Sastanak predstavnika Konzorcija Logistika BiH i Forte: Prvi korak je da se bh. vozači u EU prestanu hapsiti
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto sastao se danas s predstavnicima bh. prijevoznika Konzorcij Logistika BiH, a odluka o blokadi drumskog saobraćaja bit će donesena nakon sastanka Upravnog odbora u petak.
Velibor Peulić, predstavnik Konzorcija, kazao je da su od 17. aprila, kada je bio prvi sastanak s Fortom, do danas imali nekih trzavica, ali za to ne krivi Fortu već saradnike. Današnji sastanak je ocijenio otvorenim, s puno dijaloga, prijedloga i preuzetih obaveza.
Napomenuo je da je prioritet da prestanu hapšenja bh. vozača u zemljama Evropske unije zbog evropskog pravila 90/180, odosno ograničenog boravka bh. vozača na teritoriji EU-a. Istakao je da u Briselu nemaju razliku pojmova ilegalni migrant i vozač iz BiH.
"Tu nešto ne štima. Potrebna je tematska sjednica Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o ovom problemu. Na takva se pitanja mora dati konsenzus. Uputili smo pismo na više adresa. Ministru vanjskih poslova BiH Elmedinu Konakoviću smo prošle sedmice dali alat za razgovor, pravosnažnu presudu u Austriji u korist BiH. Vrlo je jednostavno tehničko rješenje ovog problema samo ako ga u EU žele primijeniti. Imamo pametne tahografe na osnovu kojeg u svakoj sekundi možemo dokazati koliko je vozač proveo vremena na tlu Evropske unije", rekao je Peulić.
Kazao je da ako u naredna dva mjeseca ne prestane pritisak koji se radi iz Evropske unije, bh. transportne kompanije će biti prisiljene da se isele.
"Ali prije toga hoćemo da država stane iza nas, da kaže nemojte hapsiti naše ljude. Znate kako je teško reći ocu i majci ne znam gdje ti je sin. Ne gajimo iluzije, ali samo nas prestanite hapsiti. To će biti prvi korak", dodao je Peulić.
Istakao je i da se problemi bh. prijevoznika gomilaju 20 godina, da ih je nepohodno riješiti i da se neće povlačiti.
"Transportna industrija BiH je ispunila sve zahtjeve koji su traženi od Evropske unije. Imamo najmoderniji vozni park. Samo očekujemo da neke detalje provedemo u naše pravilnike, ako kupimo novo vozilo da ne dajemo taksu 1.000 KM. Kada je u pitanju pravilnik o licenciranju, ima prostor gdje ćemo popraviti", dodao je Peulić.
Upravo je pravilnik o licenciranju bio razlog oštorg otvorenog pisma kojeg je Peulić uime Konzorcija Logistika BiH uputio na račun Forte.
Forto je kazao da su na prvom sastanku 17. aprila razgovarali o tome šta treba uraditi, a danas su počeli operativno raditi te da će sedmično s predstavnicima prijevoznika "praktikovati da rješavamo probleme".
"Nastavit ćemo sastanke. Eventualno pokrenuti izmjene pravilnika. Poluga koju smo dali prijevoznicima je da budemo neka vrsta agenta u Vijeću ministara i eventualno javnosti", rekao je Forto.
Kada je riječ o ograničenju boravka u EU, napomenuo je da se "polako kristalizira način na koji možemo doći do rješenja, to će biti interdisciplinaran zadatak, prije svega Ministarstva vanjskih poslova BiH".
Ponovo je najavio da će na idućoj ministarskoj konferenciji u Beogradu, koja je već odgađana, nominovati ovu temu i predložiti da regionalni nastup.
"Podržavam svaku vrstu protesta. Posebno kada bi bila vezano za boravak vozača u EU bilo bi idealno da to bude regionalni nastup jer teško kao BiH da ćemo sami uspjeti. Jer ovo je regionalni problem", stava je Forto, koji je kazao da bi podržao i najavu regionalnog protesta.
Dodao je da je 20 godina nagomilanih problema, da ih se ne može riješiti u mjesec, ali da postoji volja.