01.09.2025 17:32
0
Protesti prevoznika paralisali BiH: Saobraćaj u zastoju, ministar Forto tvrdi da su zahtjevi većinom ispunjeni
Od jutros, tačno u šest sati, širom Bosne i Hercegovine krenuo je masovni protest prevoznika.

Kamioni su parkirani na prilazima gradovima, carinskim terminalima i graničnim prelazima, dok putnički saobraćaj nije potpuno blokiran, ali se odvija otežano i uz duga čekanja. Organizatori, okupljeni u Konzorcij „Logistika BiH“, poručuju da je riječ o „protestu do ispunjenja zahtjeva“ i da neće odustati sve dok država i Evropska unija ne riješe probleme koji, kako kažu, guše čitav sektor.

„Naši lanci snabdijevanja su zaustavljeni širom zemlje“, izjavio je koordinator Konzorcija Velibor Peulić.

„Građani neće biti blokirani, ali roba staje. Zaustavljamo sve što se kreće kamionima, jer nemamo drugo oružje osim vlastitih vozila. Mi ovdje ne protestujemo protiv naroda, nego protiv birokratije koja nas već dvadeset godina vuče nazad. Dnevno gubimo i po četrnaest i po sati na granicama, i sve to plaćamo iz vlastitog džepa. Za osam sati čekanja mi plaćamo nerad administracije“, kaže Peulić.

Prevoznici traže četiri ključne stvari: poštivanje međunarodnog AETR sporazuma i prestanak diskriminacije bh. vozača u EU, fiskalno rasterećenje kroz povrat polovine akciza na gorivo i popuste na putarine, priznavanje statusa izvoznika usluga, te digitalizaciju i ubrzanje graničnih procedura. Posebno naglašavaju problem šengenskog pravila boravka od 90 dana u 180 dana, zbog kojeg, tvrde, vozači bivaju kažnjavani i zadržavani u državama EU.

„Prestanite nas hapsiti u EU. Nismo kriminalci, nego radnici koji žele da prevoze robu“, poručuje Peulić.



S druge strane, Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto danas je odgovorio da se mnogo toga već rješava.

„Od sedamnaest tačaka koje su oni iznijeli, jedanaest je već ispunjeno, pet je u realizaciji, a jedna, ona o šengenskom režimu, ne može biti riješena na domaćem nivou. Izmjena šengenskog režima desit će se kada BiH uđe u EU“, rekao je Forto.

Dodao je i da je spreman razgovarati s prevoznicima i lično se uvjeriti u njihove probleme: „Ja sam spreman sjesti s njima u kamion i vidjeti kako izgleda kada čekaju na granici. Ali moramo biti realni, dio ovih zahtjeva možemo riješiti brzo, dio tek uz regionalni dogovor, a dio tek ulaskom u Evropsku uniju.“

Na terenu je, uprkos najavama selektivnih blokada, više nego dovoljno razloga za nervozu vozača i građana. Fotografije i snimci sa ključnih raskrsnica, kao i izvještaji lokalnih službi, govore o sporim kolonama, zaustavljanjima i improvizovanom naizmjeničnom propuštanju. BIHAMK u redovnom izvještaju naglašava da protest formalno nije usmjeren protiv putnika, ali „zbog većeg broja teretnih vozila“ realno nastaju zagušenja i zastoji, što i sami organizatori priznaju, uz apel da se izbjegnu bilo kakve provokacije i samovolja. 



Šta slijedi? U najkraćem: pregovori i živci. Logistika BiH poručuje da neće prekidati pritisak dok se ne vide konkretni potezi, od izmjena pravilnika i uređenja graničnih procedura do fiskalnih olakšica koje se mogu uvesti i bez čekića iz Brisela. Ministarstvo, sa svoje strane, tvrdi da je većina njihovih zahtjeva u dobroj mjeri „na putu“ i da se ostatak može završiti „u narednih 45 dana“, uz realnost da šengen ostaje van domašaja. A građanima ostaje da planiraju rute i nabavke uz neizvjesnost koja će trajati sve dok jedni ne uvide da su drugi napravili dovoljan iskorak sa riječi na djela. 

Kako će se protesti razvijati narednih dana zavisi od spremnosti obje strane da pronađu kompromis. Za sada, jedina izvjesnost jeste da kolone kamiona ostaju na cestama, a ekonomske posljedice štrajka već se mjere hiljadama tona robe koja neće stići na vrijeme.

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.