom, romobil s motornim ili električnim pogonom i sl.).
Zbog ovakvog definiranja navedenih prevoznih sredstava i uvođenja novog izraza, prilagođene su i ostale odredbe Zakona koje se odnose na njihovo sigurno sudjelovanje u prometu. Novi Zakon propisuje pravo i način korištenja površina po kojima se mogu kretati te uvjete koje moraju ispunjavati vozila i njihovi vozači prilikom sudjelovanja u prometu.
Električni romobili smiju se kretati po biciklističkim stazama ili trakama, a ukoliko se kreću po površinama namijenjenim za kretanje pješaka, moraju prilagoditi brzinu.
Romobile je moguće voziti i na lokalnim i nerazvrstanim cestama samo ukoliko su takve ceste označene posebnim saobraćajnim znakom.
Također, vozači osobnog prevoznog sredstva, kao i vozači bicikala, sukladno novom Zakonu, ne smiju upravljati vozilom koristeći slušalice na ili u oba uha, čime bi se umanjila mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. U slučaju kršenja propisane obveze, propisana je sankcija, odnosno novčana kazna u iznosu od 300 kuna.
Novim Zakonom dodatno se propisuju površine kojima je vozač dužan prilagoditi brzinu kretanja vozila. Tako su u Zakon uvedene tzv. druge površine kako bi regulativa i u tom dijelu bila primjenjiva i na nove kategorije vozila, odnosno na osobna prijevozna sredstva. Uz to, vozačima B kategorije novi Zakon omogućuje upravljanje motornim triciklima na području Hrvatske uz ispunjavanje određenih uvjeta.
(A. Balićevac)