Regulatorna agencija za komunikacije (Agencija) podsjeća na obavezu poštivanja Izbornog zakona Bosne i Hercegovine i Pravilnika o medijskom predstavljanju i javnom oglašavanju političkih subjekata u izbornom periodu, u vezi sa održavanjem prijevremenih izbora za predsjednika Republike Srpske (RS), zakazanih za 23. novembar ove godine.
Službeni početak izborne kampanje za prijevremene izbore za predsjednika Republike Srpske je 8. novembra, od kada počinje period od 15 dana kampanje tokom kojeg je dozvoljeno emitovanje plaćenog političkog oglašavanja, kao i neposrednog obraćanja.
Obaveza pokrivanja izbornih aktivnosti tokom izbora, u prvom redu obaveza emitovanja neposrednih obraćanja u trajanju od najmanje tri minute po političkom subjektu, odnosi se prvenstveno na sve javne televizijske i radijske stanice sa sjedištem u Republici Srpskoj, odnosno čiji je osnivač administrativno-teritorijalna jedinica koja se nalazi u RS.
Ista odredba primjenjuje se i na privatne televizijske i radijske stanice ukoliko se odluče za organizovanje neposrednog obraćanja političkih subjekata, uzimajući u obzir sjedište elektronskog medija, programsko usmjerenje i ciljnu publiku.
Plaćeno političko oglašavanje, pod jednakim uslovima za sve zainteresovane političke subjekte registrovane za izbore, dužni su omogućiti svi elektronski mediji u Bosni i Hercegovini, a isto je ograničeno na 15 minuta sedmično za javne elektronske medije, odnosno na 30 minuta sedmično za privatne elektronske medije po političkom subjektu.
Iz Agencije podsjećaju na obavezu dostavljanja rasporeda planiranih izbornih programa i cjenovnika plaćenog političkog oglašavanja Agenciji, a po okončanju izborne kampanje i zbirnog izvještaja o programskim sadržajima realizovanim tokom kampanje.
Izborna šutnja počinje 24 sata prije otvaranja biračkih mjesta, odnosno 22. novembra u 7.00 sati, i traje do njihovog zatvaranja. Zabrana objavljivanja rezultata ispitivanja javnog mnijenja na snazi je od 21. novembra u 7.00 sati do zatvaranja biračkih mjesta.
Pravilnik o medijskom predstavljanju i javnom oglašavanju političkih subjekata u izbornom periodu, kao i Izborni zakon BiH dostupni su na web stranici Agencije, dok lista ovjerenih političkih subjekata za izbore dostupna je na web stranici Centralne izborne komisije BiH.
Agencija poziva sve televizijske stanice da praćenje izborne kampanje u najvećoj mogućoj mjeri učine pristupačnim osobama sa oštećenjem sluha, kao i slijepim i slabovidnim osobama, te podsjeća da javne televizijske stanice imaju obavezu emitovati neposredno obraćanje u formatu pristupačnom osobama sa oštećenjem vida/sluha.
Ova obaveza primjenjuje se i na privatne televizijske stanice ukoliko se odluče za realizaciju neposrednog obraćanja, navode iz Regulatorna agencija za komunikacije.