7/23/2025 6:25 PM
Prevoznici "traže" Apsudistan: Od 1. septembra neće biti fracuski nego bh. model blokade
Problem je, kako ističu iz Konzorcija, to što administrativni aparat ne pokazuje ni najmanju namjeru da provede ono što je dogovoreno.

Prevoznici iz BiH, okupljeni u Konzorcij Logistika BiH najavljuju nove proteste za 1. septembar. U obavještenju o protestima dodaju kako će pripreme početi 15. augusta.

 

Podsjećaju kako su do sada imali niz sastanaka, kako su održali protest upozorenja, a da su blokadu graničnih prelaza zakazali, pa ubrzo nakon toga i otkazali. Međutim, dodaju, stanje se nije promijenilo.

 

- Nema više tišine. Nema više tolerancije na birokratsku nebrigu. Mi ne rušimo BiH, mi je još jedini pokušavamo spasiti. Da li BiH može opstati kao funkcionalna država ili će je birokratski aparat pretvoriti u Apsurdistan? Otvaramo li 15.000 novih radnih mjesta ili zatvaramo 12.000 postojećih, pitaju iz Konzorcijuma.

 

Dogovorena rješenja

Dodaju da septembarski protesti neće biti održani po takozvanom francuskom, nego po bh. modelu. Taj model će, prema njihovom pojašnjenju, podazumijevati blokadu svih saobraćajnica, od onih u lokalnim zajednicama, do graničnih prelaza. Protesti će prestati tek kada budu ispunjeni njihovi zahtjevi.

 

Također, podsjećaju i da su dogovorili rješavanje niza problema, kao što su puna primjena AETR pravila, kako bi se osiguralo poštovanje radno-pravnog statusa profesionalnih vozača iz BiH u EU, zatim finansijsko rasterećenje transportnog sektora kroz povrat akciza na gorivo od 50 posto, 50 posto popusta na putarine na autocestama, te uklanjanje parafiskalnih nameta na svim nivoima vlasti. Dogovorene su i izmjene Pravilnika Ministarstva komunikacija i transporta BiH, kao i skraćivanje rokova zadržavanja na granicama s UIO BIH.

 

Problem je, kako ističu iz Konzorcija, to što administrativni aparat ne pokazuje ni najmanju namjeru da provede ono što je dogovoreno, nego ta rješenja "guraju u ladice". Zato prevoznici najavljuju da će javnost informirati ko su odgovorni za nepostupanje po dogovorenim tačkama i započeti proteste.

 

- Mi, prevoznici, stručnjaci i akademska zajednica okupljeni oko Konzorcija Logistika BiH, svjesni smo da je pokrenut reformski proces koji pokušava zaustaviti višedecenijsku praksu uništavanja sektora drumskog transporta. Ali, neka javnost zna, sistem je godinama bio dizajniran da nameće nove troškove, a ne rješenja. Birokrate i "spavači", kroz netransparentne i destruktivne mehanizme, preusmjerili su više od 240 miliona KM iz sektora, bez ikakve koristi za budžet, infrastrukturu ili ljude, dodaje se u saopćenju..

 

U ironičnom tonu predlažu da se, ako država odluči kapitulirati pred birokratama, konačno uvede i zakonski okvir za Apsurdistan, odnosno da se stanje dodatno pogorša i kako bi se otežao položaj prevoznika.

 

Veći nameti

- Da službenici, birokrate, spavači imaju pravo da se „ugrađuju“ u svaki projekt u iznosu od najmanje 3 do 15 posto, da svaka lokalna zajednica ima pravo naplaćivati komunalnu taksu od 100 KM po ulazu kamiona, kao što to već rade Brod i Gradiška, da je za svaki izlazak inspektora, pregledača ili druge osobe da ubrza prelazak ili izlazak s terminala minimalna naknada 100 KM, da se uvedu tri terminalske takse između granice i slobodnog ekonomskog prostora BiH – svaka po 100 KM, da se u svako ministarstvo uvedu radne grupe s naknadom 15 posto od dobiti naručioca, koje umjesto interesa sektora štite interese pojedinaca. Birokratama spavačima, koji su “izuzeli” stotine miliona iz sektora, dodijeliti zaštićeni status, pa neka slobodno nastave s poskupljenjem taksi. U Apsurdistanu nema fizičkih pregleda, nastave, akreditacije, sve se rješava preko SMS-a. Atest, diploma, certifikat? Pošalješ poruku – dobiješ na kućnu adresu. Plaća se, naravno, "rješenja" su koja predlažu iz Konzorcija.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

VIJESTI
Source.ba-sva prava pridržana