Jeftina polovna dizelska vozila mogla bi ući u Bosnu i Hercegovinu i zemlje regije koje nisu članice Evropske unije nakon što je EU najavila drastične mjere za dizel vozila starija od deset godina, piše Indikator.
Nova regulativa će sa cesta ukloniti starija vozila, posebno ona bez ekološki prihvatljivih DPF filtera.
Nova pravila predviđaju strožije tehničke preglede, s posebnim fokusom na automobile bez filtera čestica (DPF), a takvih na evropskim cestama ima na milione.
Zamjena DPF filtera može koštati i do 2.500 eura.
Ako Evropska unija usvoji predložene mjere, milioni vlasnika dizelaša trebat će odlučiti hoće li platiti skupe popravke ili se oprostiti od svojih vozila.
Mnoga od njih će vjerovatno završiti u istočnoj Evropi i na Balkanu, što bi moglo dovesti do prenatrpanosti tržišta i samo pomjeriti problem zagađenja. A ako dođe do prezasićenosti tržišta, to bi moglo utjecati i na niže cijene automobila u regiji.