Da bi JP “Autoceste Federacije BiH” mogle nesmetano provoditi svoje projekte neophodan nam je pozitivan i sinhroniziran politički ambijent.
Kazao je to u razgovoru za “Dnevni avaz” direktor ove javne kompanije Denis Lasić, osvrnuvši se na činjenicu da je Predsjedništvo BiH na posljednjoj sjednici svojom odlukom blokiralo nastavak procesa gradnje autoceste na koridoru 5C na području Mostara.
Radi se o dionici Mostar sjever – Mostar jug, gdje je lokalitet kasarne „Miralem Jugo“ te poddionici Mostar jug – Tunel Kvanj, koja prolazi preko vojnog aerodroma Ortiješ. Odluka Predsjedništva BiH došla je u trenutku kada je, konkretno za poddionicu Mostar jug – Tunel Kvanj, Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila finansijska sredstva.
Lasić je podsjetio da je ta poddionica na određeni način bila sporna i za lokalno stanovništvo, kao i kreditore, međutim na koncu su ispunjenje sve ekološke obaveze i zahtjevi, a izvršena je i eksproprijacija zemljišta.
– Sve ono što pravovremeno ne dobijemo od institucija od kojih trebamo dobiti određene dozvole i suglasnosti, naravno utječe na dinamiku i tempo radova i ugovaranja kako sa izvođačima tako i sa nadzorom, a u konačnici i na sve rokove koje smo najavljivali – naveo je Lasić.
Naglasio je kako nisu očekivali takvu odluku Predsjedništva BiH te da su mislili da će zapravo sve biti formalnost.
– Zbog dijela vojne imovine, odnosno te dvije čestice, a radi se o nekih 400 kvadratnih metara, poslali smo zahtjev Ministarstvu odbrane BiH i uz njihovu punu podršku to je došlo na Predsjedništvo BiH kako bismo dobili suglasnost i kako bismo mogli ući u posjed. Međutim, četiri puta je to skidano s dnevnog reda, zadnji put je bilo glasanje i nismo dobili podršku – kazao je Lasić.
Podvukao je da Uprava “Autocesta FBiH” zajedno s Federalnom vladom “ne miruje”.
– Tražimo alternativna rješenja, ali nam za to trebaju suglasnosti kreditora i izvođača, da krenemo u radove, bez tih spornih čestica. U međuvremenu, nadamo se da će biti sluha kako bismo radove imali i na te dvije sporne čestice. Cijelom procesu pristupamo s puno odgovornosti – kazao je Lasić.
Podsjetio je i na to da do stupanja na snagu Odluke o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom nije bilo prepreka za gradnju. Naveo je da su sve ključne pripremne faze za dionicu Mostar sjever – Mostar jug završene te da su u ovoj godini planirali ugovoriti radove.
– Nadamo se da će doći do toga, da će problem koji imamo u vezi vojne imovine biti riješen, odnosno da će Predsjedništvo BiH donijeti pozitivnu odluku i da, zapravo, neće biti politiziranja – zaključio je Lasić.
– Trenutno je u izgradnji 55 kilometara autoceste na koridoru 5C, na sedam gradilišta. Šest gradilišta se nalazi na području Zeničko-dobojskog kantona. U oktobru smo počeli s pripremnim aktivnostima na izgradnji poddionice Tunel Kvanj – Buna u dužini od 5,25 kilometara – naveo je Lasić.