12.7.2022. 18:51
NASA objavila slike svemira snimljene najmoćnijim teleskopom na svijetu
NASA je danas predstavila novu seriju slika sa svog novog moćnog svemirskog teleskopa, uključujući pjenastu plavu i narandžastu snimku umiruće zvijezde.

Prva slika svemirskog teleskopa James Webb vrijednog 10 milijardi dolara objavljena je u ponedjeljak u Bijeloj kući, a predstavlja mješavinu dalekih galaksija koje su zašle dublje u kosmos nego što je čovječanstvo ikada vidjelo.

Četiri dodatne fotografije objavljene u utorak uključivale su više snimaka kosmosa.

Uz jednu iznimku, najnovije slike pokazale su dijelove svemira viđene drugim teleskopima. Ali moć teleskopa James Webb, udaljenost od Zemlje i korištenje spektra infracrvenog svjetla pokazali su ih u novom svjetlu.

- Svaka slika je novo otkriće i svaka će dati pogled na čovječanstvo kakav nikada prije nismo vidjeli - rekao je u utorak NASA-in administrator Bill Nelson, oduševljen slikama koje pokazuju "formiranje zvijezda, proždirući crne rupe", javlja Associated Press.

Ovaj teleskop je nasljednik čuvenog svemirskog teleskopa “Hubble”.

Glavni ciljevi “James Webba” uključuju fotografisanje prvih zvijezda koje zasijaju u univerzumu, kao i pronalazak naseljivih planeta izvan našeg Sunčevog sistema.

(FENA/A. Balićevac)