Željeznice FBiH odgovaraju Sindikatu: Ne postoje blokade u prijevozu, Koksara nam je dužna 8,5 miliona KM
Željeznice FBiH ponovo su izložene iskrivljenoj medijskoj slici u bh. javnosti uzrokovanoj iznošenjem netačnih, tendencioznih i štetnih neistina objavljenih u pojednim bh. medijima, što stvara negativnu sliku i direktno utječe na poslovni imidž kompanije, saopćeno je danas iz Željeznica FBiH.
- Željeznice FBiH odlučno odbacuju sve navode i neće podleći agresivnim i neutemeljenim pritiscima, u ovom slučaju od Samostalnog sindikata radnika hemije i nemetala u FBiH, Sindikata metalaca Federacije BiH i Sindikata Nova Željezara.
Napominjemo da je kod našeg klijenta Koksara d.d. Lukavac pokrenut stečajni postupak. Kako smo i ranije saopćili, Željeznice FBiH su, pod istim uvjetima, nastavile da voze ugalj iz Ploča za Koksaru u cilju izbjegavanja ekološke katastrofe koja bi nastupila u slučaju nekontrolisanog gašenja koksne baterije - ističu iz Željeznica FBiH.
Tvrde da je poremećaj u industrijskom sektoru izazvala Uprava Koksare i to pokretanjem stečaja, uz istovremeno obmanjivanje Željeznica FBiH i neizmireni dug od 8,5 miliona KM.
- Željeznice FBiH koje su, bez obzira na višemilionska dugovanja spasile i osigurale opstanak Koksne baterije i opstanak radnih mjesta, neutemeljeno se prozivaju od sindikata i sada ti isti sindikati vrše pritisak i djeluju u službi nekih drugih pravnih osoba.
S obzirom na promijenjene okolnosti, a imajući u vidu najave stečaja i drugih velikih industrijskih preduzeća, Željeznice FBiH su primorane redefinirati uvjete prijevoza roba sa svim svojim klijentima, uz instrumente osiguranja sigurne naplate - istakli su.
Ističu da su svi detalji poslovnih odnosa poslovna tajna i ne mogu se iznositi u javnost.
- Ono što možemo podijeliti s javnošću je činjenica da nema nikakvih blokada u prijevozu za naše klijente, svi prijevozi se odvijaju u skladu s zaključenim ugovorima i u skladu sa dogovorenom dinamikom.
Željeznice FBiH nikad u historiji nisu bile sistem koji blokira bilo kojeg komitenta. Svi su imali i svi imaju osiguranu uslugu transporta, tako da se u javnosti stvara iskrivljena slika - navode.
Dodaju da uprkos svim problemima i evidentnom potrebom za reformama, Željeznice FBiH posjeduju sve ljudske i materijalno-tehničke kapacitete da se potrebe snabdijevanja svih klijenata u potpunosti ispune.
- Istovremeno, spremni smo da budemo podrška svim novim klijentima i njihovim razvojnim projektima - zaključuju u saopćenju.
Sindikat metalaca Federacije Bosne i Hercegovine uputio je jučer hitan apel nadležnim institucijama zbog ozbiljne situacije koja, kako su istakli, prijeti potpunom prekidu proizvodnje čelika i ugrožava nekoliko hiljada radnih mjesta u metalnoj industriji FBiH.
- Nakon što je 1. decembra 2025. godine Nova željezara Zenica preuzela upravljanje Koksarom Lukavac i uredno avansno platila transport sirovina, Željeznice Federacije BiH odbile su izvršiti transport proizvedenog koksa iz Lukavca u Zenicu pod ranije važećim uvjetima.
Ovakva blokada zaustavlja kompletan proizvodni lanac i može izazvati nesagledive ekonomske posljedice. U Koksari Lukavac trenutno se nalazi 22.500 tona već plaćenog koksa spremnog za hitnu isporuku. U narednih šest mjeseci planiran je transport 270.000 tona uglja i 200.000 tona koksa, što je od ključnog značaja za neometan rad Nove željezare Zenica i cjelokupni metalni sektor - istakli su između ostalog iz Sindikata.