21.11.2025 13:24
0
Karan na kampanju potrošio četiri puta više novca nego Blanuša
Transparency International u Bosni i Hercegovini je objavio izvještaj o predizbornoj kampanji pred prijevremene izbore za predsjednika Republike Srpske.

Kako su naveli u svom izvještaju, kampanja kandidata SNSD-a Siniše Karana koštala je oko 651 hiljadu KM dok je na promociju opozicionog kandidata Branka Blanuše potrošeno oko 142 hiljade KM.

TI BiH je terenskim snimanjem širom RS evidentirao 437 promotivnih plakata na mjestima za plaćeno oglašavanje, čija se ukupna vrijednost za 15 dana kampanje procjenjuje na oko 297 000 KM. Kandidat SNSD-a imao je 2,5 puta više ovakvih oglasa.

Predizborni skupovi u prvih 11 dana kampanje koštali su prema procjeni TI BIH oko 407 000 KM i značajno veći iznos potrošio je SNSD, prvenstveno zbog nekoliko velikih skupova gdje su značajni iznosi potrošeni na restoranske usluge.

Kampanja Siniše Karana u medijima prema procjeni agencije za monitoring medija koju je angažovao TI BiH, koštala je preko 80 hiljada KM dok kandidat SDS-a nije imao plaćenih reklamnih spotova na televizijama sa sjedištem u Republici Srpskoj koje su praćene kroz monitoring. Sa druge strane na portalima i društvenim mrežama zabilježeni su intervjui i promotivni tekstovi o kandidatima koji nisu bili označeni kao plaćeni, ali su po svom karakteru ukazivali na to da se radi o plaćenoj promociji.

Kampanja na platformama kompanije Meta bila je dosta skromnija u odnosu na redovne izbore, a SNSD gotovo da nije koristio ovaj oblik oglašavanja bar preko zvaničnih kanala.

Kako navodi TI BiH, posebnu ulogu u promociji Karana imao je javni servis RTRS.

Ova televizija je za 11 dana kampanje u svojim informativnim emisijama Sinišu Karana prikazao čak 57 puta kroz 2 sata i 20 minuta programa. U istom periodu u informativnim emisijama RTRS-a Branko Blanuša dobio je 20-ak sekundi prostora, gdje su prikazane dvije njegove izjave.

Kako je Izbornim zakonom zabranjena promocija stranaka i kandidata u informativnim emisijama tokom trajanja kampanje, tako da je Siniša Karan prikazivan kao ministar u Vladi RS i kao “profesor ustavnog prava”, dok profesor Branko Blanuša nema javnu funkciju.

Tokom kampanje se pojavljivao i predsjednik SNSD-a Milorad Dodik, koji od oduzimanja mandata predsjednika RS-a nema javnu funkciju.

On se tokom kampanje pojavio čak 66 puta u informativnim emisijama RTRS, a promociji njega i njegovih stavova posvećen je jedan sat i 45 minuta programa.

Dodik je u svega 11 dana imao 18 aktivnosti, koje su prikazivane kao događaji institucija u informativnim emisijama. Radilo se o posjetama lokalnim zajednicama, polaganju kamena temeljca za početak javnih radova, posjetama privatnim i javnim preduzeća. U većinu slučajeva u pratnji mu je bio Siniša Karan, ministar za naučnotehnološki razvoj i visoko obrazovanje RS i ovi događaji koji su imali tipičan karakter funkcionerske kampanje prikazivani su u informativnim emisijama, prema procjeni TI BiH.

To se dešavalo iako je izbornim zakonom jasno zabranjeno korišćenje javne funkcije za promociju kandidata na izborima.

 
0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.