31.8.2022. 8:25
25 godina od stravične nesreće i pogibije princeze Diane: Jedini preživjeli drži ključ misterije u svojim rukama
Dvadeset pet godina prošlo je od stravične prometne nesreće u Parizu u kojoj je život izgubila princeza Diana, prva supruga princa Charlesa te majka prinčeva Williama i Harryja. Kraljica srca, kako su je mnogi nazvali od milja, dirnula je mnoge svojom dobrotom i požrtvovnošću, a njezin prerani odlazak u 37. godini nije rastužio samo Britaniju nego i cijeli svijet.
Vide se ožiljci
Tog kobnog 31. augusta 1997. princeza od Walesa sjedila je na zadnjem sjedalu luksuznog Mercedesa koji se zabio u potporni stub tunela Pont de l'Alma, a u nesreći je preminuo i Dianin ljubavnik, filmski producent Dodi Al-Fayed te vozač Henri Paul, koji je pod utjecajem alkohola i antidepresiva izgubio nadzor nad vozilom. Fatalnu nesreću preživio je jedino Dianin tjelesni čuvar Trevor Rees-Jones (54), na čijem se licu i danas vide ožiljci koji ga neprestano podsjećaju na strašnu tragediju koja mu je obilježila život.
Proteklih pet godina Rees-Jonesa gotovo da se nije moglo vidjeti u javnosti, a nakon što je nedavno Daily Mail objavio njegove nove fotografije, mnogi su se zapitali kako danas izgleda njegov život. Prema pisanju britanskih tabloida, Trevor živi povučeno s porodicom u kući vrijednoj 500.000 funti u Oswestryju. Njegova supruga Anne Scott zaposlena je kao učiteljica, a u braku su dobili i dvojicu sinova – Trevora Richarda i Davida.
Trevor Rees-Jones
Čovjek od najvećeg povjerenja princeze Diane nastavio je marljivo raditi na svojoj karijeri pa tako danas radi kao šef sigurnosti u globalnoj biofarmaceutskoj kompaniji AstraZeneca, koja stoji iza vakcina protiv koronavirusa.
“Živi mirnim životom, nije često u javnosti i ne govori o tragediji. Pokušao je nastaviti sa svojim životom” – kazao je izvor blizak Trevoru za britanski The Sun.
Zanimljivo je i da je, nakon što se oporavio od teških ozljeda, jedno vrijeme radio za milijardera Mohameda Al-Fayeda, čiji je sin Dodi poginuo u nesreći dok je bježao s Dianom od paparazza. Posao mu nije najbolje sjeo pa je Trevor odlučio svjesno ući u rizik i dati otkaz te se vratiti u rodni Shropshire, u kojem je neko vrijeme radio u lokalnoj sportskoj trgovini, a potom mu se otvorila nova poslovna prilika koju je objeručke prihvatio. Bogatstvo je stekao radeći za Halliburton, multinacionalnu naftnu kompaniju sa sjedištem u Teksasu, u kojoj je također bio zaposlen na poziciji voditelja osiguranja.
Poslovni izazovi motivirali su ga da krene dalje i iskoristi drugu priliku koju mu je život dao jer, zbog težine ozljeda koje je zadobio u nesreći, pravo je čudo što je ostao živ. Naime, tada 29-godišnji Trevor sjedio je na prednjem sjedalu Mercedesa, od siline udarca sve kosti na licu bile su mu slomljene, a imao je i teške ozljede prsnog koša.
Od sigurne smrti spasio ga je jedino zračni jastuk i pojas kojim je bio vezan. Deset dana bio je u komi, a hirurzi su mu naposljetku rekonstruirali lice uz pomoć 150 titanskih dijelova. Iako je složena operacija prošla i bolje nego što se očekivalo, Trevor je nakon nesreće pao u duboku amneziju te je mogao komunicirati samo šaputanjem i zapisivanjem onoga što želi reći.
Mjesec dana proveo je u bolnici, a nakon nesreće izjavio je da se ne sjeća što se tačno dogodilo te da je posljednje čega se može sjetiti bio ulazak u Mercedes ispred hotela Ritz i bjesomučna vožnja bijelog Fiata Uno koji ih je pratio dok je princeza Diana u šoku zazivala Dodijevo ime.
Teorije zavjere
“Volio bih znati šta se dogodilo. Ja sam jedina osoba koja ljudima može reći istinu, ali ne mogu se sjetiti – kazao je u jednom od intervjua Trevor, o čijem je životu 2000. godine objavljena i knjiga “Priča o tjelohranitelju”, koja je razotkrila brojne do tada nepoznate detalje o nesreći i odbacila teorije zavjere prema kojima je upravo Trevor zataškavao plan britanske sigurnosne službe da ubije Dianu.
“Smatram to nesrećom koju je bilo moguće izbjeći i da je Henri Paul pogriješio kad je sjeo za volan automobila znajući da je pio, a da ni nama ni Dodiju nije rekao da nije sposoban za vožnju. To je bila greška. Bila je to obična nesreća u vožnji pod utjecajem alkohola uzrokovana brzinom. I to je sve” – kazao je Rees-Jones.
A je li doista bila riječ o nesreći, pitanje je na koje odgovor pokušava dati i novi dokumentarac “Istraga o Diani: Smrt u Parizu”, koji je uoči 25. godišnjice Dianine smrti počeo s emitiranjem na Channelu 4. U četiri nastavka dokumentarne serije svoju stranu iznijeli su i pripadnici francuske policije Brigade Criminelle, ali i britanskog Metropolitan Policea. U prvoj epizodi glavni istražitelj Eric Gigou otkrio je kako su nakon nesreće do najsitnijeg detalja rekonstruirali rutu kojom se kretao automobil u kojem je bila Diana.
“Pokušali smo pronaći sve svjedoke, bilo koga ko je mogao vidjeti ili čuti bilo što. Nekoga ko je mogao vidjeti aute, motocikle, išta što se moglo dogoditi u minutama ili sekundama prije nesreće” – otkrio je Gigou o istrazi koja i danas, četvrt vijeka nakon, privlači golemu pažnju Dianinih štovatelja koji se i dalje teško mire s tragičnim ishodom i preranim odlaskom omiljene princeze.
(Admir O.)