Kako globalni trendovi oblikuju domaće tržište: Privrednici o digitalnoj trgovini u BiH
Kako globalne platforme mijenjaju očekivanja potrošača u Bosni i Hercegovini i koliko je domaći sektor e-trgovine spreman odgovoriti na te promjene, bile su ključne teme Summer Networking Night 2025, poslovnog događaja koji su zajednički organizirali eCommerce asocijacija u BiH i Hrvatski poslovni klub u BiH.
U fokusu razgovora našle su se promjene koje oblikuju domaće online tržište, od ulaska stranih eCommerce platformi, preko potrebe za modernijom infrastrukturom, do sve složenijih potrošačkih očekivanja. Događaj je iskorišten kao platforma za predstavljanje najnovijih rezultata istraživanja eCommerce asocijacije, koje otkriva kako kupci u BiH sve češće koriste mobilne uređaje za online narudžbe (83,4%), dok interes za dostavu putem paketomata (77,9%) potvrđuje spremnost tržišta za savremenije logističke modele.
Posebnu pažnju privukli su podaci o rastu popularnosti platformi poput Temua, koje koristi preko 42% online kupaca u BiH, dok istovremeno više od 60% domaćih web shopova još uvijek ne osjeća njihov direktan tržišni pritisak. Upravo ta diskrepancija otvorila je niz pitanja o pozicioniranju domaće ponude, prilagodbi logistike i izgradnji povjerenja u lokalne brendove.
„eCommerce više nije zaseban kanal, to je strateški pravac razvoja privrede. U vremenu kad kupac očekuje jednostavnost, sigurnost i efikasnost, domaće kompanije moraju graditi konkurentnost ne samo u odnosu na domaće rivale, već i na globalne platforme koje su već u džepovima bh. građana“, izjavio je Orhan Gazibegović, predsjednik eCommerce asocijacije u BiH.
Sličnu perspektivu podijelila je i Kristina Duno, generalni tajnik Hrvatskog poslovnog kluba u BiH, ističući da se kroz slične susrete jača ne samo dijalog, već i kapacitet poslovne zajednice da prepozna procese koji oblikuju tržište: „Summer Networking Night odavno nije samo neformalno druženje. Ovakvi događaji, naročito kad se oslanjaju na konkretne uvide i podatke, direktno doprinose onome što je i temeljna misija HPK-a - podrška razvoju konkurentne, inovativne i regionalno umreženog poslovanja u BiH. Već drugu godinu zaredom povezujemo kompanije koje ne dijele samo prostor, već i vrlo slične izazove u prilagođavanju digitalnim promjenama. Upravo tu, između relevantnih informacija i otvorene razmjene, događa se stvarna vrijednost ovakvih okupljanja.“
Podaci predstavljeni na događaju pokazali su i da 24,3% domaćih web shopova već posluje na međunarodnim tržištima, ali da istovremeno samo 7,24% njih ocjenjuje da su zadovoljni dostupnim kadrovima, što ukazuje na strukturne izazove u digitalnoj ekonomiji. Brzina isporuke, nelojalna konkurencija i promjene u potrošačkom ponašanju identificirani su kao glavni faktori koji će oblikovati narednu fazu razvoja tržišta.
Upravo ovakva okupljanja, temeljena na razmjeni podataka, iskustava i perspektiva, postaju važan korektiv i orijentir za kompanije koje žele donositi informisane odluke u promjenjivom tržišnom okruženju. Događaj je održan u prostoru Franck Experience Storea Sarajevo, uz podršku kompanije Franck.