2.12.2016. 13:37
0
"Padamo, pomozite nam! Dajte nam koordinate za pistu na koju možemo sletiti. Nalazimo se na samo 300 metara visine"
Kada bivši službenik Fudbalske lige (Football League), Alan Hardaker, nije dozvolio Manchester Unitedu da prolongira svoj meč protiv Wolverhamptona na samo 24 sata, niko nije slutio da bi se mogla dogoditi takva nesreća po povratku Busbyjevih beba iz Beograda.

Fudbaleri Manchester Unitedu su, nakon Hardakerove odluke, bili prinuđeni da putuju specijalnim letom i da ubrzaju svoj povratak na Otok, bez obzira na loše vremenske uvjete u Munchenu gdje je avion sletio kako bi uzeo gorivo, a nakon toga nije mogao da poleti zbog leta i snijega na pisti.

Unatoč tome što su dva puta pokušali bezuspješno da polete, piloti su odlučili da probaju još jednom, što se kasnije ispostavilo da će biti kobna greška koja će u smrt odvesti 23 osobe, od toga osam fudbalera Manchester Uniteda. Fudbaleri Uniteda i članovi Busbyjevih beba Geoff Bent, Roger Byrne, Eddie Colman, Duncan Edwards, Mark Jones, David Pegg, Tommy Taylor i Liam Whelan su poginuli.

Ironije radi, isti Alan Hardaker sa početka priče je nakon što se saznalo za nesreću nazvao upravu kluba sa Old Trafforda i poručio im kako se utakmica protiv Wolverhamptona odgađa. Iz Manchester Uniteda su odgovorili sa "Hvala", iako su znali da je pola njihove ekipe upravo poginulo u avionskoj nesreći.

U takvim okolnostima više ništa nije bitno. Nije bitan klub, nisu bitni navijači, nisu bitne plate, nisu bitne utakmice, nije bitan fudbalski savez. Sve je potpuno nebitno. U takvim situacijama sve umire, sve umire osim onih koji su zaista umrli. 

Još teža nesreća, 58 godina nakon te 1958. godine i Minhenske nesreće, zadesila je ovih dana brazilski klub Chapecoense. Čak 71 osoba poginula je u padu aviona u mjestu Cerro Gordo u Kolumbiji, a u padu aviona je preživjelo samo šest osoba. Najnovije informacije kažu da je uzrok nesreće nevjerovatna indolentnost pilota koji je znao da avion leti bez goriva kojeg je ranije morao uzeti. To svakako kao glavnog krivca u prvi plan stavlja bolivijsku aviokompaniju, Linea Aerea Merida Internacional de Aviacion ili kraće rečeno LaMia.

"Let 2933 je u potpunoj katastrofi. Doživjeli smo totalnu elektronsku katastrofu i izgubili smo gorivo. Dajte nam koordinate za prinudno slijetanje i gdje možemo da odmah sletimo. GPS ne radi, ne znam šta se događa. Sada više nemam ni kontakt s radarom. Padamo, pomozite nam! Dajte nam koordinate za pistu na koju možemo sletiti. Nalazimo se na samo 300 metara visine", bile su posljednje riječi pilota prije nego što se veza zauvijek prekinula.

Istim avionom su se, svega 18 dana prije nesreće, vozili i fudbaleri Argentine. Prvobitno je bilo odlučeno da se gorivo uzme u mjestu  Cobija, na bolivijsko-brazilskoj granici, ali je pilot izbjegao slijetanje pošto aerodrom u ovom gradu uopće ne radi noću, što ranije nije bilo isplanirano prije polijetanja aviona. Odlučeno je da avion uzme gorivo u Bogoti, u Kolumbiji. Međutim, pilot je odbio slijetanje i u Bogoti, jer je to značilo da će morati platiti takse prilikom slijetanja, gorivo i takse za novo uzlijetanje. 

Posada aviona se kontrolnom tornju javila kada je avion letio između La Ceja i La Uniona, a onda su tražili dozvolu za prinudno slijetanje u Medellin. U početku pilot Miguel Quiroga nije želio da prizna da avion nema goriva, jer bi to značilo plaćanje žestokih kazni i otvaranje opsežne istraže protiv same kompanije. Pošto avion nije mogao dobiti dozvolu da odmah sleti na aerodrom, jer se na pisti nalazio drugi avion, navodno morali su kružiti 15 minuta, što je bilo dovoljno da avion potroši preostalu zalihu goriva i sruši se samo par kilometara od Medellina.

