5.6.2019. 15:16
0
HBO-ova serija prouzrokovala turistički bum u Černobilu: Rezervacije su porasle za otprilike 40 posto!
Jedna černobilska turistička agencija bilježi porast od 40 posto u rezervacijama od početka serije u produkciji HBO-a, čije je emitiranje počelo u maju i bilježi odlične kritike.

Uspjeh HBO-ove američke televizijske miniserije, čija je tema najveća svjetska nuklearna katastrofa u Čerbpblu, povećao je broj turista koji žele posjetiti elektranu i grad duhova u blizini elektrane, piše u utorak agencija Reuters.

Jedna černobilska turistička agencija bilježi porast od 40 posto u rezervacijama od početka serije u produkciji HBO-a, čije je emitiranje počelo u maju i dobila je izvanredne kritike. Obilasci Černobila, uz engleskog tumača, koštaju oko 100 dolara  po osobi.

U aprilu  ove godine obilježena je 33. godišnjica černobilske katastrofe koju je, u tadašnjoj sovjetskoj Ukrajini, prouzročio neispravan sigurnosni test u četvrtom reaktoru nuklearne elektrane. Oblaci nuklearnog materijala proširili su se velikim dijelom Europe. Miniserija prikazuje što se dogodilo nakon eksplozije, operaciju čišćenja područja i istragu o nesreći.

Područje oko elektrane i dalje ostavlja dojam postapokaliptične pustoši gdje lutaju psi, a vegetacija se širi u napuštene zgrade bez prozora. U Pripjatu, gradu duhova koji je nekoć imao 50 hiljada stanovnika, od kojih je većina radila u elektrani, ostao je zapušteni i zahrđali zabavni park koji se upravo nekoliko dana nakon katastrofe trebao otvoriti.

Sergej Ivančuk, direktor agencije SoloEast, rekao je Reutersu da tvrtka bilježi 30 postotni porast turista koji su posjetili područje u maju  2019., u usporedbi s istim razdobljem 2018. Rezervacije za juni, juli  i avgust  porasle su za otprilike 40 posto nakon miniserije, kaže Ivančuk.

Jaroslav Jemelijanenko, direktor  agencije Chernobyl Tour, kaže da očekuje sličan porast od 30-40 posto.

Njegova tvrtka nudi obilazak lokacija koje su prikazane u seriji, uključujući bunker u kojemu je donesena prvotna odluka lokalnih službenika da se područje nakon eksplozije ne evakuira.

Također, postoje dnevni autobusi iz 125 kilometara udaljenog Kijeva.

Turisti, u toj varijanti, mogu vidjeti spomenik žrtvama i napuštena sela te mogu ručati u jedinom černobilskom restoranu.

Nakon toga posjećuju reaktor broj četiri, koji je od 2017. pokriven sa 105 metara dugačkom metalnom kupolom iznad nekadašnje jezgre reaktora.

Posjet završava šetnjom po Pripjatu.

"Mnogo ljudi dolazi ovamo, postavljaju puno pitanja o TV seriji, o svim događajima. Ljudi postaju sve znatiželjniji", rekla je Viktorija Brožko, koja vodi turiste.

Ona inzistira da je područje sigurno za posjetitelje. "Tijekom cijelog posjeta zabranjenoj zoni Černobila doza zračenja iznosi otprilike dva mikrosiverta, što je ekvivalent radijacije koju dobijete kod kuće kroz 24 sata", kaže Brožko.

Nesreća i način na koji su vlasti upravljale situacijom pokazala je manjkavosti sovjetskog sustava, s mnoštvom neodgovornih birokrata i usađenom kulturom tajnovitosti.

Naime, zapovijed za evakuaciju izdana je tek 36 sati nakon eksplozije.

Trideset jedna osoba umrla je odmah nakon eksplozije, a deseci hiljada  ljudi napustili su kontaminirano područje.

Danas još uvijek ne postoje službene brojke mrtvih, odnosno ljudi koji su kroz godine nakon černobilske katastrofe umrli od bolesti povezanih s radijacijom, prije svega od karcinoma.

Bjeloruska studija procjenjuje da je 115 hiljada  ljudi umrlo od raka, dok Svjetska zdravstvena organizacija navodi brojku od 9 hiljada.




(Lejla Trle) 

0
SHOWMAGAZINE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.