25.07.2025 16:48
1
Tajna uspjeha prvog hercegovačkog milijardera: "Meni ne treba nijedna marka, stalno moramo investirati"
Kompanije u vlasništvu Petra Ćorluke, kojeg nazivaju i prvim hercegovačkim milijarderom, ne prestaju rasti – zahvaljujući stalnom investiranju i uvođenju najnovijih tehnologija i najboljih poslovnih praksi.

U posljednje vrijeme Ćorluka sve jače ulazi u razne sektore biznisa, kao što su turizam, ugostiteljstvo i više vrsta proizvodnje. No, ne odustaje od investicija u svoj osnovni biznis, a to je “Violeta” s kojom je najprije razvio proizvodnju papira, a onda počeo proizvoditi i razne higijenske proizvode i sredstva za čišćenje.

Prema najavljenim investicijama, jasno je da se neće zaustaviti te da se ekspanzija nastavlja i u 2025. godini gradnjom još jedne tvornice, piše BiznisInfo.ba.

Kompanija „Violeta“ prošle godine je ostvarila prihode od 442 miliona KM. To je za oko 40 miliona više nego godinu ranije, čime je nastavljen kontinuiran trend rasta iz prethodnih godina.

Također, u 2024. je ostvarena rekordna dobit od 57,5 miliona maraka, što je za oko osam miliona više nego godinu ranije. Ova dobit predstavlja čisti kapital za dalje ulaganje u investicije koje su najavljene, i omogućit će izgradnju novih pogona, uvođenje savremenih tehnologija i naravno nova zapošljavanja.

Broj radnika u prošloj godini je porastao za oko 70 na 814. Riječ je o kompaniji koja nudi veoma konkurentne plate, ali i sjajnu i detaljnu obuku za sve uposlenike.

Biznis se stalno širi

Podsjetimo da je osnovna djelatnost kompanije proizvodnja papira za upotrebu u domaćinstvu, a da je ona kasnije proširena i raznim higijenskim proizvodima, sredstvima za čišćenje, pelenama itd. Za kratko vrijeme stvorio je prepoznatljivi brend od Slovenije do Makedonije. Jednom ranijom prilikom je ispričao kako je počela njegova poslovna priča.

– Nismo nikoga kopirali, nastojimo biti drukčiji. Veliki sistemi su tromi, naša prednost su brzina i fleksibilnost. Prvo i osnovno pravilo je: visoka tehnologija i najbolja kvaliteta. Ulažemo u proizvodnju i neprekidno tragamo za inovacijama: želimo novo, bolje i kvalitetnije. To je ključ našeg uspjeha – pojasnio je ranije hercegovački poduzetnik razloge snažnog rasta.

Zanimljivo je da nije naslijedio bogatstvo, a nije ga stekao ni u procesu privatizacije. Sve što je stvorio plod je rada, vizije i poslovnih poteza.

Na početku karijere je ostavio  mjesto pravnika u “Putevima” Grude, gdje se vratio nakon završenog fakulteta u Sarajevu, osnovao trgovačku firmu “Prodex” i počeo s uvozom južnog voća s nekoliko saradnika. Razvio je maloprodaju, otvorio supermarkete i postao zastupnik niza prepoznatljivih prehrambenih proizvoda. Uvidio je da se neke proizvode nepotrebno uvozi pa je odlučio ući u proizvodnju.

Potom je ušao u „higijenski“ biznis gdje je zaradio ozbiljan novac i postao regionalni igrač. Firma “Violeta” osnovana je 2001. godine, a brend “Violeta” lansiran je godinu dana kasnije. Krenulo se s proizvodnjom toaletnog papira, papirnatih maramica, vlažnih maramica, pelena, a na kraju i deterdženata i omekšivača. Proizvodnju je kasnije pokrenuo i u Zagrebu a proizvodi su osvojili kupce nevjerovatnom brzinom.

Također, posljednjih godina intenzivno investira u ugostiteljstvo, naročito na Hrvatskoj obali.

U međuvremenu, kupio je propalu kompaniju Lasta Čapljina čiji su proizvodi sada također po policama regionalnih i bh. marketa naprosto nezaobilazni. Preko Laste je kupio u poznat fabriku medenjaka u Austriji.

– Uglavnom širimo poslovanje, sve što zaradimo investiramo. Meni kao vlasniku ne treba nijedna marka ali moramo pratiti trendove da bismo mogli ostati na tržištu, jer ako ne pratimo i ne investiramo, nećemo moći poslovati. Ako ne prodajemo nećemo moći ni proizvoditi. Tako da je bit da budemo u trendu i da radimo isto ako ne i bolje od onoga što radi naša najbolja konkurencija – rekao je Ćorluka u jednoj ranijoj izjavi za BiznisInfo.ba.

Velika investicija u toku

Grupacija je prošle godine u Grudama otvorila i novu tvornicu kartonske ambalaže, što je investicija od 40 miliona eura. Na talasima ovih uspjeha, kreću u novu veliku investiciju. Riječ je o tvornici koja će se nalaziti u Grudama a u njoj će se proizvoditi ono što već čini osnovni biznis kompanije, ali na savremeniji način, potvrdio je početkom ove godine Ćorluka.

– Tvornica u kojoj trenutno proizvodimo radi već preko 20 godina a sada su na tržište došle nove tehnologije, novi kvalitet, nove sirovine i sve to djeluje na finalni proizvod. Tako da ćemo u novoj tvornici proizvoditi novu generaciju proizvoda, jer nove generacije potrošača hoće nove generacije proizvoda – pojasnio nam je tada Ćorluka.

Lokacija nove tvornice bit će u Grudama, u zoni gdje je i tvornica kartona i omekšivača.

– Vodimo se time da moramo investirati u core biznis da bismo bili konkurentni i da ne bismo zaostajali. Dakle, ovo je investicija koja će nam omogućiti da pratimo svjetske trendove novih generacija. Asortiman će biti sličan, malo promijenjen, ali unaprijeđen – naglasio je.

Tvornica bi trebala biti završena u 2026. godini.

Podsjetimo da kompanija gradi i hotel sa drugim sadržajima u Grudama.

1
EKONOMIJA
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.