1.3.2016. 8:43
0
Navike koje nam uništavaju čulo ukusa
Zbog ovih navika i namirnica može da vam oslabi čulo ukusa.
1. Prejedanje
Istraživanje je pokazalo da ljudi koji se prejedaju slabije razaznaju ukuse (slatko, slano, kiselo, gorko).

2. Konzumirate previše soli i obrađene hrane
Ako dodajete stalno so u jela ili često jedete obrađenu hranu koja je puna soli, ukusni pupoljci naviknuće se na to i tokom vremena moraćete da dodajete sve više soli kako biste je osjetili. 

3. Izloženost pesticidima
Toksini iz okoline poput arsena, benzola i pesticida mogu poremetiti čulo ukusa i mirisa. Hrana kontaminirana pesticidima isto tako može oslabiti čulo ukusa.

4. Pušenje
Osim što pušenje šteti plućima i zdravlju opšte, ova zvisnost ne samo da uništava čulo ukusa nego i uzrokuje smanjeni broj ukusnih pupoljaka. Pušenje je jedan od najčešćih uzročnika smanjene osjetljivosti na ukuse.

5. Previše šećera
Dva napitka s dodatim šećerom dnevno, mogu već u roku od četiri sedmice da oslabe čulo ukusa i uzrokovati manji užitak u slatkom.

6. Ljekovi
Čulo ukusa i čulo mirisa izuzetno se prepliću: 65 do 75 odsto čula ukusa čini zapravo čulo mirisa. S obzirom da neki ljekovi utiču na čulo mirisa, time utiču i na čulo ukusa. Umjerena i povremena upotreba ljekova neće poremetiti ova čula, ali svakodnevna, odnosno češća hoće.

7. Loša oralna higijena i nedostatak vitamina
Ako ne perete zube dovoljno često i dovoljno dugo (dvaput dnevno po 2, 3 minute) ili imate pokvaren zub može se dogoditi da ćete ukus hrane osjećati slabije nego prije. Isto tako, nedostatak nekih vitamina u organizmu, poput gvožđa, vitamina B može rezultirati slabljenjem čula ukusa.
(CDM/Alen Avdić)
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.