Ovo je uzrok tragične avionske nesreće u Indiji? Crna kutija otkrila nevjerovatan propust
Čini se da je mehanički kvar na pilotskom sjedalu tijekom polijetanja glavni uzrok pada Boeinga 787 tvrtke Air India, na letu AI-171, prema nalazima preliminarnog izvješća koje priprema Indijski ured za istraživanje avionskih nesreća (AAIB), piše grčki medij Protothema.
U padu aviona na studentski dom u kojem su boravili studenti medicine poginulo je više od 270 ljudi.
Cjelovito izvješće trebalo bi biti objavljeno u nadolazećim danima, a dio izvješća interno je distribuiran istražiteljskim tijelima drugih zemalja, koja su zatražila informacije o eventualnim sličnim incidentima koji nisu rezultirali nesrećom.
Avioni Air Indie istog tipa već su prioritetno prizemljeni i pregledavaju se, posebno sustavi sjedala u pilotskoj kabini.
Kako se navodi u izvješću, dok je avion bio u fazi rotacije pri polijetanju, sjedalo pilota naglo je skliznulo unatrag zbog kvara mehanizma za zaključavanje šine. Težina pilota pritom je nenamjerno povukla poluge potiska u položaj praznog hoda, što je izazvalo naglo smanjenje snage motora.
Kopilot je pokušao vratiti potisak na puni režim, ali nije uspio nadvladati pritisak pilotova tijela.
Korelacija podataka iz snimača leta (FDR) i glasovne snimke iz kokpita (CVR) zabilježila je sljedeće:
+12 s: Početak rotacije. Sjedalo pilota naglo se pomiče unatrag.
+15 s: Poluge potiska se povlače. Kopilot viče: "Potisak se smanjuje!"
+18 s: Kapetan uzvikuje: "Moja pozicija!" Čuju se zvukovi borbe.
+26 s: Kopilot pokušava vratiti potisak. Avion doseže visinu od 214 stopa i gubi uzgon.
+38 s: Udar.
Također, prema pisanju grčkih medija, tehnički pregled olupine otkrio je slomljene sigurnosne igle u pilotskom sjedalu. Sjedalo je servisirano 11 dana prije nesreće zbog "krutosti u podešavanju". Međutim, nakon popravka nije zabilježena nikakva funkcionalna provjera.