11/18/2025 10:35 PM
Istražili smo: Četiri gume, pola plate – Šta uzeti jeftinije, skuplje ili srednja klasa?
Dok prosječna plata jedva pokriva osnovne troškove, nova sezona zamjene guma za mnoge vozače znači novi udar na kućni budžet. Cijene pneumatika godinama rastu, a računi u servisima lako pređu i nekoliko stotina maraka, posebno za veće dimenzije i SUV vozila. Zato sve više ljudi pita isto: “Može li se proći jeftinije, a opet sigurno?”

Na tržištu se i dalje mogu naći povoljnije gume, ali razlike u kvalitetu, brendu i klasi sve su veće. Postoje tri grube grupe: najjeftinije gume, srednji rang poznatijih europskih i azijskih proizvođača, te premium klase kao što su Michelin ili Goodyear. Cijena po komadu danas se kreće od oko 75 KM za najpovoljnije modele, pa naviše zavisno od dimenzije, vozila i klase.

 

Uz cijenu same gume, vozače često iznenadi i račun za ugradnju. Montaža, balansiranje, zamjena ventila i eventualna popravka felgi obično se naplaćuju posebno. Za klasičan putnički automobil ukupna usluga može koštati od 50 KM pa do 200 KM i više za veća, teretna i SUV vozila. Kod nekih servisa u cijenu gume je uračunata i montaža, ali najčešće nije  pa vozači tek na kasi shvate koliko ih sve to stvarno košta.

 

Struka ipak upozorava da najniža cijena ne bi smjela biti jedini kriterij. Dubina šare, DOT (starost gume), uslovi skladištenja i način balansiranja presudni su za sigurnost na cesti, posebno zimi. Loše balansirana ili istrošena guma može produžiti zaustavni put, „vući“ auto u stranu ili izazvati podrhtavanje pri većim brzinama.

 

Da je tržište neumoljivo, potvrđuju i u sarajevske firme MDA. I dok kupci najčešće pitaju samo: „Ima li što jeftinije?“, struka upozorava da je guma jedini dio automobila koji dodiruje cestu i tu pretjerano štednja može skupo koštati.

 

“Ljudi su pritisnuti troškovima, normalno da traže najjeftiniju opciju, ali im uvijek prvo objasnim razliku“, kaže Samedin Gutić, iz MDA d.o.o. iz Rakovice.

 

„Imamo gume već od 75 maraka po komadu, ali nije isto da li vozite najjeftiniju ‘no name’ gumu ili recimo Sava, Hankook ili neki jači brend. Posebno zimi kočenje, držanje na mokrom, led… To se osjeti. Moj posao je da kao prodajni savjetnik objasnim šta uzima, pa nek onda kupac sam odluči šta mu džep može podnijeti”, kaže Samedin.

 

Tehnički savjetnici naglašavaju da se i sa skromnim budžetom može pametno odabrati.

 

„Moj posao je da kupcu nađem gumu za njegove potrebe, objašnjava Davor Miloš, tehnički i prodajni savjetnik za pneumatike.

 

„Ako neko vozi uglavnom po gradu, ne treba možda isti nivo performansi kao onaj ko svaki vikend ide na autoput i planinu. U srednjem rangu, kao što su Sava, Hankook ili Nexen, najčešće se nađe dobar kompromis između cijene i sigurnosti. Važno je da guma nije stara, da je ispravno montirana i da pritisak bude onakav kako piše na vratima auta”, kaže Davor za Crnu hroniku iz forme MDA.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

VIJESTI
Source.ba-sva prava pridržana