26.10.2025 10:45
0
TikTok "degeneracije": Učenik zbog TikTok izazova u osnovnu školu došao s plinskim pištoljem
Prije nekoliko dana u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi dogodio se incident. Učenik viših razreda donio je plinski pištolj i tokom odmora ga pokazivao drugim učenicima. Navodno je riječ o izazovu s TikToka u kojem se potiče djecu da donesu najčudniju stvar u školu i pritom snimaju reakcije svojih prijatelja.

Sve je potvrdio i direktor škole. 

– Oduzeli smo taj plinski pištolj, kontaktirali policiju, policija je vrlo brzo stigla. Uradili smo sve potrebne procedure tog dana, a nastavili i narednog dana. Puno smo razgovarali s učenicima, roditeljima i međusobno – rekao je za HRT Mario Keča, direktor OŠ Ksavera Šandora Gjalskog.

Udaljen s nastave

Dječak je odmah udaljen s nastave, a u školu je pozvana njegova majka. O incidentu se oglasila i policija.

– Nakon provedenog kriminalističkog istraživanja protiv maloljetnika bit će podnesen optužni prijedlog redovnim putem zbog počinjenog prekršaja iz Zakona o nabavci i posjedovanju oružja građana, uz obavijest nadležnom područnom uredu Hrvatskog zavoda za socijalni rad – stoji u saopćenju Policijske uprave zagrebačke.

Izazovi na društvenim mrežama postaju sve opasniji.

– Djeca i mladi ne razumiju i nemaju svijest o težini tih posljedica, nego se u njih upuštaju ponajprije zbog potrebe za osjećajem pripadnosti i prihvaćenosti među vršnjacima – objašnjava Tea Čičić, socijalna radnica iz Centra za sigurniji internet.

– U tim je izazovima primamljivo to što će se oni istaknuti među svojom generacijom, što će biti lideri, influenceri, što će im se okolina diviti. Taj problem proizlazi iz nedostatka pažnje ondje gdje bi je trebali imati – kaže Marko Gulan, stručnjak za kibernetiku.

Nema stručne osobe

To je, dodaju stručnjaci, samo jedna od mnogih zamki izazova na društvenim mrežama.

– U današnje vrijeme mnogo veći utjecaj na mlade imaju njihovi vršnjaci, društvene mreže i internet. Ako nema stručne osobe ili roditelja u ključnoj ulozi, učenici, nažalost, preuzimaju rizična ponašanja – ističe Tjaša Juraković Antolić, pedagoginja iz OŠ Središće.

Kako bi se to izbjeglo, stručnjaci upozoravaju da je s djecom nužno što češće razgovarati o digitalnom svijetu.

– Važno je pristupiti otvoreno i jasno objasniti djetetu šta nas brine, ali i pitati dijete šta ono voli na tim društvenim mrežama – kaže Tea Čičić.

– Veliki problem je ta liberalizacija u kojoj se djeci daje previše slobode. Djeca možda bolje poznaju tehnologiju, ali neće bolje od nas razumjeti šta je problem i šta je opasnost za njih – zaključuje Marko Gulan.

(SM)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.