01.09.2025 15:48
0
Udruženje prevoznika RS ne učestvuje u protestima: Ovakav način neće dovesti do rješenja
Od ranih jutarnjih sati širom Bosne i Hercegovine nastao je potpuni saobraćajni kolaps prouzrokovan protestom prevoznika okupljenih oko Konzorcijuma "Logistika BiH". Međutim, ne učestvuju svi prevoznici, u ovoj akciji.

Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske, jasno je poručio da njegova organizacija ne učestvuje u protestu, iako podržava zahtjeve prevoznika. On smatra da ovakvi protesti neće riješiti problem jer se ključna pitanja, poput pravila Evropske unije o boravku vozača, ne mogu promijeniti ulicom.

"Mi ne učestvujemo u ovom protestu jer smatramo da ovakav način neće dovesti do rješenja. Danas je kolaps, ljudi ne mogu doći na posao, djeca u školu, a pravilo Evropske unije o boravku stranih državljana 90 dana u periodu od 180 dana se ne može promijeniti. To je odluka donesena još 2010. godine i Brisel je već tri puta slao svoj stav našem ministarstvu. Ako to nije uspjela riješiti Turska, šta onda da očekujemo mi ovakvim protestom", rekao je Grbić za BUKU.

Naveo je za BUKU i da se slaže da ima problema koje navode organizatori protesta iz Konzorcijuma ‘Logistika BiH’, ali da postoje i drugi problemi koji nisu spomenuti: "Jedini u BiH imamo nakaradan sistem po pitanju CEMT dozvola i bilateralnih dozvola. U Crnoj Gori, na primjer, jedna CEMT dozvola može pripasti i prevozniku sa jednim kamionom i taj prevoznik može saobraćati po cijeloj Evropi. Kod nas to nije tako – morate imati pet ili šest kamiona euro 6 norme da biste dobili CEMT dozvolu. Pravilnik je bukvalno napravljen za velike prevoznike, dok mali ostaju bez šanse".

Ogromni su, dodaje, i problemi na graničnim prelazima, gdje se čeka po dva-tri dana, zatim na carinskim terminalima, posebno na prelazu Rača prema Srbiji. Tu su i komplikovani pravilnici o izdavanju licenci, zatim skupa registracija kamiona, a imamo, kaže, i najskuplju putarinu za kamione u regionu.

"Dakle, problema je mnogo više nego što je spomenuto. Zbog svega toga, firme se sele iz BiH. Do sada je otišlo preko dvije do tri hiljade prevozničkih firmi i više od deset hiljada profesionalnih vozača. Najčešće se sele u Sloveniju, a potom i u druge zemlje Evropske unije. Danas praktično ne postoji transportna firma u BiH kojoj ne nedostaje od 5 do 50 vozača. Dakle, problema ima i slažemo se s tim, ali smatramo da ovakvi protesti nisu rješenje. Dajemo podršku zahtjevima, ali smo skeptični da će se bilo šta riješiti na ovaj način", navodi Grbić za BUKU.

Podjetimo, Konzorcij Logistika BiH, organizator današnjih protesta, traži poboljšanje uslova rada prevoznika kroz smanjenje čekanja na granicama, finansijsko rasterećenje i izmjene spornih pravilnika Ministarstva komunikacija i transporta. Takođe zahtijevaju poštivanje prava bh. vozača u EU i ubrzanje carinskih procedura kako bi spriječili odlazak firmi i vozača iz zemlje.

 
0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.