14.10.2019. 8:15
0
Zagreb dobio semafor koji pješake zadubljene u mobitel upozorava na crveno
U okviru kampanje Dan bez mobitela u prometu, u Zagrebu je postavljen novi tip semafora koji svjetlo baca prema nogostupu tik ispred pješačkog prijelaza, kako bi crveno vidjeli i oni pješaci i biciklisti koji upravo nailaze na raskrižje, ali su zadubljeni u ekrane svojih mobitela.

Takav tip semafora instaliran je po prvi puta u Hrvatskoj i to na raskrižju Frankopanske i Ulice Gjure Deželića, a cilj tog pilot projekta je upozoravati i pješake i bicikliste na opasnosti kojima se izlažu, javila je Hina.

Prema istraživanju čak 50 posto pješaka i 33 posto biciklista koristi mobitel dok prelaze prometnice, a 20 posto od njih niti ne primijete da se na semaforu upalilo crveno, jer su im pogledi i misli bili na mobilnim ekranima.

Semafora ima prvenstveno upozoravajuću funkciju. Kad se upali crveno svjetlo na pješačkom prijelazu on to isto projicira i prema nogostupu, pa se crveno svjetlo projicira na ekranima mobitela u koje pješaci gledaju, umjesto da prate oko sebe.

Ekrani na mobitelu im se zacrvene te ih prisile da dignu glavu i zaustave se te pričekaju zeleno.

Zahvaljujući horizontalnoj signalizaciji koju baca ovaj tip semafora crveno se svjetlo projicira i na pješačkom nogostupu pa ga pješaci mogu uočiti i perifernim vidom, bez obzira što hodaju spuštenih glava okupirani sadržajem svojih mobitela.

Mobitel se smatra četvrtim ubojicom na cesti, a prema rezultatima istraživanja ponašanja, provedenog u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu, čak 91 posto vozača, 33 posto biciklista te 50 posto pješaka koristi mobitel u prometu. Prema istraživanju razine distrakcije, reakcije vozača s mobitelom za volanom su gotovo tri puta sporije.

(Fena / Haris Ahbabović)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.