15.9.2018. 19:30
0
BiH daleko od zemalja EU u političkim istraživanjima
Istraživanja javnosti, kako bi se u svakom trenutku znao rejting političkih stranaka i vodećih političara u državi, normalna je pojava u svim evropskim zemljama, ali ne i u BiH.

Takva istraživanja rade se i u susjednim zemljama. Naprimjer, u Hrvatskoj agencije za istraživanje javnosti u saradnji s vodećim medijima rade mjesečna istraživanja rasta i pada popularnosti stranaka i političara.

Kada je u pitanju BiH, takva istraživanja se vrlo rijetko rade, a i kada se rade, ne možemo govoriti o nekim preciznim i relevantnim rezultatima. Do održavanja Opštih izbora ostale su tri sedmice, a u BiH još uvijek nemamo nijednu ozbiljnu anketu koja bi pokazala kakvi se otprilike mogu očekivati izborni rezultati. 

Ankete koje se rade, najčešće se rade po narudžbi političkih stranaka, pa rezultati tih anketa budu onakvi kakve rezultate stranka naručilac i očekuje. U slobodnim demokratskim zemljama kada ankete uradi pet različitih agencija, njihovi rezultati se uglavnom podudaraju ili su razlike minimalne, najviše do dva posto. U BiH se rezultati anketa u potpunosti razlikuju kod svih agencija i to u velikim postocima. 

Zašto je to tako, najbolje pokazuje istraživanje koje je protekle sedmice provela agencija IPSOS iz Sarajeva na uzorku od 1.004 ispitanika CATI metodom prikupljanja podataka, a u okviru BASE projekta koji finansiraju Evropska unija i USAID, a provodi konzorcij BH novinari – Boram i Koalicija Pod lupom. 

Istraživanje je pokazalo da čak 70 posto ispitanika smatra da izbori u BiH nisu slobodni.

- Na prethodnim izborima nije glasalo 24 posto ispitanika, dok njih 56 posto tvrdi da će sigurno glasati na predstojećim izborima -  istakao je Dario Jovanović, direktor Koalicije “Pod lupom“.

Pored toga, nešto manje od dvije trećine građana BiH bi prijavilo izbornu krađu, od čeka 26 posto njih anonimno.

Dakle, istraživanja pokazuju da građani u strahu za radna mjesta ili gubitak nekog drugog komfora, nerado učestvuju u anketama ili izbjegavaju davati iskrene odgovore. Zbog toga i imamo potpuno kontradiktorne rezultate anketa, pa se i agencije rijetko odlučuju na istraživanja.

Nisu rijetki ni slučajevi u kojima stranka nezadovoljna rezultatima nekog istraživanja reaguje javno nazivajući to istraživanje namještenim i lažnim. Takav slučaj imali smo prije nekoliko dana kada je agencija Demostat iz Beograda objavila istraživanje prema kojem kandidati Saveza za pobjedu Mladen Ivanić i vukota Govedarica vode u predizbornim anketama ispred kandidata SNSD-a Milorada Dodika i Željke Cvijanović.

Portparol SNSD-a Radovan Kovačević odbacio je istraživanje Demostata kazavši da ta agencija nije kredibilna. Kovačević je apelovao na javnost u Republici Srpskoj da ne nasjedaju na "medijske podvale i manipulacije koje kreiraju iz opozicionog tabora sa namjerom da stvore potpuno nestvarnu sliku i predstavu o tome da opozicija ima bilo kakve šanse na predstojećim izborima". 

Istraživanje je realizovano u periodu od 14. do 23. avgusta 2018. godine, na reprezentativnom uzorku od 1.510 ispitanika. 

Prema rezultatima istraživanja podrška Vukoti Govedarici u trci za predsjednika Republike Srpske za 7 posto je veća u odnosu na podršku Željki Cvijanović, dok Mladen Ivanić ima 9 posto prednosti naspram Milorada Dodika u trci za člana Predsjedništva BiH iz Republike Srpske.

U sklopu istog istraživanja, utvrđeno je i da su stranke koje čine aktuelni opozicioni blok u prednosti u odnosu na koaliciju okupljenu oko SNSD-a i u novom sazivu Narodne skupštine Republike Srpske će imati većinu.  

S razlogom se postavlja pitanje, da li bi portparol SNSD-a nazvao Demostat nekredibilnom agencijom da su rezultati istraživanja bili obrnuti? 

Iz svega navedenog, vidi se zbog čega građani nerado odlučuju učestvovati u istraživanjima.


(Patria/Admir Oručević)

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.