‘Ionako ih niko ne poštuje‘: Evropski grad uklanja saobraćajne znakove i semafore s cesta?
Suočen s istraživanjem koje otkriva da većina učesnika u saobraćaju ne poštuje saobraćajne znakove, kandidat za gradonačelnika Mentona, Louis Sarkozy, smatra da trenutni sistem više ne funkcioniše. Prema njegovom mišljenju, aktuelna rješenja saobraćajne sigurnosti paradoksalno doprinose nesigurnosti. Konkretno, on se zalaže za ukidanje semafora, bijelih linija, ali i saobraćajnih znakova.
Na radiju RMC, Sarkozy je pozvao na potpunu transformaciju saobraćajne infrastrukture, inspirisanu holandskim konceptom ‘golih cesta‘. Ovaj pristup uključuje uklanjanje saobraćajnih znakova i davanje veće odgovornosti učesnicima u saobraćaju. Sarkozy je naveo nekoliko evropskih eksperimenata gdje se broj nesreća značajno smanjio nakon uklanjanja semafora i znakova. U Holandiji je, navodno, grad Drachten zabilježio smanjenje nesreća za 40%. U Londonu, Kensington High Street bilježi pad od 44% u tri godine nakon smanjenja broja saobraćajnih znakova.
Za Louisa Sarkozyja, ovi rezultati pokazuju da se ponašanje učesnika u saobraćaju poboljšava kada svi moraju sami ‘međusobno pregovarati‘ o prednosti prolaza. Ipak, priznaje da ovaj pristup možda nije prikladan za starije ili slabovidne osobe te ističe potrebu testiranja takvih sistema u Francuskoj.
Pozvan da komentariše ove šokantne prijedloge, Pierre Chasseray, glavni delegat udruženja s 40 miliona vozača u Francuskoj, smatra da to nije dobra ideja, ali da tema nije potpuno promašena: "Ovaj primjer se temelji na stvarnosti, odnosno na principu golih cesta kada se uklanjaju svi saobraćajni znakovi na određenim cestama. Ovaj fenomen uveden je i testiran u različitim zemljama i zaista može doći do smanjenja broja nesreća. Ali kada podvučemo crtu, sigurno je da će uklanjanje signalizacije biti garancija povećanja broja nesreća." rekao je Chasseray.