21.12.2023. 13:03
1
Podić: "Zagađenja je bilo i prije rata, više se radilo na rješenju..."
Sarajevo jutros nije bilo najzagađeniji grad na svijetu, kako je portal Source prvobitno netačno bio objavio. Grad jeste bio među najzagađenijim gradovima, ali nije najzagađeniji na svijetu. Nije čak bio ni među prva tri mjesta. Inače, prema podacima sitea za mjerenje kvaliteta vazduha "IQAir", sa prosječnom vrijednošću kvaliteta zraka od 350, on je opasan po zdravlje. Indeks kvaliteta vazduha u nekim dijelovima grada dostiže i preko 400.

Napomena: Tekst i sadržaj članka su izmijenjeni nakon analize Raskrinkavanja. Analizu možete pogledati OVDJE.

Ono o čemu se više puta govorilo jeste šta je uzrok ovako visoke koncentracije polutana u sarajevskoj kotlini. Problem nastaje kada individualna ložišta, bez ikakve kontrole, lože ugalj, često sumnjivog kvaliteta i drva koja se često u ložištima nađu potpuno sirova. Ne smijemo zaboraviti i 160.000 registriranih osobnih vozila. 

Iako u prosjeku, Sarajevo nije ni blizu najzagađeniji grad na svijetu, postoje epizode izrazito visokih mjerenja aerozagađenja što značajno utiče na zdravlje sviju, a prije svega osjetljivih grupa stanovništva. Epizode su na prvom mjestu uzrokovane vremenskim prilikama, protiv kojih se nije moguće boriti. Temperaturne inverzije su prirodna pojava koja je karakteristična za kotline u zimskom periodu. Nisu nikakav fenomen. 

Koncentracija PM 2.5 čestica u Sarajevu trenutno je 60 puta veća od vrijednosti godišnje smjernice Svjetske zdravstvene organizacije za kvalitet zraka.

U Kantonu Sarajevo je sinoć zbog zagađenosti vazduha proglašena "Uzbuna" na području općina Novi Grad, Novo Sarajevo, Centar, Stari Grad i Ilidža, uz primjenu interventnih mjera u funkciji zaštite zdravlja stanovništva i smanjenja emisija zagađujućih materija u vazduhu. Na području ostalih općina na snazi ostaju mjere "Upozorenja", navodi se u saopćenju. 

Tokom "Uzbune" zabranjuje se svim fizičkim i pravnim licima da voze automobile i teretna vozila čiji motori imaju normu „Euro 3" i manju, a za praćenje sprovođenja ove mjere su zaduženi Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova i Kantonalna uprava za inspekcijske poslove. Privremeno se zaustavljaju svi tehnološki procesi koji izbacuju prašinu u zrak, ako je to tehnički izvodljivo. U slučaju da zbog karakteristika tehnološkog procesa nije moguće njihovo potpuno zaustavljanje, potrebno ih je svesti na minimum. Epizoda "Uzbune" propisuje i maksimalno povećanje kapaciteta sredstava javnog gradskog prevoza koji ne zagađuju okolinu, kao i obezbjeđenje besplatnog javnog prevoza ili subvencionisanja voznih karata.

Naš sagovornik, ekološki aktivista Anes Podić iz Udruženja Eko Akcija često je ove interventne mjere kritizirao da su samo „mrtvo slovo na papiru“ jer ne postoji mehanizam kojim bi se iste sprovodile. 

Detaljnije o epizodama zagađenja, (ne)aktivnostima koje Vlada KS sprovodi, o zagađenju zraka i prije rata, razgovarali smo sa ekološkim aktivistom. 

Poslušajte intervju u nastavku. 

(Razgovarala: Erna Hadžić) 

 
1
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.