U Njemačkoj je prošle godine ukradeno više od 14.000 automobila, a ukupna šteta premašila je 293 miliona eura.
Podaci iz najnovije statistike Njemačkog udruženja osiguravatelja (GDV) pokazuju da se broj krađa smanjio za tri posto u odnosu na 2023., no rizik ostaje visok, u prosjeku gotovo 40 vozila dnevno nestane s ulica i parkirališta.
Najčešće mete nisu jeftini gradski automobili, već SUV-ovi i modeli premium klase. Toyota je posebno na udaru - čak četiri njena modela našla su se među deset najčešće ukradenih.
Najopasnija je situacija za vlasnike Land Cruisera, a visoko na listi su i Lexus NX te UX, kao i Toyota RAV4. Time je japanski proizvođač postao sinonim za unosan posao na crnom tržištu rezervnih dijelova i preprodaje, prenosi Autoklub.
No, Toyotu prate i drugi atraktivni modeli. Chrysler Grand Cherokee, Kia Stinger, Hyundai Santa Fe te Audi Q7 također se često kradu, a kod luksuznijih modela posebno se ističe Porsche 911.
Iako broj krađa ovog modela nije veliki, prosječna vrijednost štete prelazi 100.000 eura po vozilu i najviša je u cijeloj statistici. U prosjeku, svaka krađa osiguravatelje košta oko 20.700 eura.
Regionalne razlike su ogromne. Berlin je i dalje neslavna prijestonica krađa, s gotovo 3.900 nestalih automobila, odnosno više od svakog četvrtog slučaja u Njemačkoj.
Tamošnji vozači žive s rizikom čak 39 krađa na 10.000 osiguranih vozila, daleko više nego u drugim saveznim pokrajinama.
Deceniju nakon što su masovni kradljivci punili statistike vozilima poput Golfa ili Passata, statistike krađa jasno pokazuju promjenu trendova. Danas su na meti najpoželjniji SUV-ovi i hibridi.
U Hrvatskoj je slika znatno povoljnija nego u Njemačkoj ili drugim velikim državama. Prema podacima MUP-a, posljednjih godina bilježi se prosječno oko 200 do 300 ukradenih automobila godišnje, što je osjetno manje nego u državama srednje Evrope.
Najčešće mete kradljivaca su stariji i manje zaštićeni modeli, dok su luksuzni SUV-ovi tek povremeno na meti organiziranih grupa koje ih najčešće pokušavaju prebaciti preko granice.
Zahvaljujući boljoj kontroli granica i manjem tržištu za ilegalnu preprodaju dijelova, Hrvatska se i dalje ubraja među sigurnija mjesta za vlasnike automobila.
(NAP)