26.11.2021. 14:00
0
Proizvođači automobila postaju inventivni nakon globalne krize čipova
FOTO: Reuters
Bilo da kupuju kompjuterske čipove direktno od proizvođača, rekonfigurišu automobile ili ih proizvode bez delova, proizvođači automobila moraju da budu kreativni kako bi se izborili sa globalnom nestašicom poluprovodnika.

Nestašica, zbog problema sa snabdijevanjem i porasta potražnje za potrošačkom električnom opremom tokom pandemije, teško je pogodila automobilsku industriju, jer se milioni vozila širom svijeta ne proizvode jer nedostaju važni dijelovi. S obzirom da je problem trajao duže nego što se očekivalo, proizvođači uključujući Daimler (DAIGn.DE) i Volkswagen (VOWG_p.DE) morali su da preispitaju proizvodne strategije. Bilo da kupuju kompjuterske čipove direktno od proizvođača, rekonfigurišu automobile ili ih proizvode bez delova, proizvođači automobila moraju da budu kreativni kako bi se izborili sa globalnom nestašicom poluprovodnika.


S obzirom da je problem trajao duže nego što se očekivalo, proizvođači uključujući Daimler (DAIGn.DE) i Volkswagen (VOWG_p.DE) morali su da preispitaju proizvodne strategije.


Proizvođači automobila obično kupuju dijelove od velikih dobavljača kao što su Bosch (ROBSCJ.UL) i Continental (CONG.DE), koji zauzvrat kupuju od dobavljača koji su niže u lancu. U nekim slučajevima to je dovelo do nedostatka transparentnosti, rekao je Ondrej Burkacky, stariji partner u McKinseyju.


"Postojala je zabluda kada se mislilo da imate izbor između dva dobavljača, ali istina je da su obojica imali čips napravljen u istoj livnici", rekao je.

To se sada mijenja, kaže Daimlerov menadžer nabavke Markus Schäfer. Njemački proizvođač automobila Mercedes-Benz uspostavio je direktnu komunikaciju sa svim dobavljačima čipova, uključujući proizvođače vafla na Tajvanu, rekao je on na sajmu automobila IAA u septembru. Šef Volkswagena Herbert Diess govori o "strateškom partnerstvu" koje je njegova kompanija sklopila sa proizvođačima u Aziji.


Dobavljače čipova treba drugačije tretirati s obzirom na njihov strateški značaj za industriju, rekao je Stefan Bratzel iz Centra za upravljanje automobilima. 

"Vidjeli ste probleme koji nastaju kada se prema kompanijama čipova ponašate kao prema drugim dobavljačima i zaustavite pozive", rekao je.

Burkacky iz McKinseyja rekao je da bi proizvođači automobila trebali razmotriti direktna ulaganja u proizvodnju ili duže ugovore sa rokovima dužim od 18 mjeseci.

"Još uvijek nije puno toga implementirano", dodao je.



Kompanija je reprogramirala softver u roku od tri mjeseca kako bi se mogli koristiti drugi manje oskudni čipovi, što je omogućilo američkom proizvođaču električnih automobila da prebrodi krizu bolje od mnogih drugih. Ta strategija polako dostiže svoje granice. Volkswagen je nedavno morao privremeno zaustaviti proizvodnju električnih automobila u svojoj fabrici u Zwickauu u Njemačkoj.



(Amer Mujezinović)

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.