19.3.2021. 10:32
0
Studija otkrila da je najteže govoriti kroz najbolje zaštitne maske
Nova studija komunikacije u doba pandemije pokazala je kako pojedini modeli zaštitnih maski utječu na to koliko je lako ili teško čuti druge osobe.

Znate li kroz koje je maske najlakše govoriti i čuti sugovornika?

Njemačko tehnološko sveučilište u Koelnu otkrilo je da neke od maski za lice koje pružaju najveću zaštitu poput maski s oznakom KN95 i FFP2 najviše otežavaju razumijevanje sugovornika čije je lice odnosno usta pokriveno takvom maskom.

Znanstvenici su usporedili marame od mikrofibre, obične platnene maske, maske od tkanine iz kućne radinosti, kirurške maske te KN95 i FFP2 maske.

Nijedna maska nije prošla komunikacijski test i sve testirane maske prigušile se neke izgovorene glasove i zvukove.

Najmanje je jasnoću govora smanjila marama od mikrofibre, a kirurške maske i one od tkanine rezultirale su tek blagim narušavanjem jasnoće govora.

Uz pomoć uređaja za mjerenje tim stručnjaka ispitao je zvukove koje umjetna glava proizvodi kad su ‘usta’ pokrivena raznim vrstama maski.

“Kako bismo dodatno ispitali utjecaj maski na razumljivost govora mjerili smo širenje zvuka kod šest različitih modela”, kazao je Christoph Poerschmann sa sveučilišnog instituta za komunikacijsko inženjerstvo.

Maske od tkanine oduzimale su do 10 decibela, a na nekim frekvencijama prepolovile su intenzitet zvuka, dok su FFP2 i KN95 maske prigušile zvuk za 15 decibela, objavili su znanstvenici, prenosi N1.


(Admir Oručević)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.