21.09.2025 08:59
0
U Njemačkoj prošle godine ukradeno više od 14.000 automobila
U Njemačkoj je prošle godine ukradeno više od 14.000 automobila, a ukupna šteta premašila je 293 miliona eura.

Podaci iz najnovije statistike Njemačkog udruženja osiguravatelja (GDV) pokazuju da se broj krađa smanjio za tri posto u odnosu na 2023., no rizik ostaje visok, u prosjeku gotovo 40 vozila dnevno nestane s ulica i parkirališta.

Najčešće mete nisu jeftini gradski automobili, već SUV-ovi i modeli premium klase. Toyota je posebno na udaru - čak četiri njena modela našla su se među deset najčešće ukradenih.

Najopasnija je situacija za vlasnike Land Cruisera, a visoko na listi su i Lexus NX te UX, kao i Toyota RAV4. Time je japanski proizvođač postao sinonim za unosan posao na crnom tržištu rezervnih dijelova i preprodaje, prenosi Autoklub.

No, Toyotu prate i drugi atraktivni modeli. Chrysler Grand Cherokee, Kia Stinger, Hyundai Santa Fe te Audi Q7 također se često kradu, a kod luksuznijih modela posebno se ističe Porsche 911.

Iako broj krađa ovog modela nije veliki, prosječna vrijednost štete prelazi 100.000 eura po vozilu i najviša je u cijeloj statistici. U prosjeku, svaka krađa osiguravatelje košta oko 20.700 eura.

Regionalne razlike su ogromne. Berlin je i dalje neslavna prijestonica krađa, s gotovo 3.900 nestalih automobila, odnosno više od svakog četvrtog slučaja u Njemačkoj.

Tamošnji vozači žive s rizikom čak 39 krađa na 10.000 osiguranih vozila, daleko više nego u drugim saveznim pokrajinama.

Deceniju nakon što su masovni kradljivci punili statistike vozilima poput Golfa ili Passata, statistike krađa jasno pokazuju promjenu trendova. Danas su na meti najpoželjniji SUV-ovi i hibridi.

U Hrvatskoj je slika znatno povoljnija nego u Njemačkoj ili drugim velikim državama. Prema podacima MUP-a, posljednjih godina bilježi se prosječno oko 200 do 300 ukradenih automobila godišnje, što je osjetno manje nego u državama srednje Evrope.

Najčešće mete kradljivaca su stariji i manje zaštićeni modeli, dok su luksuzni SUV-ovi tek povremeno na meti organiziranih grupa koje ih najčešće pokušavaju prebaciti preko granice.

Zahvaljujući boljoj kontroli granica i manjem tržištu za ilegalnu preprodaju dijelova, Hrvatska se i dalje ubraja među sigurnija mjesta za vlasnike automobila.

(NAP)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.