Bajramska hutba reisul-uleme Kavazovića: Apel za mir i zaustavljanje prolijevanja krvi nevinih ljudi, djece i starih
Reisul-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Husein-ef. Kavazović jutros je, tokom bajramske hutbe iz Gazi Husrev-begove džamije u Sarajevu, pozvao na mir i pružanje prilike unesrećenim ljudima u svijetu da dostojanstveno obilježe Bajram.
– Apeliramo na razumne ljude u svijetu: zaustavite prolijevanje krvi nevinih ljudi, djece i staraca. Nakon Holokausta i genocida u Srebrenici, vaša ljudska i moralna odgovornost je velika. Ne možete je izbjeći, jer od nje zavisi opstanak svih nas. Od vas se očekuje da spasite Ismaila naših dana, narod Gaze – poručio je reisul-ulema.
Između ostalog, naglasio je kako je spašavanje ljudi od pogibelji, fizičke ili duhovne, najuzvišeniji čin vjere, čin čiste bogobojaznosti.
– Svaki naš napor i žrtva da se pomogne ljudima, da se čuva domovina, da se popravi stanje u zajednici, da se ispuni preuzeta obaveza prema ljudima, da se sačuva ljudsko dostojanstvo, da se otkloni neka nevolja od ljudi, u realnom životu jeste kurban, žrtvovanje za viši cilj života – kazao je reisul-ulema.
Jasno je poručio da je briga o svojoj porodici, svom domu i domovini, dužnost svakog muslimana.
– Naša povijest puna je primjera odvažnih muževa, koji su svojom hrabrošću, žrtvom i odlučnošću, mijenjali tok povijesti našeg naroda i zemlje. Prilika je ovo da se prisjetimo mnogih naših slavnih predaka, bosanskih gazija i šehida, i njihovih djela, koji su stameno stajali na braniku domovine. Tako je i nastala ona poznata izreka hrabrog bosanskog valije Abdullah-paše Sarajlije: „Baš vererum, bir taš verem“. „I glavu ću dati, a kamena jednog ne dam“. Neka njegove riječi budu naša zakletva domovini – poručio je reisul-ulema.
Govoreći o propisima hadža i kurbana, reisul-ulema je podsjetio na ibrahimovsko poimanju žrtve, prema kojem kurban nije samo forma već duhovna i etička obaveza – čin čišćenja vjere i bogobojaznosti.
Naglasio je, također, da je svaka stvarna žrtva za opće dobro – za ljude, domovinu, zajednicu i ljudsko dostojanstvo – istinski kurban, a ne samo ritualno žrtvovanje životinje.