Nastavnici OŠ "Fatima Gunić" uputili apel: U školama dolazi do narušavanja radnog procesa, roditelji nezadovoljni ocjenama
Prosvjetni radnici Osnovne škole "Fatima Gunić" u Sarajevu uputili su otvoreno pismo zbog sve izraženijeg negativnog odnosa pojedinih roditelja prema njima.
Naveli su da u školama dolazi do ozbiljnog narušavanja obrazovnog procesa i radne atmosfere.
- Kada roditelji omalovažavaju ili ne poštuju učitelje i nastavnike, to može demotivirati nastavno osoblje i utjecati na kvalitetu obrazovanja koje učenici primaju. Kritike koje nisu konstruktivne, prekomjerno uplitanje u metodologiju rada ili nepovjerenje prema stručnosti nastavnika mogu otežati saradnju između škole i roditelja - stoji u pismu.
Dodaju da roditelji izražavaju nezadovoljstvo ocjenama svoje djece, što može stvoriti značajan pritisak na prosvjetne radnike.
- Česte pritužbe na ocjene, posebno pritužbe koje su emotivno intenzivne ili agresivne, mogu doprinijeti povećanom stresu kod nastavnika, koji se često suočavaju s pritiskom da opravdaju svoje kriterije ocjenjivanja, što može narušiti njihov profesionalni integritet i autonomiju u učionici. Osim toga, stalni pritisak roditelja može dovesti do situacija u kojima se ocjene počinju prilagođavati očekivanjima, umjesto da realno odražavaju znanje učenika. To može ugroziti objektivnost obrazovnog sistema i smanjiti motivaciju učenika da se zaista potrude i steknu znanje. Nastavnici koji se često suočavaju s nezadovoljstvom roditelja mogu osjećati frustraciju, demotivaciju i nesigurnost u svom radu, što može utjecati na kvalitet nastave - ističu.
Naglašavaju da se negativan stav roditelja može prenijeti i na djecu, koja će manje poštovati svoje učitelje/nastavnike, što dodatno otežava proces učenja i disciplinu u razredu.
- Konstruktivna saradnja između roditelja i nastavnika, zasnovana na međusobnom poštovanju, ključna je za kreiranje pozitivnog obrazovnog okruženja u kojem će se djeca osjećati podržano i motivisano da uče. Otvoreni dijalog i razumijevanje doprinose boljoj komunikaciji, rješavanju problema i zajedničkom cilju - kvalitetnom obrazovanju za svako dijete. Umjesto pritiska i sukoba, važno je da roditelji uspostave odnos zasnovan na konstruktivnoj komunikaciji. Otvoren dijalog, razumijevanje kriterija ocjenjivanja i zajednički napori da se učenicima pruži podrška u učenju ključni su za zdravo obrazovno okruženje. Kada roditelji poštuju profesionalnu procjenu nastavnika i usmjeravaju svoje pritužbe ka poboljšanju procesa učenja, a ne samo ka promjeni ocjena, svi učesnici obrazovnog sistema mogu raditi u pozitivnom i produktivnom okruženju - naveli su u otvorenom pismu.
Na kraju su naglasili da su javno podigli svoj glas i uputili apel relevantnim institucijama da se ozbiljno razmotri položaj prosvjetnih radnika u odnosu na sve češće pritiske i napade s kojima se suočavaju, prvenstveno od strane roditelja, a što direktno utječe na njihovo profesionalno dostojanstvo, sigurnost ali i psiho-fizičko zdravlje.