Odmah nakon pokretanja istrage, Bolivijska avijacija je automatski suspendovala licencu za kompaniju LaMia koja je očito napravila nekoliko kardinalnih i namjernih pogrešaka koje su uzrokovale padom aviona u kojem su gotovo svi putnici poginuli. 

Odmah je otkazano finale Copa Sudamericane koje se trebalo igrati između Atletico Nacionala i Chapecoensea. Prema posljednjim informacijama, CONMEBOL je prihvatio prijedlog/želju da se Chapecoenseu dodijeli pobjeda u finalu na nagovor njihovih protivnika iz Kolumbije. Brojni poznati fudbaleri su izjavili kako će rado zaigrati za Chapecoense bez ikakve novčane naknade, a među njima su najpoznatiji Juan Roman Riquelme i Ronaldinho. Želju da zaigra za Chapeco je izrazio i nekadašnji fudbaler Bayerna, Ze Roberto. Brojni latinoamerički klubovi su obećali posuditi svoje fudbalere Chapecu.

Chapecoense je u nesreći izgubio čak 19 fudbalera, a svega tri fudbalera su preživjela pad aviona. Poginuo je i trener ovog kluba, Luiz Carlos Saroli.

Marco Polo del Nero, predsjednik Fudbalskog saveza Brazila, ipak je naložio Chapecoenseu da mora odigrati utakmicu posljednjeg kola brazilske Serije A. Nakon što je predsjednik Chapeca, Ivan Tozzo, rekao Del Neru kako nemaju fudbalere koji će igrati, Tozzo mu je odgovorio kako Chapeco ima omladinski tim, pa da oni mogu igrati protiv Atletico Mineira 11. decembra, na domaćem terenu. Mnogima nije jasno zbog čega predsjednik FSB-a želi po svaku cijenu da se odigra ta utakmica, dok su fudbaleri Atletica, sa druge strane, spremi na novu odgodu utakmice.

Kada su u pitanju preživjeli fudbaleri, u najkritičnijem stanju je 24-godišnji golman, Jackson Follmann, kojem je amputirana jedna noga, a postoji velika mogućnost da mu bude amputirano stopalo na drugoj nozi. Stanje Neta je kritično, ali stabilno. Kada je u pitanju Allan Ruschel on je imao operaciju kičme, a doktori su rekli da su njegove prognoze za potpuni oporavak najbolje. Ipak, sva trojica fudbalera su i dalje u opasnosti od infekcije rana koje su zadobili prilikom pada aviona. 

Kolumbijski spasilac, Arquimedes Mejia, koji je inače šef vatrogasaca u La Unionu, ispričao je potresne trenutke kada je prvi stigao na mjesto pada aviona sa fudbalerima i novinarima nakon što je primio poziv od službenih lica iz Medellina.

"Primio sam poziv sa aerodroma Medellin u 22:30 sati u ponedjeljak navečer. Rekli su mi da je avion nestao s njihovog radara. Potom smo primili i poziv od policije iz planinskog okruga Gordo. Rekli su kako se u planini čula velika buka. Požurili smo na mjesto nesreće i tamo smo stigli oko 22:40 sati'', rekao je Mejia.

"Preživjeli su plakali, vrištali su i molili za pomoć. Trup aviona se raspao na dva dijela nakon što je udario u planinu, a nekoliko ljudi u stražnjem dijelu aviona je preživjelo'', rekao je Mejia.

Istražitelji su prethodno iznijeli teoriju da je pilot Miguel Quiroga namjerno kružio prije slijetanja u pokušaju da sagori ili odbaci gorivo i tako izbjegne eksploziju aviona prilikom pada. Audio snimci koji su se pojavili u javnosti su dokaz da je avion bio u potpunom očaju, te da je strmoglavo padao jer nije imao goriva.

Kada su u pitanju porodice stradalih fudbalera, oni će dobiti novčane naknade u iznosu 26 plata fudbalera. 12 plata će im isplatiti Fudbalski savez Brazila, dok će im preostale plate isplatiti Chapecoense. Tako nalažu pravila osiguranja u Brazilu. Fudbaleri koji su preživjeli pad aviona će imati pravo da traže novac za invalidninu.

Novinar: Haris Ahbabović

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.