Viralna Labubu lutkica izazvala je buru među roditeljima nakon što je poznati psihijatar upozorio da kod djece može potaknuti strah, anksioznost, pa čak i halucinacije.
U čemu je tajna?
Neki je skrivaju, drugi je obožavaju. Tako bi se u najkraćoj rečenici mogao opisati fenomen Labubu lutke koja od svog pojavljivanja na tržištu izaziva reakcije kod gotovo svakoga ko je vidi.
Dok se mnogi plaše kupiti je djeci zbog neobičnog izgleda i “demoniziranog osmijeha”, drugi su spremni platiti stotine eura za nju. Ali u čemu je njena tajna? Kako je jedna igračka uspjela podijeliti svijet i mišljenja?
Marketinška strategija
Psihijatar dr. Branko Vuković izjavio je za TV Prva da su popularne Labubu lutke dizajnirane vrlo ciljano i da iza njih stoji snažna marketinška strategija.
- Dizajnirane su s jasnom namjerom – imaju velike oči koje bude strah i anksioznost, jake boje koje dodatno potiču tjeskobu te oštre zube koji također izazivaju nelagodu - rekao je dr. Vuković, dodajući da je sve to odraz savremene civilizacije temeljene na marketingu, prenosi B92.
Doktor naglašava kako su roditelji zabrinuti zbog mogućeg utjecaja ovih igračaka na djecu.
- Ova lutka izazvala je buru zbog osobina koje kod djece bude strah, tjeskobu ili potisnute frustracije i skrivene želje - objašnjava psihijatar, prenosi Jabuka TV.
Dodaje da se događa i to da djeca komuniciraju s lutkama te da imaju određene halucinacije u kojima im lutka „šalje“ loše poruke – da nekoga povrijede ili učine nešto loše.
- Djeca mogu razviti takve halucinacije, osobito kad su uplašena i napeta. Tada iz njih izlaze potisnute emocije i želje, što je mnoge roditelje i uplašilo – jer neka djeca na to reagiraju, a netko bi to mogao i stvarno učiniti. Treba smanjiti strah, ukloniti napetost i objasniti što se događa - rekao je doktor.
Faktor iznenađenja
Govoreći o faktoru iznenađenja i uzbuđenja koji tjera djecu da žele nove lutkice, dr. Vuković kaže da je ključno da roditelji pravilno postave granice i objasne kada nešto jednostavno nije moguće dobiti.
- Ista stvar je i s kockanjem – usmjereni ste na to da nešto dobijete, a sustav je osmišljen tako da ne dobijete. Tu je faktor iščekivanja najvažniji – želja, uzbuđenje, napetost – a sve to je povezano s poremećajima ovisnosti. Tko god da je to osmislio, napravio je to vrlo pametno - zaključuje Vuković.
(Sead M.)