23.5.2022. 23:00
0
Nedostatak sna skraćuje život: Pet načina kako da praktikujte dobru higijenu sna
Umorni ste od toga da ste stalno umorni? Svi smo to već proživjeli: očajnički želite da konačno legnete u krevet i odmorite se, a opet - ne možete da zaspete. Evo pet provjerenih načina da se opustite i legnete na jastuk spremni da bezbrižno utonete u san.

1. Postarajte se da ste stvarno umorni 

Zvuči očigledno, ali mnogo je lakše spavati noću ako ste zreli za krevet.

Međutim, noćnim pticama posebno je teško da utonu u san u vreme koje drugi smatraju „normalnim" za odlazak na počinak.

Ako ste se pronašli u ovome, izložite se prirodnom svjetlu tokom dana koliko god možete - i to čim ustanete.

Naučnici su pokazali da ovo može da pomogne noćnim pticama da namjeste biološki sat da budu spremni za raniji odlazak na spavanje.

Dovoljno fizičke vježbe u toku dana također je važno; ali izbjegavajte vježbanje četiri sata prije odlaska na spavanje, jer bi adrenalin koji nastane mogao da vas održi budnim.

2. Pazite šta jedete i pijete 

Putovanje do dobrog sna započinje dugo prije odlaska na spavanje - otprilike šest sati ranije, tačnije, kad bi trebalo da uživate u posljednjem dnevnom piću sa kofeinom.

Kofein može da se zadrži u vašem sistemu i do devet sati, tako da ako ozbiljno želite dobro da spavate noću, razmislite o smanjenju unosa čaja, kafe i gaziranih pića poslije podne.

Ono što je zanimljivo jeste da alkohol može pomoći da brže zaspete, ali istovremeno ima negativan uticaj na kvalitet vašeg sna, a najgore utiče na REM fazu sna - vitalnu za učenje i pamćenje.

3. Izvedite opuštajući ritual pred odlazak u krevet 

Ritual u kom uživate mogao bi da vas opusti i mentalno i fizički pred spavanje - a uz njegovo ponavljanje, vaše tijelo i mozak će prepoznati njegove korake kao znak da se približava vrijeme za odlazak na počinak.

Vaš ritual bi mogao da podrazumeva toplu kupku ili tuširanje, meditaciju, razgovor sa vašim partnerom ili porodicom, pisanje dnevnika, čitanje knjige ili slušanje opuštajuće muzike sa prigušenim svjetlom.

4. Praktikujte dobru higijenu sna 

Dobra higijena sna podrazumijeva stvaranje idealnog konteksta za san: održavanje stalnog termina za spavanje, izbjegavanje stimulansa i alkohola i vođenje računa o okruženju u kojem spavate.

Većina ljudi najbolje spava u prostoriji koja je zamračena, nije previše natrpana, hladna je i u njoj nema elektronskih uređaja niti bilo čega što bi moglo da vas ometa.

5. San na prvom mestu 

Sigurno ste već čuli priče uspješnih preduzetnika i svjetskih lidera o tome kako uspjevaju da funkcionišu samo sa četiri sata sna noću - ali istina je da većina ljudi sasvim sigurno to ne može.

Čak i ako se osjećate odmorno poslije samo nekoliko sati spavanja, kumulativni efekat premalo sna može da ostavi traga na vaše fizičko i mentalno zdravlje.

Neprestano spavanje manje od pet sati noću može da poveća rizik od srčanog i moždanog udara ili raka, a medicinska statistika pokazuje da vam nedostatak sna skraćuje život.

Postarajte se da svake noći imate preporučenih sedam do osam sati sna držeći se ustaljenog rasporeda spavanja, piše BBC.  


(Aldina R.) 

 
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2022, Source d.o.o.